Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Mange sportsbiler legges ned


mago

Anbefalte innlegg

Flere gode/artige biler går ut av produksjon i disse dager.

 

som Honda NSX, Toyota mr2/celica/Supra, Opel speedster, Smart roadster.

 

Hørte at honda nsx og smart roadster var for dyre i produksjon, i forhold til utsalgs pris.

 

Det er jo litt trist at bilfabrikantene satser heller på kjedelige familiebiler.

 

Honda har jo S2000 modellen igjen men Toyota/Opel har vel ingen artige biler igjen nå.

 

Har dere noe info om eventuelle arvtagere til disse nevnte bilane. ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har ikke fått bekreftet disse modellene, men honda har nå HSC som er betraktet som arvetageren til NSX.

 

Toyota er i gang med en ny supra (EVO nr Mar 05) omtaler den som en "Sleek F1-engined supercar wearing a lexus badge" modellene heter LF-A, ikke en direkte overtager til supra om du spør meg, men det er nok krutt i den bilen også.

Lenke til kommentar
Skyline er en personbil med kapasitet til å kjøre fra en del sportsbiler, men er ikkje en sportsbil, men heller en Grant Turismo.

Du mener en R34 Z-tune eller R34 GT-R generelt ikke er en sportsbil.

Nå har jeg hørt det også. :!:

RB26-motoren er noe av det grommeste man kan putte i en bil.

 

Og det finnes fortsatt uendelig europeiske og amerikanske 'sportsbiler'.

Lenke til kommentar
Skyline er en personbil med kapasitet til å kjøre fra en del sportsbiler, men er ikkje en sportsbil, men heller en Grant Turismo.

Heter det ikke Grand Tourer?

 

Du mener en R34 Z-tune eller R34 GT-R generelt ikke er en sportsbil.

Nå har jeg hørt det også. laugh.gif

RB26-motoren er noe av det grommeste man kan putte i en bil.

 

Syns faktisk ikke det er en rendyrket sportsbil. Motoren er heller ikke så utrolig grom (276 hester, 293 newton)som alle skal ha det til. Den har mye potensiale, men original er den ikke veldig mye å skryte av i forhold til andre, rendyrkede sportsbiler. Den veier også ganske mye (omtrent 1666 kilo)

 

Jeg synes i allefall at trenden heller mer mot sportslige, praktiske biler, fremfor rendyrkede sportsbiler

 

 

Mitsubishi Evo XI

 

BMW M5

 

Dodge Charger SRT-8

 

BMW M6

 

Mazda RX8

Endret av Jarbra
Lenke til kommentar
Syns faktisk ikke det er en rendyrket sportsbil. Motoren er heller ikke så utrolig grom (276 hester, 293 newton)som alle skal ha det til. Den har mye potensiale, men original er den ikke veldig mye å skryte av i forhold til andre, rendyrkede sportsbiler. Den veier også ganske mye (omtrent 1666 kilo)

Du må huske at det er en japansk bil, og siden de frem til '98 hadde sinnssvake avgifter over 280hk ble de nødt til å begrense. Originalt er den temmelig plombert, så det blir feil å sammenlikne den med høy-effekts-biler sånn sett.

 

Forresten, bare lurer på om du har kjørt en GT-R, personlig må jeg si at den var en god del artigere enn både 996 Carrera 4 og M3. Smak og behag I guess.

 

Synes det er ganske synd at sportsbilene skal være så praktiske og slikt.

Kjøper jeg en sportsbil skal det ikke være annet en pur råskap og kjøreglede, praktiske ting kan man ha en stasjonsvogn for.

De råeste bilene imo. ble laget på 90-tallet.

Lenke til kommentar
Du må huske at det er en japansk bil, og siden de frem til '98 hadde sinnssvake avgifter over 280hk ble de nødt til å begrense. Originalt er den temmelig plombert, så det blir feil å sammenlikne den med høy-effekts-biler sånn sett.

 

Du har et poeng, men Euro-spec og A-spec utgavene av de japanske bilene har vel oftest ikke mer enn 330-340 hester. Mener å ha lest noe om at snurrene på Skyline lever nok luft til maks 330. Og hvis du mener å bytte snurrer er å "ta ut en pling og en plong", så er jeg nødt til å protestere.

 

Forresten, bare lurer på om du har kjørt en GT-R, personlig må jeg si at den var en god del artigere enn både 996 Carrera 4 og M3. Smak og behag I guess.

 

Har ikke kjørt R34 GTR, men en del andre morsomme japanske biler. (R32 GTR bl.a.)

 

Synes det er ganske synd at sportsbilene skal være så praktiske og slikt.

Kjøper jeg en sportsbil skal det ikke være annet en pur råskap og kjøreglede, praktiske ting kan man ha en stasjonsvogn for.

 

Er greit at bilene kan brukes til mer enn å bare kjøre fort, i allefall med tanke på avgiftene i Norge. Man skal ha rimelig stødig økonomi for å ha råd til en rendyrket sportsbil.

 

De råeste bilene imo. ble laget på 90-tallet.

 

Enig! :love:

 

Min 90-talls drømmeliste:

 

carlton.jpg

Lotus Carlton

 

r33_cy1.jpg

Nissan Skyline R33 GT-R

 

Toyota%20Supra%20BLACK.jpg

Toyota Supra

 

95.mazda.rx7.500.jpg

Mazda RX7

Endret av Jarbra
Lenke til kommentar

Eg betviler ikkje at Skylinemotoren er grom, og eg har sett kor effektiv en Skyline kan være som kjøremaskin, på samme måten som en M5. En kamerat tok nettopp ringtaxi med den nye M5 og det er det sykeste han hadde vært med på, men M5 er fremdeles en ekstremt potensiell familjebil bygd på samme lest som 520 diesel.

 

En GTA 3,7 med 328 hk er og rått, men det er en personbil.

 

Viss Alfa kommer med 8C gleder eg meg til verdens vakreste sportsbil.

Lenke til kommentar
Skyline er en personbil med kapasitet til å kjøre fra en del sportsbiler, men er ikkje en sportsbil, men heller en Grant Turismo.

Heter det ikke Grand Tourer?

 

Du mener en R34 Z-tune eller R34 GT-R generelt ikke er en sportsbil.

Nå har jeg hørt det også. laugh.gif

RB26-motoren er noe av det grommeste man kan putte i en bil.

 

Syns faktisk ikke det er en rendyrket sportsbil. Motoren er heller ikke så utrolig grom (276 hester, 293 newton)som alle skal ha det til. Den har mye potensiale, men original er den ikke veldig mye å skryte av i forhold til andre, rendyrkede sportsbiler. Den veier også ganske mye (omtrent 1666 kilo)

 

Jeg synes i allefall at trenden heller mer mot sportslige, praktiske biler, fremfor rendyrkede sportsbiler

 

 

Mitsubishi Evo XI

 

BMW M5

 

Dodge Charger SRT-8

 

BMW M6

 

Mazda RX8

det heter grand turisimo

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...