Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Høy ping med UPC, Noe alle har?


Anbefalte innlegg

Heisann!

 

Jeg sliter noe sinnsykt med høy ping, og rette hastigheter fra UPC. Jeg har Chello Ultra 8/1. Men jeg får sjeldent over 3000kbit/s med speedometeret til itavisen, Det ligger som regel på 2000kbit/s og mindre!

 

jeg har også alltid høy ping når jeg spiller, 300 er ikke unormalt. Det hender faktisk ALDRI at det er laggefritt.

 

Noen som har UPC som sliter med samme problemer? Har hørt at UPC er kjente for slike problemer som dette?

 

Kom med deres erfaringer.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har 4096/768 kbps linja dems og får Nedlastingshastighet: 4057 kbit/s som resultat på itavisen. Siden jeg ikke spiller, vet jeg ikke hva slags ping jeg ville fått men jeg testet mot vg.no og da ble resultatet:

 

Ping-statistikker for 193.69.165.21:

Pakker: sendt = 100, mottatt = 100, tapt = 0 (0% tap),

Gjennomsnittlig tid for tur-retur i millisekunder:

minimum = 7ms, maksimum = 50ms, gjennomsnittlig = 19ms

Lenke til kommentar
Jeg har 4096/768 kbps linja dems og får Nedlastingshastighet: 4057 kbit/s som resultat på itavisen. Siden jeg ikke spiller, vet jeg ikke hva slags ping jeg ville fått men jeg testet mot vg.no og da ble resultatet:

 

Ping-statistikker for 193.69.165.21:

Pakker: sendt = 100, mottatt = 100, tapt = 0 (0% tap),

Gjennomsnittlig tid for tur-retur i millisekunder:

minimum = 7ms, maksimum = 50ms, gjennomsnittlig = 19ms

Har du ingen spill du kan teste med?

 

Min stestikk fra vg.no:

 

Ping-statistikker for 193.69.165.21:

Pakker: sendt = 4, mottatt = 4, tapt = 0 (0% tap),

Gjennomsnittlig tid for tur-retur i millisekunder:

minimum = 25ms, maksimum = 128ms, gjennomsnittlig = 70ms

 

Kan noen ut i fra dette se noe?

 

Spilte nettopp en runde BF2. Lagget som en kåt gris, og ble kicket 4 ganger på en runde for å ha for høy ping! Kjedelig :hrm:

 

Takk for at noen endelig svarte! :thumbup:

Lenke til kommentar

Hadde samme problemet, hadde Chello Extreme og aldri nedlasting på over 10Mbit og pingtidene varierte fra 13 til 650ms!! og dette var opp mot servere jeg vet ikke har noe problemer.

 

Nå har jeg flyttet og sitter på en linje fra Canal Digital og også hr får jeg lavere hastighet enn det jeg betaler for og også høy og ustabil ping. Så min "påstånd" er at bredbånd levert via kabelTV-nettet suger. Husker da jeg hadde 8Mb linje fra NGT, da var det aldri noen problemer, det var tider det... *sukk*

Lenke til kommentar

Spiller selv BF2 og har UPC sin 4mbps linje. Har aldri opplevd å bli kicket for høy ping med mindre det var problemer på nettverket her hos meg. Ligger vanligvis på mellom 30 og 70 i ping mot norske servere, m.a.o. helt greit.

 

Når det er sagt hadde jeg store problemer med ping i spill tidligere, men det forvant når jeg byttet ut nettverkskortet mitt med ett av litt bedre kvalitet (kjører trådløst)

 

Hvordan kobler du deg på nettet? Rett på kabelmodemet? Selv har jeg en trådløs ruter, og med ruter er det en del porter som må åpnes og forwardes for at spillet skal fungere optimalt. Sjekk portlisten bakerst i BF2 manualen

Lenke til kommentar
Hadde samme problemet, hadde Chello Extreme og aldri nedlasting på over 10Mbit og pingtidene varierte fra 13 til 650ms!! og dette var opp mot servere jeg vet ikke har noe problemer.

