Gå til innhold

PC til film og musikk


Anbefalte innlegg

Jeg har planer om å bygge meg en pc som kun skal brukes til å vise film/DVD på en prosjektør, og spille musikk. Det vil si at lydkvalitet og bilde kvalitet må være bra. Kabinettet skal være så lite og lydløst som mulig. Det må være mulighet for to skjermer, da jeg skal benytte en vanlig monitor i tillegg til prosjektøren. Har tenkt på en løsning med shuttle ss50g barebone system e.l. Noen som har noen andre gode ideer??

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har nesten samme planene selv. Jeg har mer tenkt å benytte det som en slags videospiller. Tenkte da å benytte Shuttle SS51G (den har AGP-port) og kortet Hercules 3D Prophet All in Wonder 8500DV. Leste noe bra om dette skjermkortet på nettet ett sted.

 

Stealth.no leverer Shuttle-kabinettet for ca.4000 + 500 for støydemping.

 

Kommer vel til å skaffe sakene først i sept. siden jeg nå er travelt opptatt med å pusse opp leilighet....

Lenke til kommentar

Aopen kommer med et nytt sort MicroATX desktop kabinett som er ment å passe sammen med stereo/video komponentene. Heter H340L. se info her:

http://www.pcworld.no/dataguiden/tester/ka...tt/aopen_h600b/

 

Forøvrig ville jeg gått for et HERCULES RADEON 9000 pro og kjøpt ATI remote wonder (fjernkontroll til 260 spenn) løst.

 

Lyden på Shuttle barebone systemene er basert på

chipper fra Realtek eller C-MEdia, med andre ord ikke det helt store. Gå for SB Live Audigy

Lenke til kommentar

Grunnen til mitt skjermkortvalg er at jeg skal kunne ta opp fra tv med den innebygde tuneren. Det finnes ikke i Radeon 9000Pro kortet. Fjernkontroll enheten er bare en bonus (har forresten en fra før som fungerer med IR)

 

Kassen var fin og svart, men den er fortsatt litt i største laget.

 

Takker for tipset ang. lydkortet.

 

_________________

Your average ShitHead in Norway

www.oesolberg.com

 

[ Denne Melding var redigert av: ShitHead_No på 2002-08-14 16:45 ]

Lenke til kommentar

Matrox parhelia er vel kanskje det kortet som gir best bildekvalitet. Hva med behovet for et mpeg kort i tillegg. Det vil vel kanskje forbedre bildekvaliteten litt. Jeg vil ikke benytte tv ut, da filmen skal vises på en prosjektør. Det blir nok sannsynligvis et sb audigy kort til lyden ja.

Lenke til kommentar

Quote:


Grunnen til mitt skjermkortvalg er at jeg skal kunne ta opp fra tv med den innebygde tuneren.


 

Mitt inntrykk er at kort av denne typen med opptaksmulighet er vanskelige å bruke i praksis fordi programvaren som følger med ikke holder med. Du kan jo prøve, men den store tingen for tv-opptak tror jeg er Hauppage PVR-kort: http://www.hauppauge.co.uk/html/pvr_prod.htm

 

mvh

Are-Harald.

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-08-14 20:51, JohnnyKnoxwille skrev:

Tdligvis stiller du ingen store krav til lyden.... Eller...?


Jeg stiller store krav til lyden... det er en av grunnene til jeg er litt usikker på hva som lønner seg. Det beste hadde vel vært hatt et kort som kun hadde digital coax eller optisk utgang. Noen som har peiling på om det i det hele tatt er mulig å få like bra lyd ut av en DVD rom som en standalone DVD spiller av litt kvalitet?

Lenke til kommentar

Kan hende jeg bommer litt nå, men med optisk utgang (digital), vil jo lyden bare "plukkes" fra DVD'en (digitalt) og sendes via den digitale utgangen til reccieveren din. Tror ikke det skulle være noen forskjell på PC-dvd og stand-alone-dvd når det gjelder lydkvalitet på den optiske utgangen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...