Scotty Skrevet 11. september 2005 Skrevet 11. september 2005 (endret) Jeg har(/skal) begynt å brenne dvd-er. Har lest "Omy" & "OC-Freak" sine guider, blitt litt klokere. Men lurer fortsatt på hvilken som er best til under 500lappen Har en bunke med dvd-r plater, brenner alle dvd-brennere dvd+r og dvd-r? Takker for alle svar! Endret 11. september 2005 av Man0war
gammalost Skrevet 11. september 2005 Skrevet 11. september 2005 Benq1640 uten tvil. Hvorfor ? Det finner du svar på ved å lete litt her på forumet
Gerrard Skrevet 11. september 2005 Skrevet 11. september 2005 Jeg kommer faktisk ikke på en eneste grunn til å ikke velge BenQ DW1640, med mindre man får MÅ ha lightscribe (som de fleste anser som unødvendig). DW1640 er heller ikke dyrere enn andre brennere, så hvorfor ikke velge den beste
Scotty Skrevet 11. september 2005 Forfatter Skrevet 11. september 2005 Takker for svar! Tipper nok at jeg velger den da! men kan noen forklare hva forskjellen på DVD-R og DVD+R er?!
Gerrard Skrevet 11. september 2005 Skrevet 11. september 2005 Takker for svar! Tipper nok at jeg velger den da! men kan noen forklare hva forskjellen på DVD-R og DVD+R er?! Det er to formater utviklet av ulike selskaper omtrent på linje med vhs og beta før i tiden. DVD-R kom først og har en kapasitet på 4489 mb, mot 4483 på +R, -R har også større kompatibilitet enn +R (uten bitsetting) Dessverre produseres det mange -R plater med dårlig kvalitet, derfor er de ofte billigere. DVD+R har tatt mer og mer over grunnet enklere og nyere teknologi. Med BenQ DW1640 kan platen brennes med Bitsetting (Dvs at den brenner DVD+R som DVD-ROM). Dermed blir den mer kompatibel enn DVD-R. Dette er spesielt viktig på DVD+R DL! BenQ er som oftest bedre på + enn – så jeg velger helst +R, men har du tilgang på rimelige og bra dvd-r plater kan du jo velge det også. Men pass på hvem som produser platene! Å kjøpe billig er ofte å kjøpe dyrt. Kjøper du DVD+R plater minsker risikoen for drittplater. Det er bedre å ha + enn - på kontoen, det gjelder DVD plater også! Hvis du er spesielt interessert kan du lese mer HER
Scotty Skrevet 11. september 2005 Forfatter Skrevet 11. september 2005 (endret) Takker for svar! Tipper nok at jeg velger den da! men kan noen forklare hva forskjellen på DVD-R og DVD+R er?! Det er to formater utviklet av ulike selskaper omtrent på linje med vhs og beta før i tiden. DVD-R kom først og har en kapasitet på 4489 mb, mot 4483 på +R, -R har også større kompatibilitet enn +R (uten bitsetting) Dessverre produseres det mange -R plater med dårlig kvalitet, derfor er de ofte billigere. DVD+R har tatt mer og mer over grunnet enklere og nyere teknologi. Med BenQ DW1640 kan platen brennes med Bitsetting (Dvs at den brenner DVD+R som DVD-ROM). Dermed blir den mer kompatibel enn DVD-R. Dette er spesielt viktig på DVD+R DL! BenQ er som oftest bedre på + enn – så jeg velger helst +R, men har du tilgang på rimelige og bra dvd-r plater kan du jo velge det også. Men pass på hvem som produser platene! Å kjøpe billig er ofte å kjøpe dyrt. Kjøper du DVD+R plater minsker risikoen for drittplater. Det er bedre å ha + enn - på kontoen, det gjelder DVD plater også! Hvis du er spesielt interessert kan du lese mer HER Takker for et (veldig) bra svar! Skal være ops på det når jeg kjøper nye plater! Endret 11. september 2005 av Man0war
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå