Gå til innhold

Kan LCDSkjermen på DSC-R1 sees fra undersiden?


Anbefalte innlegg

Har sett endel bilder av Sony Cyber-shot DSC-R1 på nettet og for meg virker det som kamera har en "stor" svakhet når det gjelder plassering av LCD-skjermen.

 

Om en er på f.eks. en konsert og har flere høye personer foran seg, så en må holde kamera opp i luften for å få bilde av motivet så virker det som om en ikke kan vri LCD skjermen slik at en kan se den godt. Dette synes jeg virker som litt dårlig design på et ellers spennende kamera.

 

Noen andre som eventuelt har funnet bilder som viser at LCD skjerm kan vris bakover slik at den kan sees fra undersiden ?

 

 

Et annet punkt som jeg lurer på er om det er pga at en bruker CMOS bildebrikke at en ikke kan har video funksjon på kamera eller har de bare fjernet det for å virke mer profesjonelle ;) Trodde i grunn det var pga speilet at speilrefleks med CMOS ikke hadde det.

post-28-1126343095_thumb.jpg

Endret av Gathor68
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

... har du sagt opp din stilling som Panasonic fanboy nr. 1 Gathor68? Trodde det eneste kameraet for deg var FZ30  ;)

Tenkte jeg skulle ta bildesensoren fra DSC-R1 og putte inni FZ30 kamera mitt. Må bare lære litt mer om hva jeg må gjøre med linsen for at det skal virke :D

 

 

Eller vente til FZ 30 Gold Edition kommer med :

- 24 - 480 F2.8 Zoom

- ISO 100 - 1600

- 35.8 x 23.9 mm bildebrikke

- ellers gangske lik FZ30 spec.

post-28-1126382529_thumb.jpg

Endret av Gathor68
Lenke til kommentar
CMOS-brikker er ikke raske nok til å kunne ta opptak av video, derfor er ikke videofunksjon inkludert :).

Da har du kanskje ikke fått med deg at Sony benytter CMOS i alle de nye semiproffe og topp amatør videokameraene sine...?

Står endel om CMOS her Men ikke så mye om video muligheter. Stemmer jo at Sony videokamera bruker CMOS, så Akam må vel oppdateres seg :yes:

 

Kan jo lure på hvorfor Sony ikke har tatt med denne muligheten da :dontgetit:

Endret av Gathor68
Lenke til kommentar
Kan jo lure på hvorfor Sony ikke har tatt med denne muligheten da :dontgetit:

Personlig tipper jeg at det enten har med at dsc-r1 skal være en kompakt med veldig like spec som speilrefleks. ELLER, så har det noe med at CMOS-brikken i dette kameraet er større enn de i videokameraet, og at størrelsen har noe med egenskapene ved video.. (Uten at jeg i det hele tatt skjønner logikken her..)

 

Ikke vet jeg, men feil i artikkelen er det nok uansett, for 30 frames/sec klarer fint CMOS..

Endret av photoguy
Lenke til kommentar

Tror ikke at størrelse skal være noe problem for en CMOS brikke. For om ikke jeg har misforstått helt, så tror jeg CMOS har fordel fremfor CCD. En kan hente data fra hver enkelt fotodiode hver for seg selv og derfor også alle samtidig. Fotodiodene på CCD brikker mener jeg det var noe med at en må lese linje for linje. (Tror det var noe slik jeg leste et sted.)

Endret av Gathor68
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...