Gå til innhold

S-ATA disk forsvunnet ? :(


t0g

Anbefalte innlegg

Vær så snill å hjelp meg! :p

 

Jeg har en Western Digital Caviar 200GB SATA 8MB 7200RPM http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=123331

 

Som er stappfull med ting jeg vil forhåpentligvis beholde.

 

Ok. Til poenget.

Denne disken funket som en drøm. Men en dag begynte den å _svikte_ litt. Den var ikke der når jeg hadde bootet osv. Så da måtte jeg reboote for å få den frem igjen. Jeg trodde dette bare var en liten kortvarig _Sykdom_. Så hver gang den ikke viste seg, bare rebootet jeg, også var det greit.

 

Men så. Noen uker etter dette startet. Ville den ikke komme frem igjen når jeg rebootet. :( Og den er fortsatt borte. Noen tips om hva det kan være ? Jeg gjør hva som helst for å få den tilbake slik den var. Men om det ikke er no annen mulighet enn å formatere så må jeg vel nesten det. Men Problemet er at den blir ikke funnet noe sted (Bios o.l) Jeg hadde heller ikke no OP på denne disken.

 

På forhånd takk :)

Lenke til kommentar
  • 3 år senere...
Videoannonse
Annonse

Har (nesten) samme problem...

Men hos meg ble den plutselig bare helt borte, den kom og gikk aldri.

Bios, Vista installasjon og Vista finner kun en HDD (c-disken) men d-disken (Som er på 1TB som var nesten full!) spinner, så det burde ikke være noe galt...

Prøvde også med en annen PC, ikke noe der heller...

Lenke til kommentar

Om den ikke viser seg i BIOS, om den ikke funker i en annen maskin...

Så er disken KIA, (Killed In Action) og er bare skrot, IBAS kan redde data med til 4k minstepris...

 

Virker som om du har fått en elektrisk feil med disken mens det mekaniske fortsatt funker.

Lenke til kommentar

Det kan vel ikke ha noe med de problemene 1TB og 1.5 TB diskene til Seagate hadde?

Kjøpte disken i oktober en gang og har ikke oppdatert firmware.

 

Hvis det er KIA som du snakket om så går vel dette på garantien slik at jeg få ny hos Amentio?

 

Takk for raskt svar forresten :)

Lenke til kommentar

Om den er kjøpt i Oktober i fjor så har du garanti ja.

Du har faktisk 5 års REKLAMASJONSRETT på harddisker også så trygg er du nok for en ny disk, men dataene dine er det verre med.

 

Om det var Seagate så kan det være firmware, men denne mener jeg ble brick etter 100 SMART feil i minnet eller noe lignende så da er det noe galt med disken uansett, har en Seagate ES2 som er påvirket av bugget men tar det med knusende ro angående firmwaren... Har jo RAID 1 så datatap er jeg ikke spesielt redd for på akkurat den.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Hei :)hadde håpa jeg kunne slenge inn et spm her, så slipper det å komme enda et nytt emne/post om hardisker. For det er VELDIG mange spm, og svar ang. defekte hardisker, og jeg har nå blitt eier av en lite samarbeidsvillig hardisk! :thumbdown:

 

så problemet mitt, en Western Digital 2500, WD Caviar, Serial ATA fra min gamle Dell Dimension 8400!

 

kom hjem fra jobb da, skrur på skjermen, og vekker den fra dvalemodus, går i dusjen. så når jeg kommer tilbake er det blitt en BLUEscreen, med en feilmeld. om at det er problemer med systemet eller noe, så skrur av og på pc'n. Bluescreen kommer igjen, og etterhvert blir skjermen svart og ny feilmel. kommer opp.!! nå gnåler den nemlig noe om at det er en feil på disken, og at jeg må trykke CTRL ALT DEL for å starte på nytt!

 

dette har jeg gjort jævelig mange ganger nå, uten å få den til starte opp! kommer ikke lenger inn på pc'n enn at WINDOWS logoen kommer og så er det slutt!!

 

leser at det finnes programmer om recover å bla bla bla!! men har ikke no pc å teste hardisken på! bortsett fra brors RÆVA :whistle: Laptop

 

tok noen bilder av div feilmelding som jeg kan legge inn her, det er kanskje til hjelp`? men mobilen ligger i firmabilen så må bli i morgen!

 

men kan noe skjønne seg på detta nå?

 

BY THE WAY folkens!!! detta skjedde også med sammne hardisk for 3 år siden! men funka som fjell, FØR og ETTER første tilfellet!!

 

Med vennlig hilsen LITE data smarte Frode! :new_woot:

Endret av *meep*meep*
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...