Stian234567 Skrevet 15. september 2005 Skrevet 15. september 2005 Hei, jeg har nettopp hatt ett par venner innom meg. De sa de kunne komme seg innpå min bruker fordi om jeg hadde passord på windows xp brukern min. Det som var så merklig var at de fikk det til + de gjore det mange ganger når jeg skiftet passord osv for å se om det var noe fusk. Men det var ikke det, de sa de hadde lest hvordan man gjore det på et fourm, fordi det var en som hadde mistet passordet til brukeren sin å måtte komme seg inn på pcen. noen som vet hva jeg snakker om ? hvordan det gjøres og hvordan jeg kan sikkre meg mot det?
- mOtz^ - Skrevet 15. september 2005 Skrevet 15. september 2005 (endret) Passord til brukere ligger jo i registeret, er vel bare å finne det. Tror det finnes programmer som kan vinne disse stedene for deg. Men du må vel inn på en annen bruker for å kunne klare det, om du er på login menyen, og ikke har noe passord så kommer du deg vel ikke så langt? Endret 15. september 2005 av biiig.no
Chakl Skrevet 16. september 2005 Skrevet 16. september 2005 Hei, jeg har nettopp hatt ett par venner innom meg. De sa de kunne komme seg innpå min bruker fordi om jeg hadde passord på windows xp brukern min. Det som var så merklig var at de fikk det til + de gjore det mange ganger når jeg skiftet passord osv for å se om det var noe fusk. Men det var ikke det, de sa de hadde lest hvordan man gjore det på et fourm, fordi det var en som hadde mistet passordet til brukeren sin å måtte komme seg inn på pcen. noen som vet hva jeg snakker om ? hvordan det gjøres og hvordan jeg kan sikkre meg mot det? Bruker de USB til oppstart?
Stian234567 Skrevet 16. september 2005 Forfatter Skrevet 16. september 2005 tror ikke det, du mener en slik memoristick?
K.. Skrevet 16. september 2005 Skrevet 16. september 2005 For å sikre seg mot slike angrep kan du vel sette harddisken som 1. boot device og så sette passord på bios.
The_Darkness Skrevet 16. september 2005 Skrevet 16. september 2005 For å sikre seg mot slike angrep kan du vel sette harddisken som 1. boot device og så sette passord på bios. men så er det jo bare å resette cmos så er passordet borte igjen..
InsertNumLock Skrevet 16. september 2005 Skrevet 16. september 2005 Sikkert her de har lest. Ligger noen programmer og tips her hvordan du henter frem passord. -http://forum.hardware.no/index.php?showtop...5662&hl=passord
hero_ruler Skrevet 16. september 2005 Skrevet 16. september 2005 har du satt passord på administrator kontoen din? Altså den i sikkerhets modus?
mongojarle Skrevet 16. september 2005 Skrevet 16. september 2005 hvis du har den vanelige blå innloggingen i win, der du trykker på navnet ditt, så kan du trykke ned CTRL + ALT + DEL to ganger eller noe sånn... og da kommer den boksen der du kan skrive inn brukernavnet og passordet opp... hvis du (slik som maaaaange andre gjør) har laget deg en bruker osm f.eks heter JeNs, og den er administrator, finnes det faktsik enda en administrator bruker på maskinen.. den heter "administrator" og passordet er blankt som default... i den boksen kan man da skrive adminstrator og blankt passord og komme inn på en ubrukt administrator bruker på dataen... Løsning: Finn noe som heter administrative verktøy (administrative tools). Trykk på lokale sikkerhets 'ett-eller-annet' (local security policy)... trykk på grupper Lokale xxxx (local policy) og videre på sikkerhets valg (security options) Helt øvers er det noe som heter administrator account status... denne står som default på Enable... hvis man endrer denne til disable, og lukker vinduet (trenger ikke lagre noe).. så er denne "bakveien" stengt... lykke til, og sorry for engelsk/norks om hverandre...
Jarmo Skrevet 16. september 2005 Skrevet 16. september 2005 http://www.petri.co.il/forgot_administrator_password.htm
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå