Holy Diver Skrevet 8. september 2005 Rapporter Del Skrevet 8. september 2005 Jeg har omsider funnet ut at USB2.0 ikke er godt nok for å unngå kvalitetstap på film fra MiniDV kamera til PC. Jeg har et Sony DCR-HC42E Likevel gjenstår noen spørsmål for en grønn sjel.. 1. I brukermanual står det anbefalt å benytte i.LINK mellom kamera og pc. Bortsett fra på SOny's hjemmesider som selger i.LINK's til 600,- kr pr.stk, så finner jeg lite utvalg av i.LINK kabler i de rimeligere nettbutikkene. Derfor, er i.LINK og firewire det samme? Passer en firewirekabel i i.LINK utgangen på kameraet? (Der finnes en liten utgang med plass til fire "pinner", merket i.LINK og DV) 2. Om vi sier at firewire er det samme som I-LINK, hvor mange "pinner" skal inngangen på firewirekortet ha? 4 eller 6? Har det egentlig noe å si? (Jeg har ikke kjøpt firewire kort ennå) 3. Det er en avsindig stor prisforskjell på firewireprodukter i de ulike butikker, fra tidligere trodde jeg at en digital kabel var en digital kabel, på den måten at man ikke trenger å kjøpe det dyreste som finnes,- "for det er jo kun et digitalt signal som skal overføres.."? Kan dette eksempelet holde til mitt bruk? http://psdata.no/ps.asp?it=95782&mlevel= og http://psdata.no/ps.asp?it=93212&mlevel= Samme nettsted selger firewire kabler til 320,-kr i motsetning til 62,-kr for kebelen jeg linker til. Hva skyldes prisforskjellen? Håper på tips og råd rundt dette. Lenke til kommentar
YokiShoki Skrevet 8. september 2005 Rapporter Del Skrevet 8. september 2005 (endret) Firewire og I.link er det samme. Sony som prøver å tjene noen ekstra kroner. Inngangen på DV kamera er 4 pins, porten på en stasjonær PC er som regel alltid 6 pins og på en bærbar PC som regel alltid 4 pins. Kjøper du PCI kort til din stasjonære PC så trenger du en 4 til 6 pins ledning. Billigste du finner holder lenge. Endret 8. september 2005 av JoergenJonassen Lenke til kommentar
Holy Diver Skrevet 8. september 2005 Forfatter Rapporter Del Skrevet 8. september 2005 Takk for raskt svar! Godt å høre at jeg har forstått noe riktig. Lenge mellom hver gang.. Da stikker jeg inn på psdata.no eller lignende og bestiller noe rimelige greier. takk igjen! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå