Gå til innhold

Forskjeller på pris/XP proffesional - haster!

[-GoMp-]

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det kan dog være greit å vite at OEM bindes til det første hovedkortet du installerer på. Så hvis du kjøper ny maskin har du ikke lengre gyldig lisens med OEM. Har hørt at man kanskje kan installere på nytt hovedkort hvis den gamle maskinen blir ødelagt (vet ikke helt om det stemmer). Men det er liten sjanse for at M$ kommer til å plage deg med dette. En gang jeg ringt å skulle aktivere min OEM versjon spurte de hva jeg hadde gjort med maskinen. Jeg sa jeg hadde kjøpt nytt HK, CPU og skjermkort. Det var ikke noe problem...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

vet ikke om dette stemmer... ( http://www.daniweb.com/blogs/entry342.html)

According to reports, Vista Beta 2 will be released in December 2005, not in early 2006 as previously believed. Beta 1 of the product was released earlier in the month.

men hvis det er endelig dato så er det kanskje en ide å vente til vista kommer ut uansett om du bestemmer deg for vista eller xp, kommer nok til å ble et par kampanjepriser på xp, du har jo allerede to andre du kan bruke i mellomtiden...

Skrevet

Jeg ringte microsoft og fikk hjelp til aktivering i dag, men takk for alle innspill :)

lurer på om jeg skal prøve neste vista-beta.. (den blir tilgjengelig for alle?)

Skrevet (endret)
,19/09/2005 : 17:32] Jeg ringte microsoft og fikk hjelp til aktivering i dag, men takk for alle innspill :)

lurer på om jeg skal prøve neste vista-beta.. (den blir tilgjengelig for alle?)

EDIT: leste litt fort og fikk ikke med meg beta... :blush: om den er tilgjengelig for alle vet jeg ikke...

for alle som har råd iallefall :p

kommer muligens i 7 versioner:

Starter Edition

Home Edition

Professional Edition

Small Business Edition

Enterprise Edition

Ultimate Edition

source: http://www.cooltechzone.com/index.php?opti...sk=view&id=1789

med tanke på andre alternativer som er gratis eller mye billigere og som begynner å få mer oppmerksomhet er det også en mulighet at ms kommer til å bli litt mer konkurarnse dyktige når det gjelder pris, hadde ikke gjort noe iallefall... så mange versioner som de gir ut kan hinte til at de mindre (først og fremst starer og home) kommer til å starte på en lavere pris enn de prisene vi ser i dag.

med så mange versioner av vista som dette burde det også være muligheter for å oppgradere fra f.eks starter ed. til home osv.

Endret av tuxerator
Skrevet

Vet at det er en del OS som har fått ros i det siste, men ingen av disse er aktuelle for meg likevel, tror jeg. Jeg vil ha et OS med bred driverstøtte og kompabilitet for stort sett alt, og der har faktisk Windows et enormt forsprang.

Skrevet
' date='19/09/2005 : 21:07'] Vet at det er en del OS som har fått ros i det siste, men ingen av disse er aktuelle for meg likevel, tror jeg. Jeg vil ha et OS med bred driverstøtte og kompabilitet for stort sett alt, og der har faktisk Windows et enormt forsprang.

Mente ikke at du skulle bytte ut oset ditt heller, men hvis det skulle være problemer med aktiveringen har du jo to andre pc`er du kunne brukt i mellomtiden da det ikke er så lenge til vista kommer ut. Da jeg nevnte andre os`er var kun i sammenheng med hva vi kanskje kan vente oss når det gjelder pris på det kommende os`er fra ms ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...