Gå til innhold

Komplett svartelistet av Lian Li?


Anbefalte innlegg

...du hadde også vært irritert om noen hadde tatt din merkevare, kjøpt fra noen som hadde kjøpt varen fra deg, som hadde solgt den til dumpingpris....

Da hadde jeg vel bare innsett at jeg hadde satt for høy pris i utgangspunktet...

Lian Li bør ikke heve seg over alle andre produsenter og tro at de er så mye bedre enn andre. Mange av Lian Li-kabinettene er IKKE verdt så mye i forhold til andre produsenter.

 

Synes uansett det er smålig å henge ut Komplett på FØRSTESIDEN på deres hjemmeside, men hey - kanskje det bare medfører at folk blir nysgjerrig og sjekker prisene på komplett.no...

 

Lenge leve konkurranse!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dere forstår vist ikke dette helt, komplett kjøper IKKE kabinett fra Lian Li, de kjøper kabinett til dumpingpriser fra andre produsenter som har kjøpt kabinettene fra Lian Li. Når en produsent sitter med lagrene fulle av en vare rett før oppgjør osv. Så er det ofte de selger ut varer som er på lager til dumpingpriser for å ha minst mulig på lager før revisjon, så det ser ut som om de har solgt mest mulig... altså at aksjekursen skal holde seg så høy som mulig. Siden komplett ikke kjøper kabinettene sine fra Lian Li, men av gråmarkedet. Så skjønner jeg GODT at Lian Li henger dem ut på forsiden.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-52Y1nIV0tv
Dere forstår vist ikke dette helt, komplett kjøper IKKE kabinett fra Lian Li, de kjøper kabinett til dumpingpriser fra andre produsenter som har kjøpt kabinettene fra Lian Li. Når en produsent sitter med lagrene fulle av en vare rett før oppgjør osv. Så er det ofte de selger ut varer som er på lager til dumpingpriser for å ha minst mulig på lager før revisjon, så det ser ut som om de har solgt mest mulig... altså at aksjekursen skal holde seg så høy som mulig. Siden komplett ikke kjøper kabinettene sine fra Lian Li, men av gråmarkedet. Så skjønner jeg GODT at Lian Li henger dem ut på forsiden.

Det er ikke nødvendigvis slik det foregår. Selv om en del agenter har det i avtalen at de ikke skal drive "wholesale" så hender det at gråmarkedskjøpere lurer til seg partier på ulike vis for siden å selge de videre i detalj. Dette er ekstremt utbredt og jeg tror du ville ha blitt overrasket over hvor stort omfanget av dette er, ikke bare i hardware bransjen men også på medisiner, bildeler etc. Og uansett så er det helt flott at det skjer!

Lenke til kommentar
Dere forstår vist ikke dette helt, komplett kjøper IKKE kabinett fra Lian Li, de kjøper kabinett til dumpingpriser fra andre produsenter som har kjøpt kabinettene fra Lian Li. Når en produsent sitter med lagrene fulle av en vare rett før oppgjør osv. Så er det ofte de selger ut varer som er på lager til dumpingpriser for å ha minst mulig på lager før revisjon, så det ser ut som om de har solgt mest mulig... altså at aksjekursen skal holde seg så høy som mulig. Siden komplett ikke kjøper kabinettene sine fra Lian Li, men av gråmarkedet. Så skjønner jeg GODT at Lian Li henger dem ut på forsiden.

Alle må fritt få lov til å kjøpe og selge av hvem de ønsker. Dersom noen selger til dumpingpriser, så har ikke Lian Li noe med å blande seg opp i det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...