 

Nå har jeg flyttet og sitter på en linje fra Canal Digital og også hr får jeg lavere hastighet enn det jeg betaler for og også høy og ustabil ping. Så min "påstånd" er at bredbånd levert via kabelTV-nettet suger. Husker da jeg hadde 8Mb linje fra NGT, da var det aldri noen problemer, det var tider det... *sukk*

Kompisen min sitter på 2,5mbits/600kbits og der går alt knirkefritt. Var en ren drøm å spille hos ham. Du har kanskje rett. Kanskje jeg bør bytte til NGT Fox 10/1.

Lenke til kommentar

På den ble resultatene:

 

Ping-statistikker for 81.166.125.6:

Pakker: sendt = 100, mottatt = 100, tapt = 0 (0% tap),

Gjennomsnittlig tid for tur-retur i millisekunder:

minimum = 13ms, maksimum = 72ms, gjennomsnittlig = 21ms

 

Så kan du jo sammenligne med hva du får. Jeg brukte ping -n 100 81.166.125.6

Lenke til kommentar
Hvordan kobler du deg på nettet? Rett på kabelmodemet? Selv har jeg en trådløs ruter, og med ruter er det en del porter som må åpnes og forwardes for at spillet skal fungere optimalt. Sjekk portlisten bakerst i BF2 manualen

Jeg sitter til vanelig tilkoblet en Router, Men jeg prøvde å koble meg direkte til kabelmodemet og sette ned grafikken på Low. Hjalp ingenting. Alt er kablet.

Lenke til kommentar
På den ble resultatene:

 

Ping-statistikker for 81.166.125.6:

Pakker: sendt = 100, mottatt = 100, tapt = 0 (0% tap),

Gjennomsnittlig tid for tur-retur i millisekunder:

minimum = 13ms, maksimum = 72ms, gjennomsnittlig = 21ms

 

Så kan du jo sammenligne med hva du får. Jeg brukte ping -n 100 81.166.125.6

fikk dette:

 

Ping-statistikker for 81.166.125.6:

Pakker: sendt = 100, mottatt = 100, tapt = 0 (0% tap),

Gjennomsnittlig tid for tur-retur i millisekunder:

minimum = 31ms, maksimum = 346ms, gjennomsnittlig = 68ms

Lenke til kommentar
Hadde samme problemet, hadde Chello Extreme og aldri nedlasting på over 10Mbit og pingtidene varierte fra 13 til 650ms!! og dette var opp mot servere jeg vet ikke har noe problemer.

 

Nå har jeg flyttet og sitter på en linje fra Canal Digital og også hr får jeg lavere hastighet enn det jeg betaler for og også høy og ustabil ping. Så min "påstånd" er at bredbånd levert via kabelTV-nettet suger. Husker da jeg hadde 8Mb linje fra NGT, da var det aldri noen problemer, det var tider det... *sukk*

Kompisen min sitter på 2,5mbits/600kbits og der går alt knirkefritt. Var en ren drøm å spille hos ham. Du har kanskje rett. Kanskje jeg bør bytte til NGT Fox 10/1.

Det som er så irriterende der jeg bor nå at eneste alternativ for bredbånd er via kbaelTV-nettet og det har jeg dårlig erfaring med, jeg har lyst å¨fiber jeg:) Så det hender jeg tar med laptopen på jobb, og da går det an å spille og surfe, der har jeg aldri ping over 3ms, 100Mbit rett i pc'en, det er deilig det;)

Lenke til kommentar
Du får spørre UPC om de ikke kan hjelpe deg eller forklare. Har god erfaring med kundeservice på UPC så du kan jo prøve. Dersom de ikke kan hjelpe deg og du har muligheten til å benytte andre leverandører er det vel ikke så vanskelig å bestemme seg :)

De sa bare de måtte sende en montør. Pappa skal snakke med en kompis han har i i UPC.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...