Gå til innhold

Blåskjerm med masse rare meldinger


Jay-Jay

Anbefalte innlegg

Maskinen min kræsjet og windows kan ikke starte opp. Windows må reinstalleres men jeg vil ta backup av diverse ting før den tid. Har derfor lånt en kompis sin maskin og byttet ut hans slave harddisk med min harddisk. har stilt min inn på slave som hannes var på. Kan faktisk hende jeg satt jumperen feil siden hans harddisk er et annet merke enn min. jeg satt bare jumperen min likt hans. tenkte meg ikke mye om. men så startet jeg maskinen da. så kom d opp en blå skjerm. der står d at han driver å bytter ut ugyldige filer osv.. jeg klarte å lese litt av det som står å kan se at det er filer fra MIN hd det blir gjort ting med. Kjente igjen noen filer. Men nå tørr jeg ikke avslutte dette fordi jeg føler noe kan gå helt galt. Den driver på i d uendelige. Akkurat nå står d "Erstatter en ugyldig sikkerhets-ID med standard sikkerhets-ID for fil XXXX" XXXX øker da fra 1-2-3-4 osv. er helt oppe i 19000 i dette øyeblikk. Hva i all verden foregår? Dette føles ikke bra ut! Begge 2 har win xp. Men jeg trodde han ville boote fra hans hd som den gjør til vanlig. Hva kan jeg gjøre? Det pågår fortsatt? Er noe galt? Det er jo krise om jeg ødelegger noe nå :(

 

HJELP! TRENGER KJAPP HJELP!! :ermm:

Endret av Jay-Jay
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

d må jo nesten være at han prøver på noe me min disk. hvis jeg satt min jumper feil.... er d ikke sånn at den bare ikke blir funnet da?? Min disk er på 80 gb tror jeg. Hans disk er nok ikke over 100 gb. ganske sikker. uvisst om han har SP2. Men dette må jo bare gå sin gang eller hva? Føler at hvis jeg avbryter nå er iaf noe blitt ødelagt. Ser ut som noe man ikke kan fortsette me når man vil :\

 

Hva tror du/dere?

Lenke til kommentar

Den blå skjermen du snakker om høres ut som repair funksjonen som reparerer filenen på hd om den finner noen galt. (men da må xp logoen ha dukket opp først)

 

Din står på master med andre ord, ta ut hardiskene å les oppå hvordan instillingen på maste rå slave skall være (hvorfor har ikke dette blitt sjekket med en gang?? alle merker er forkjellig).

Endret av simalarion
Lenke til kommentar

ja noen goe gamle ATA/IDE disker virker d som... Nå er han oppe i 47000 filer.. :/ Spørsmålet nå er vel hva bør jeg gjøre? La prosessen gå eller skru av maskinen? Så lenge MIN Hd er den eneste som evt har tatt skade av dette så er d ingen problem. Men jeg håper for all del ikke noe er skjedd me hans. :(

 

Han hadde 2 HDer. En var master og hadde XP på seg. En var slave og hadde helt sikkert mye ting og tang på seg. Jeg koblet ut hans slave disk og satt inn min. Kanskje jeg satt feil jumper setting på min. Dumme dumme meg. Men kan master disken ta skade av dette da? hvordan?

 

Jeg har kanskje mye rare spørsmål her men jeg er veldig nervøs for d som skjer nå. Trenger all hjelp som er å finne!

Lenke til kommentar
Den blå skjermen du snakker om høres ut som repair funksjonen som reparerer filenen på hd om den finner noen galt. (men da må xp logoen ha dukket opp først)

 

Din står på master med andre ord, ta ut hardiskene å les oppå hvordan instillingen på maste rå slave skall være (hvorfor har ikke dette blitt sjekket med en gang?? alle merker er forkjellig).

Ja d kan nok stemme. Først kom win xp logoen (den svarte skjermen me logoen og en "loading-bar" opp" Så skal jo liksom innloggins vinduet komme opp etterpå men da startet dette blåskjerm greia. Hva tenker du jeg må gjøre? La den gå ferdig eller skru av? Tror du noe er skadet? Vent... nå er han ferdig med dette. Men sjekker disken for noe annet. Huff... hva skjer nå... :\

Lenke til kommentar

Ok folkens. Blåskjerm greia er fullført. Det ser ut som det var en reperasjons greie. Han ble ferdig og jeg fikk rapporter om d ene og d andre. Jeg kunne tydlig se at det var min HD han hadde jobbet på. Siden den var på 80 gb. Og jeg nå vet at hans HD er på bare 40GB. Jeg gikk litt igjennom mappene og sånt og det ser ut som han har alt han skal ha. Nå vet jeg ikke helt hva alt var men spill, hans dokumenter, hans programfiler osv er der no å finne iaf. Det eneste jeg ser som virker rart er noen mapper i C:/ som heter "NV24642768.TMP". Er 4 forksjellige slike mapper me ganske like navn og alle inneholder 1 eneste fil hver.

 

Og når jeg så på min disk (som har 2 partisjoner) så ser faktisk alt ut til å være på plass der også.

 

Jeg føler at dette gikk mye bedre enn jeg hadde trodd. Alt ser bra ut eller hva tror dere? Nå skal jeg liksom brenne ut mine backups fra hden min og sette hans på plass igjen som den var når jeg lånte den. Så skal jeg reinstallere win xp på min egen osv...

 

Kan vi se på saken som lukket dere? :ermm: Jeg beklager alt unødvendig poster og titler men følte meg stresset og mente jeg trengte et kjapt svar før noe kunne blitt ødelagt osv :/

Lenke til kommentar

vent litt.... Jeg har 2 partisjoner på MIN disk. En på 70gb og en på 10gb tror jeg. På den på 10gb hadde jeg installert win xp og div programmer. Mens på den på 70gb har jeg alt av spill filmer osv... Nå har jeg jo allerede gjort alt d der med kompisens maskin osv.. Men hvis jeg nå tenker installere xp på nytt... kan jeg da bare installere det på den gamle 10gb partisjonen der det var installert fra før av? Så lever den andre partisjonen som den gjorde?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...