Gå til innhold

Hva slags specs ellers til 7800 GT/GTX?


_ziggy_

Anbefalte innlegg

Hva slags maskin bør man ha ellers for at det skal være noe vits å kjøpe 7800 GTX? Sitter nå med en relativt brukbar (i mitt syn da wub.gif ) pc som gjør jobben sin i Battlefield 2. (Kjører det meste på medium i 1024x768, unntatt dynamic light/shadows og light som jeg satt til low for å få noen ekstra fps. Og 2xAA (ofrer litt eye candy for at det skal gli relativt brukbart.) Men det rykker og napper litt enda i ny og ne selv med såpass lave innstillinger. Kan jeg forvente en revolusjon av grafikken med et 7800 GTX + dertil tilhørende pc utstyr, i forhold til den jeg har nå? (Specsa mine står nedenfor) Tenker da på både dagens (Nyere) spill og de som kommer framover.

 

Er forsåvidt ganske opptatt av bra grafikk og eye candy og enda mer opptatt av at det flyter mest mulig knirkefritt. (En kombinasjon av dette er jo selfølgelig det optimale :w00t: ) Men for at jeg skal bruke så mye grunker på nytt utstyr må jeg virkelig føle at jeg har rykka noen divisjoner opp (helst nesten generasjoner ang pcutstyr) for å si det sånn. :roll:

 

Og for å gjenta meg selv : hva slags CPU / Ram bør man ha i tillegg til en 7800 GT/GTX for at det skal være forsvarlig å bruke 4000 på et skjermkort?

 

Nåværende Specs :

 

-XP 2800+ (333mhz Barton)

-1024mb Corsair PC3200

-6600 GT 128mb

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

CPU: 3500+ eller mer (3800+ er ikke så dyr i forhold, ta GT skjermkortet og bruk mellom legget på bedre CPU)

 

RAM: 2 GB (Hvis du vil kjøre med bra grafikk, hvorfor ellers GTX? Hvis det er 1 GB ram, så vil spillet bruke harddisk også, og da vil det til tider hakka når info hentes derifra.)

 

 

Ytelsesforholdet mellom GT og GTX versjonen ligger på 5-8 frames, noe som gjør at GT versjonen gir utrolig mye bedre ytelse for pengene. GTX versjonen har en høyere max FPS, mens gjennomsnittelig så ligger de veldig jevnt, snakk om maks 5-8 FPS.

Lenke til kommentar

Til Kissa og Dragovan, leste dere teksten, eller bare skummet dere igjennom og fikk med dere spesifikasjonene?

 

Han lurer på hva slags oppsett ett 7800 GTX trenger for å funke. Han la bare til hva han hadde i dag på slutten, slik at vi kunne si hvor mye bedre ett nytt opplegg ville være i stedet.

 

Noe som vil være meget stor forskjell.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...