Gå til innhold

Oppgr. lydkort og RAM eller GPU? S939/Nvid. (5-6k)


Anbefalte innlegg

ok, folkens! nå er det snart lønningsdag :D og jeg tenkte å oppgradere PC-en min litt. nå har jeg:

 

HK: Gigabyte K8NXP-SLI

CPU: AMD Athlon 64 3500+ Winchester

RAM: Kingston HyperX 2x512 MB 2-2-2-5-1 (sånn ca :p)

GPU: MSI GeForce 6800GT (PCI-E)

 

pluss diverse dilldall harddisker, floppy, dvd etc.

 

jeg lurer litt på om jeg skal kjøpe et 6800GT kort til, og kjøre SLI, eller kjøpe et 7800GTX kort, og prøve å få solgt det andre...da blir det isåfall XFX GeForce 7800GTX 256MB GDDR3, HDTV 490MHz, PCI-Express,Dual-DVI/ViVo,Retail. noen anbefalinger? hadde ikke gjort noe med et mer stillegående kort (maskinen min bråker nok allerede). og det irriterer meg at det kortet jeg har nå ikke har ViVo, fordi skal jeg kjøre SLI har jeg ikke plass til tv-kort.

 

eller skal jeg kjøpe en Kingston pakke til, lik den jeg har? eller er det noe annet dere kan komme på?

 

jeg spiller en del, CS 1.6/Source, BF2, pluss noen litt eldre spill...

 

noen forslag?

 

Edit: tenkte kanskje det var lurt å nevne at jeg driver med litt videoredigering nå og da, mine egne små prosjekter :). håper jeg kan få litt hjelp til å velge deler...

Endret av kr0ken
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

*bomp bomp* :)

 

Nå har jeg tenkt meg litt om, og funnet litt mer ut av hva jeg skal ha, og hva jeg vil ha (som jeg ikke er sikker på :p).

 

jeg skal ha:

 

- Et 5.1 surround høyttalersett til allround-bruk. kameraten min har settet som følger med dette tilbudet, og det spiller jo greit. tenkte på Logitech X-530, er det bra? noen erfaringer?

 

- 1 stk 250GB (eller mer) S-ATA(2?) harddisk. så bra som mulig, går det under 1000 for en snill og grei en?

 

- Steelpad S&S (eller andre anbefalinger?)

 

- Tastatur. Tenkte på Logitech Media Elite Keyboard (finnes ikke i prisguiden), er det greit? jeg vil ha et som er godt å skrive på, om det bråker litt gjør ikke så mye (men pluss for stille tastatur :)).

 

så bare litt kjapt bort fra datadelen:

jeg skal ha en Creative Zen Sleek 20GB MP3-spiller, og et bærbart høyttalersystem som passer til den. det skal helst kunne gå på både batteri og strøm, men bare batteri-forslag er velkomment. går det under 500?

 

så over til alt det jeg vil ha (der jeg ikke har råd til alt...):

- Lydkort. Jeg har lyst på et nytt lydkort, for det jeg har på hovedkortet mitt (Realtek AC97) er direkte skuffende, selv mot et Creative Audigy (1). Vet at jeg ikke kan forvente mer da men...så jeg :dribble: litt på Creative X-Fi serien...

 

- RAM. Nå har jeg Kingston HyperX 2x512 MB 2-2-2-5-1, og tenkte jeg skulle oppgradere litt. Disse så veldig bra ut (erfaringene), et godt kjøp? Kan de jobbe greit sammen med de to 512MBene jeg har?

 

- Skjermkort. Nå har jeg dette (1 stk), og lurte som nevnt på XFX GeForce 7800GTX 490 MHz. Kortet jeg har funker, men det har ikke ViVo! (løses kanskje med frontpanelet nevnt nedenfor)

 

- Dette. Så det her om dagen, og det så veldig nyttig ut! :) kjekt med høyttaler/mic ut/inn i fronten, når man av og til bruker headset. dette leder meg tilbake til lydkortet, vil dette og et X-Fi frontpanel bli overflødig (jeg har plass...)? hvilket X-Fi kort bør jeg ta tror dere? de er så mange...bare et til greit allround bruk (som spiller bedre enn det jeg har), og som passer høyttalersettet jeg skal ha.

 

Dette er en maskin jeg har tenkt at skal vare en stund (selvfølgelig, med oppgraderinger nå og da).

 

Tror jeg fikk med alt nå, men se opp for editer :)

 

Jeg vil gjerne kjøpe hos så få forhandlere som mulig (helst en ;)), og de må ta oppkrav.

 

Ang. budsjett, la oss si rundt 5-6000 (ikke regn med mp3-spilleren). dette er litt løse tanker, kom med forslag så får jeg se.

 

(jeg blir veldig glad hvis du setter inn priser i innlegget ditt, og gjerne også linker :))

 

Edit: vel, jeg fikk ikke med alt :)

 

Jeg trenger en USB-minnepinne også, minimum 256MB, gjerne mer. Er 300 nok for en god en med iltt plass?

Endret av kr0ken
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...