Gå til innhold

Blomsterflue og blomst


malla

Anbefalte innlegg

:!: Hei!

 

Nå tør jeg endelig prøve meg på min første bildekritikk.. Jeg liker å ta bilder av motiver á la dette, og ønsker noen tilbakemeldinger da jeg er relativt fersk! Ris og ros, så blir jeg kjempeglad! Har desverre ikke noe område å legge ut bildet i full størrelse, så dette må bare holde.. :blush:

 

Malla

post-209-1126536857_thumb.jpg

Endret av malla
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei

 

Tja, hva skal man si. Bildet ser bra ut hvis du beholder det i samme størrelse som vises i nettleseren. Men med en gang en trykker på bilde for større versjon, så er jeg ikke lenger enig. Bildet er ute av fokus, ikke skarpt, fargene er blasse osv... Idéen er god, du må bare prøve deg litt mere frem for å få bilde stabilt og i fokus. Det som er bra med bilde er dybdeskarpheten, eller mangel på det. Ser hva du prøver på men du har ikke helt fått det til her. Fokusen er det som ødelegger bilde. Blomsten er også overeksponert, detaljene flyter over i hverandre.

 

Du har mulighetene med EOS'en din, men du må bare ta masse bilder og lære deg teknikkene. Etter 2-3000 bilder så burde resultatene begynne å komme! Ta bilde av alt som du synes er verdt å ta bilde av og ikke nøy deg med å bare ta ett bilde. Ta mange! Du er digital, det koster deg ikke et øre å ta mange bilder av samme motiv. Som regel er det slik at kun en brøkdel bildene en tar blir bra, resten går i søppelkassa. Gjelder iallefall for mitt vedkommende. Derfor tar jeg alltid mange bilder av samme motiv! Men med forskjellig innstilling selvfølgelig..

 

Keep ut the good work! :)

Lenke til kommentar

Hei Malla

Er enig med mye av det vokudlak skriver , men prøv også å klipp og juster litt. Bare<bildet er skarpt så kan man redde mye. Fint at du har med insekter , blir fort kjedelig med bare en blomst - synes nå jeg da.

Tok meg den frihet å justere bildet ditt i all hast så kan du jo se<hva du synes.

post-209-1126558686_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...