mykepote Skrevet 18. september 2005 Rapporter Del Skrevet 18. september 2005 Jeg har fått min nye PC i en masse gøyale deler som skal settes sammen, bla. en ny harddisk som er tenkt som lagringbunker. Jeg skal ta med min gamle Seagate på 60GB og bruke den som OS disk samt ta med masse gammelt stæsj fra den forrige maskinen. Det kan bli litt kinkig tenker jeg, XP formatterer vel hele den disken på nytt når man legger inn OSet på nytt? Så, hvordan skal jeg redde 60 GB med data når de er på den samme disken som det nye OSet skal ligge? Lenke til kommentar
srbz Skrevet 18. september 2005 Rapporter Del Skrevet 18. september 2005 (endret) Hm. Installér XP på en partisjon på den nye disken, opprett en til partisjon på minst 60GB, si 80-100 avhengig av hvor mye du har (regner med du har mer enn det?) Flytt alt over på den ledige partisjonen, ta ut den nye disken og installér XP på den gamle. Da er du kommet litt lenger, men muligens med et nytt problem Hvis du har plass på 60GB'eren, kan du flytte filene over der mens du formaterer den nye disken. Hang du med? edit: leif Endret 18. september 2005 av surbz00r Lenke til kommentar
Redman Skrevet 18. september 2005 Rapporter Del Skrevet 18. september 2005 er den gamle maskinen fortsatt iorden? i så fall koble til den nye disken å før greierne over før du bygger nytt. Lenke til kommentar
mykepote Skrevet 18. september 2005 Forfatter Rapporter Del Skrevet 18. september 2005 Hm. Installér XP på en partisjon på den nye disken, opprett en til partisjon på minst 60GB, si 80-100 avhengig av hvor mye du har (regner med du har mer enn det?) Flytt alt over på den ledige partisjonen, ta ut den nye disken og installér XP på den gamle. Da er du kommet litt lenger, men muligens med et nytt problem Hvis du har plass på 60GB'eren, kan du flytte filene over der mens du formaterer den nye disken. Hang du med? edit: leif Det kan jo funke det der, burde ikke være noe pes å slette den andre XPen så lenge maskinen da skjønner hvilken disk den skal boote fra? Trenger jo ikke 60GB til OSet heller forøvrig.. den nye disken er forøvrig på 250 GB. Også Seagate forvørig, men den gamle er IDE og den nye er SATA, blir spennende å se hvordan de funker sammen. Lenke til kommentar
mykepote Skrevet 18. september 2005 Forfatter Rapporter Del Skrevet 18. september 2005 er den gamle maskinen fortsatt iorden? i så fall koble til den nye disken å før greierne over før du bygger nytt. Det tror jeg også er det enkleste faktisk, satser på den løsningen tror jeg. Lenke til kommentar
Litejk Skrevet 18. september 2005 Rapporter Del Skrevet 18. september 2005 Viss 60gb disken har feks bare 2mb cache ville jeg ikke brukt den til os, heller ikke viss den bare har 5400rpm, men viss den har minst 8mb cache og 7200rpm går det greit Lenke til kommentar
mykepote Skrevet 18. september 2005 Forfatter Rapporter Del Skrevet 18. september 2005 Viss 60gb disken har feks bare 2mb cache ville jeg ikke brukt den til os, heller ikke viss den bare har 5400rpm, men viss den har minst 8mb cache og 7200rpm går det greit 60 GB disken har 8mb cache og 7200 rpm, det har den nye også. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå