Gå til innhold

CSS: list-style: » (») ?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Går det an å få satt list-style i CSS til » (») ?

'list-style-type'

Value:  disc | circle | square | decimal | decimal-leading-zero | lower-roman | upper-roman | lower-greek | lower-alpha | lower-latin | upper-alpha | upper-latin | hebrew | armenian | georgian | cjk-ideographic | hiragana | katakana | hiragana-iroha | katakana-iroha | none | inherit

Initial:  disc

Applies to:  elements with 'display: list-item'

Inherited:  yes

Percentages:  N/A

Media:  visual

However, du kan bruke "list-style-image" istedet. Kan kan du sette inn et bilde istedet for en sirkel osv.

Skrevet

ul#menu li {
 list-style-type: none;
 _list-style-type: square;
}
ul#menu li:before {
 content: "»";
}

:Before fungerer ikke i IE, så IE-brukere får et kvadrat isteden.

Skrevet

Ingardj: Hvor godt støttet er list-style: image;?

Har forresten laget en artikkel om hvordan du kan bruke bilder og få det til å fungere i alle nyere grafiske nettlesere med støtte for CSS. Kanskje det faktisk går an å få noe ut av den?

Skrevet
Ingardj: Hvor godt støttet er list-style: image;?

Har forresten laget en artikkel om hvordan du kan bruke bilder og få det til å fungere i alle nyere grafiske nettlesere med støtte for CSS. Kanskje det faktisk går an å få noe ut av den?

Kan ikke si at jeg har møtt noen problemer ved bruk av list-style-image. IE 6, FF og Opera støtter det i hvert fall..

AfroDude: Det er ingen god løsning. Bruk enten den jeg har nevnt, eller Mr.Berg sin.

Skrevet

Jeg ser heller ikke noen negative sider med å bruke :before til det. Men er enig i at det sikkert er riktig å bruke et bilde til det òg.

Orsus: Liker understreksmetoden bedre, siden !important har en funksjon i CSS. Det går vel stort sett for det samme uansett. :)

Skrevet
Skjønner ikke problemet med det ingard,

det er jo bare eye candy, så om IE ikke ser det er det ikke SÅ viktig :)

btw afro: ville nok brukt important! hack'n der :)

Hvorfor ikke bruke to sek mer på å få det ordentlig, enn å spare de to sekundene og få det sånn halvveis..

;)

Skrevet
Orsus: Liker understreksmetoden bedre, siden !important har en funksjon i CSS. Det går vel stort sett for det samme uansett. :)

Eg liker òg denne metoden bedre, men eg lurer faktisk på om nyere versjoner av Opera har fått støtte for underscore (og dei andre), så det blir litt krasj der, dessverre. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...