Gå til innhold

Test av Logitech MX-518


SWAT dude...

Anbefalte innlegg

:hmm: Razer eller Logitech? det er spørsmålet mange stiller seg i dag.

Jeg valgte å gå for sistnevnte da jeg allerede har gode erfaringer med Logitech.

 

Forventniger:

 

 

1600 dpi er noe som for ett par måneder siden ville fått folk til å hoppe i taket, dette er i de senere månedene blitt mer og mer vanelig hos Razer og Logitech og Raptor M2 har til og med 2400!!

Forventningene var store da jeg gikk in på lefdal og etter mye leting fant en 20-30 eksemplarer av musa stående borte i ett hjørne (skuffet) Prisen på 500 kr var for meg noe høy men det kommer an på personen.

Hadde også hørt at musa ville fome seg etter hånda, noe som ikke skjedde i det hele tatt.

 

Første inntrykket:

 

Hadde latt pcen stå på før jeg dro i buttiken og merket med en gang at ledningen til musa var litt kort. dette ordnet jeg med en skjøte ledning og da var det tid for innstalasjon av drivere.

driverene lot seg innstalere feilfritt uten problemer og jeg var etter få minnuter på vei inn i BF2. det første som slo meg var at musa til tross for at den ikke formet seg etter hånda forsatt lå veldig godt i hånda og at knappene var godt plassert og var tilgjengelige til en hver tid. jeg stilte musa opp på 1600 Dpi og jeg må si at det var første gang jeg har sett en mus bevege seg over helle skjermen ved å flytte på den kun ett par centimeter.

de første kampene gikk ikke så veldig bra da jeg hadde problemer med å sikte på grunn av hastigheten på musa og ofte siktet for høyt.

 

etter et par dager:

 

Etter det var gått ett par dager hadde jeg vendt meg til hastingheten og hadde ikke lenger problemet med at jeg ikke klarte og sikte ordentlig, musa glei utrolig godt på min musematte(billig sak jeg fikk av mamma) og selv om jeg skjønte at ei mus ikke vil gi deg den fordelen som ett nytt grafikkkort eller en ny prossesor vil gi deg så har gjennomsnittlig kill rate per map gått opp med 5 kills.

 

Konklusjon:

 

Prisen på 500 kroner virket avskrekkende med det første men den er virkelig vert det.

dette er det første produktet av MX serien jeg prøver og jeg er storfonøynd. kunne ikke tenkt meg noe annet enn denne. svarer opp til forventningene, ikke mer å si!

 

 

+ 1600 DPI.

+ God ergonomi.

+ presis

+ sklir godt.

+ funker på alle overflater. (prøvd glass plate)

 

- litt dyr....

 

9/10

Lenke til kommentar
  • 4 måneder senere...
Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...
  • 2 uker senere...
  • 2 uker senere...
Har hatt den ganske lenge nå, kjøpte først en MX510 som ble forflyttet til laptoppen. Synes den er deilig å holde i og god å spille med. Dog, så har jeg snart slitt vekk logitech merket.

5583915[/snapback]

 

Logitech merket mitt er bare slitt i rundt kanten, enda. :ermm:

 

Nei syns det er ei god mus jeg i forhold til razer som har den ekkle kanten for at den skal passe venstre hendte også

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...
  • 1 måned senere...
  • 4 uker senere...
  • 2 uker senere...
  • 2 uker senere...
  • 1 år senere...

Kan anbefale denne jeg også. Etter ett års bruk har jeg ikke merket noen problemer. de "pad'ene" musa glir på er ikke slitt en gang, enda jeg sjelden bruker musematte. Riktignok er de svarte klistremerkene over skruene under nesten blitt helt hvite, men det er da ingen ting å bry seg om egentlig. I tillegg så er det røde merket på dokumentveksleren slitt vekk. Det kan skyldes heftig forumsurfing hos meg da jeg har koblet denne tasten opp mot F5 for å kunne refreshe uten å strekke meg opp på tastaturet eller trykke helt der oppe på refreshknappen i browseren. :)

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
  • 3 uker senere...
I tillegg så er det røde merket på dokumentveksleren slitt vekk. Det kan skyldes heftig forumsurfing hos meg da jeg har koblet denne tasten opp mot F5 for å kunne refreshe uten å strekke meg opp på tastaturet eller trykke helt der oppe på refreshknappen i browseren. :)

9250959[/snapback]

 

Sorry for bumpen, men hvordan gjorde du det? :dribble:

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
  • 1 år senere...
  • 2 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...