Gå til innhold

Lure seg gjennom windows bruker passord?

Stian234567

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, jeg har nettopp hatt ett par venner innom meg.

De sa de kunne komme seg innpå min bruker fordi om jeg hadde passord på windows xp brukern min.

Det som var så merklig var at de fikk det til + de gjore det mange ganger når jeg skiftet passord osv for å se om det var noe fusk.

Men det var ikke det, de sa de hadde lest hvordan man gjore det på et fourm, fordi det var en som hadde mistet passordet til brukeren sin å måtte komme seg inn på pcen.

noen som vet hva jeg snakker om ? hvordan det gjøres og hvordan jeg kan sikkre meg mot det?

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Passord til brukere ligger jo i registeret, er vel bare å finne det. Tror det finnes programmer som kan vinne disse stedene for deg.

Men du må vel inn på en annen bruker for å kunne klare det, om du er på login menyen, og ikke har noe passord så kommer du deg vel ikke så langt? :dontgetit:

Endret av biiig.no
Skrevet
Hei, jeg har nettopp hatt ett par venner innom meg.

De sa de kunne komme seg innpå min bruker fordi om jeg hadde passord på windows xp brukern min.

Det som var så merklig var at de fikk det til + de gjore det mange ganger når jeg skiftet passord osv for å se om det var noe fusk.

Men det var ikke det, de sa de hadde lest hvordan man gjore det på et fourm, fordi det var en som hadde mistet passordet til brukeren sin å måtte komme seg inn på pcen.

noen som vet hva jeg snakker om ? hvordan det gjøres og hvordan jeg kan sikkre meg mot det?

Bruker de USB til oppstart?

Skrevet

hvis du har den vanelige blå innloggingen i win, der du trykker på navnet ditt, så kan du trykke ned CTRL + ALT + DEL to ganger eller noe sånn... og da kommer den boksen der du kan skrive inn brukernavnet og passordet opp...

hvis du (slik som maaaaange andre gjør) har laget deg en bruker osm f.eks heter JeNs, og den er administrator, finnes det faktsik enda en administrator bruker på maskinen.. den heter "administrator" og passordet er blankt som default...

i den boksen kan man da skrive adminstrator og blankt passord og komme inn på en ubrukt administrator bruker på dataen...

Løsning:

Finn noe som heter administrative verktøy (administrative tools). Trykk på lokale sikkerhets 'ett-eller-annet' (local security policy)...

trykk på grupper Lokale xxxx (local policy) og videre på sikkerhets valg (security options)

Helt øvers er det noe som heter administrator account status... denne står som default på Enable... hvis man endrer denne til disable, og lukker vinduet (trenger ikke lagre noe).. så er denne "bakveien" stengt...

lykke til, og sorry for engelsk/norks om hverandre...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...