Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Vil ha 323`en sprekere!


Kjeksen

Anbefalte innlegg

Jeg har en 1,3 liters mazda 323 92 modell, som jeg har litt lyst og gjøre sprekere enn den er nå. Jeg mener jeg har sett en kompressor til denne, men hvor det husker jeg ikke. Hva er anbefalt? Turbo? Kompressor? Ingen av delene? Vi ivertfall ha den litt sprekere som sagt.

 

Noen som har noen gode skandinaviske netshops der det hadde gått an og sett litt på priser og forskjellig stasj?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

kan vel være mer økonomisk å bytte bil :!: Men skal du gjøre noe er jo kompressor minst jobb og litt billigere enn turbo. Turboen krever bla. ombygging av eksosgrenrør, mens kompressor er mer "skru rett på"

Ladetrykket bør vel ikke være mye over 0,5 hvis du skal slippe å dekomprimere og eller bytte stempler osv., men du vil nok merke forskjell selv med lavt trykk.

Lenke til kommentar
Den har gått 138000 km. Mazdaen er i helt fin form ( en gammel dame som var tidligere eier ). Den bruker nok ikke mye olje nei..

Folk må legge fra seg denne illusjonen, det er ikke nødvendigvis bra at forrige eier var en gammel dame fordi,

 

Gamle damer har en tendens til:

Ruse/reve motoren unødvendig høyt før den er varm.

Aldri sjekke olje.

Aldri sjekke kjølevann.

Slure masse på klutsjen.

Daukjøre motoren.

Ofte manglende vedlikehold på bilen, venter med service.

Er ikke opptatt av hvordan bilen lagres for å konservere deler som er mer værutsatte.

Driter ofte i ulyder i bilen, fortsette å kjøre en stund før de gidder å finne ut hva som er grunnen til at bilen lager så mange rare lyder.

og mange andre grunner jeg ikke kommer på i farten.

Lenke til kommentar

Bilen har vært på sjekk og den var i tipp topp stand.

Eneste var 1 bolt på hver sin side i bremse kalipteren som måtte skiftes. Ellers så skal jeg skifte luft og olje filter nå snarest mulig og samtidig et olje skift. Bilen har i tillegg stått i en garasje og vært brukt en gang i blant.

 

Men uansett. Det jeg er interessert i er en ytelsesendring i bilen. Bilen går faktisk bra i sammeligning med andre 1,3 `er jeg har kjørt. Men alikevell går den som en dass, mener jeg. ( 1,3 powah ). Så anbefalte ting som jeg kan gjøre for å få futt i bilen til en billig penge hadde vært fint :)

Endret av Kjeksen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...