theDurkan Skrevet 9. september 2005 Skrevet 9. september 2005 Etter at jeg åpnet Firefox en dag, ba den meg om å velge en profil. Jeg kunne ikke velge standrad profil, siden den allerede var i bruk, så jeg lagde en ny. Nå vil jeg bytte tilbake, siden jeg vil ha alle de gamle bookmarksene mine igjen. Men jeg finner ingen måte å bytte profil på. Noen som vet hvordan jeg bytter profiler i Firefox?
RattleBattle Skrevet 9. september 2005 Skrevet 9. september 2005 Neste gang profilvinduet spretter opp og den gir deg beskjed om at profilen er i bruk: ctrl + shift + esc, kverk alt som har med FF å gjøre. For å velge profil nå: start - run/kjør - firefox -p
Lars-H Skrevet 23. oktober 2005 Skrevet 23. oktober 2005 Det funker ikke? valgte feeil profil men vil ha gamle jeg og!
Lars-H Skrevet 23. oktober 2005 Skrevet 23. oktober 2005 eller.. det funker, men det står at Default (profilen jeg VIL ha) er i bruk og ikke kan åpnes (e.l.) men bruker da ikke den :S
Kadmium Skrevet 23. oktober 2005 Skrevet 23. oktober 2005 Den er i bruk uten at du vet det. Trykk Ctrl + Alt + Del (delete), gå til skillebladet "prosesser" og avslutt alt der som heter firefox.exe. Så åpner du Firefox igjen og så ser du hva som skjer videre.
Bytex Skrevet 23. oktober 2005 Skrevet 23. oktober 2005 Jeg har funnet ut hvorfor det "ny profil"-vinduet popper opp av og til. Det er en bug i Firefox som gjør at den ikke fjerner seg fra Processes i Task Manager etter du avslutter FF. Da detekterer FF at du skal kjøre enda en prosess og spør om du vil bruke samme profilen. Løsningen da er å lukke forespørselen, CTR+ALT+DEL, processes, avslutte Firefox.exe og restarte firefox. Hvis du vil ha fram vinduet skriver du "firefox.exe -profilemanager" i run... på startmenyen. Hvis man trykker Default Profile sletter man alt av bookmarks og oppsett.
wil Skrevet 23. oktober 2005 Skrevet 23. oktober 2005 dette hadde jeg også problemer med i sin tid når jeg holdt på med Firefox. Dette problemet dukka spesielt ofte opp når jeg hadde åpna Firefox 2 ganger. Da kommer den med at profilen er i bruk. Det jeg gjorde da var å avslutte begge Firefox.exe prosessene og starte Firefox på nytt igjen. Da kom min vanlige profil og den ble som vanlig igjen. Funka fint hos meg. Men jeg ble så dønn lei av Firefox tilslutt at jeg allikevel bytta til Opera.
Kadmium Skrevet 24. oktober 2005 Skrevet 24. oktober 2005 Hehe, 3 stykker som kom med samme løsning på rad. :!:
Cuneax Skrevet 30. oktober 2005 Skrevet 30. oktober 2005 "firefox.exe -profilemanager" i 'kjør' får bare opp nettleseren... Ikke noe mer.
Bytex Skrevet 31. oktober 2005 Skrevet 31. oktober 2005 (endret) Hm, den er vel tatt bort fra de nyere versjonene kanskje. Fikk også bare opp FF. Har tydeligvis brukt kommandoen før, for den poppa opp som auto-complete i Kjør... Let rundt i innstillingene, det må jo for pokker være mulig å bytte profil på en enkel måte. For hvis skaden allerede er gjort, og man valgte en ny profil, kommer man seg ikke tilbake til den gamle med alle bookmarks'ene på. Endret 31. oktober 2005 av Bitex
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå