Jump to content
Sign in to follow this  
MacManus

Kommer det nye raptor-disker i nærmeste framtid?

Recommended Posts

Som topic sier, kommer det noen nye raptor-disker i nærmeste framtid? Evt. noe bedre som kjører s-ata?

Jeg vurderer å anskaffe meg en raptor-disk, enten en 36 eller 74. Har hørt den på 74 er en del bedre enn 36 men hvor stor forskjell kan det være?

Det er jo en stund siden raptor-diskene ble lansert, spesielt 36gb og lurte derfor på om det kanskje kom noen nye snart. Og litt på om de begynner å bli litt utdaterte.

Takker for alle svar

Mvh MacManus.

Hvis jeg skal spekulere litt så vil jeg vel tro at svaret er ja. Grunnen til det er i hovedsak at WD nettop har sluppet nye harddisker med (endelig) native sata .

De "gamle" raptor diskene har som kjent bare en ide - sata chip på print kortet sitt.

Om det kommer større disker er et helt annet spørsmål... Det er designmessige årsaker til at raptor diskene har så liten lagringskapasitet. Ved å lage disker med flere eller større plater vil de kanskje ikke klare å oppnå 10.000RPM.

Men hvis de lanserer større disker i raptor serien kommer jeg til å stå først i køen for å kjøpe de :)