Gå til innhold

Nittedal kirke og Karlsvogna (253kb)


hehehe

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er VELDIG pent når man ser det på thumbnailen, men i originalstørrelse blir det ikke like pent, særlig på himmelen. Kanskje det er pga komprimeringen eller at det er blåst opp, uansett er det en stygg "pixel-effekt" der. Bortsett fra det syns jeg det er et veldig pent bilde. Liker den lille lysere delen av himmelen rett over kirken og treet i bakgrunnen, det gjorde veldig mye :)

Lenke til kommentar

Årsaken til 30 sek lukkertid skyldes at det var veldig mørkt, og med største blenderåpning (5,6) så ble alt under 30 sek. undereksponert i følge måleren i kameraet.

 

Jeg hadde på ISO100.. Kunne jeg med fordel valgt høyere ISO for å forkorte lukkertiden, eller hadde da blitt mer støy?

 

Takker for tilbakemeldinger.

Lenke til kommentar

Bildet er nydelig på thumbnailen, men i full størelseer det ikke særlig pent å se på. Tror det er mye komprimert, og litt uklart.

Det er flotte farger og veldig pent med Karlsvogna over kirken.

 

Tror du kan bruker ISO 200 og 400 uten noen særlig støy på bildet. Vet ikke om det har så mye for seg siden ingen ting er i bevegelse, bortsett fra stjernene, så kanskje de ville blitt litt klarer med litt høyere ISO og laver lykkertid.

 

Likte bilde veldig bra :-D

Lenke til kommentar

Orginalbildet er på 22,7 MB (raw)... og bildet er deretter lagret i JPG for deretter og nedskalere bildekvalitet slik at det bare ble 256kb som er maks grense på bilder på dette forumet.. Er det noen som har tips om hvordan jeg kan komprimere bildet og beholde mer kvalitet?

 

Er rimelig fersk på digital speilrefleks kamera

Lenke til kommentar
Orginalbildet er på 22,7 MB (raw)... og bildet er deretter lagret i JPG for deretter og nedskalere bildekvalitet slik at det bare ble 256kb som er maks grense på bilder på dette forumet.. Er det noen som har tips om hvordan jeg kan komprimere bildet og beholde mer kvalitet?

 

Er rimelig fersk på digital speilrefleks kamera

Hvis du legger bildet ut på f.eks ditt hjemmeområde hos din internettleverandør og så linker til dette via http://-knappen så kan bildet være større.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...