Gå til innhold

netshop lov til å nekte meg angrefrist?


Anbefalte innlegg

hvis du sier det så tror jeg deg.

 

men jeg tok ikke opp denne saken her for å diskutere om jeg har gjort noe galt eller ikke, saken her er at netshop kom med en uttalelse tilmeg som var klart lovstridig, og jeg ønsket å vite om noen andre hadde opplevd noe liknende.

 

Jeg er en kunde som ikke godtar at jeg blir behandlet slik av bedrifter, så for MEG har ikke dette noe særlig å si. men dersom noen som ikke tør si noe får beskjed om sånt så vil de kansje ikke tørre å returnere ett produkt neste gang...

 

ps: derosm jeg kjøper skjerm om 1 år, og får pixelfeil så vil jeg returnere den. ganske enkelt fordi jeg som kunde ønsker ett produkt jeg er fornøgd med.

 

 

mvh

musa

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
hvis du sier det så tror jeg deg.

 

men jeg tok ikke opp denne saken her for å diskutere om jeg har gjort noe galt eller ikke, saken her er at netshop kom med en uttalelse tilmeg som var klart lovstridig, og jeg ønsket å vite om noen andre hadde opplevd noe liknende.

 

Jeg er en kunde som ikke godtar at jeg blir behandlet slik av bedrifter, så for MEG har ikke dette noe særlig å si. men dersom noen som ikke tør si noe får beskjed om sånt så vil de kansje ikke tørre å returnere ett produkt neste gang...

 

ps: derosm jeg kjøper skjerm om 1 år, og får pixelfeil så vil jeg returnere den. ganske enkelt fordi jeg som kunde ønsker ett produkt jeg er fornøgd med.

 

 

mvh

musa

Heisan !

 

Trolig litt klønete formulert av saksbehandler dette. Faktum og praksis hos oss er at kunder som har ett visst antall angreretter får sperret sin kundekonto hos oss. Har tidligere skrevet ett innlegg om dette her på forumet, men gjentar det her for ordens skyld; noen svært svært få av kundene våre benytter angreretten på en måte som ligger noe utenfor hva som er meningen med angrerett. Dette koster svært mye penger, penger forbrukeren til sist må betale i form av høyere priser. Så det er nok det saksbehandler mente, at kom det flere skjermer fra deg så kunne en følge av det bli at din konto ble sperret.

 

Dog ingen "regel" uten unntak, vi forsøker selvsagt å bruke hodet også så det er sagt. Tror prinsippet bak å ha en slik kontroll dog er riktig, dere ville blitt sjokkert om dere så enkelte av angrefristsakene vi blir "utsatt for" for å si det sånn.

 

PS legg merke til at jeg skriver svært få kunder, problemet er faktisk helt minimalt da de aller fleste kunder forstår hva angrerett er ment til og bruker den når det er behov for det.

 

Mvh Svenn-Aage, Netshop

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-52Y1nIV0tv

Loven er iallefall klar nok -du kan returne uansett grunn.

 

Når det gjelder spørsmålet hva som er riktig eller galt får hver ta sin egen vurdering. Men det er ikke slik at det er synd på Netshop eller Komplett eller andre. Disse er profesjonelle butikker som er ute etter en eneste ting -profitt.

 

Når jeg handler gjør jeg det for å skaffe meg selv billige og bra produkter og ikke for at aksjonærene skal bli rike! Det blir de forresten uansett, kostandene ved returer blir pulverisert ut på alle prisene i butikken. Altså er den neste skjermen eller harddisken din noen kroner dyrere fordi butikken må ta angreretten i sine kalkyler.

 

Resultatet blir at vi alle er med på å betale bittelitt ekstra for produkter, men at vi på den annen side er gitt rett til fritt å returnere postordrekjøp. Helt grei ordning spør du meg.

 

Å kritisere folk som benytter angreretten blir like meningsløst som å kritisere noen som faktisk krever at forsikringsselskapet fikser bilen din når du kræsjer. Det er jo derfor man betaler forsikringspremie -akkurat som vi alle betaler noen kroner ekstra til nettsjappene for at vi skal returnere fritt.

Lenke til kommentar
Blir som å kjøpe seg en CPU og så returnere den på grunn av at den klokker for dårlig dette.

Helt feil.

Blir heller som å kjøpe en CPU som ikke vil kjøre på klokkehastigheten den er laget for.

 

Jeg synes også at pixel-feil er grunn nok til å benytte seg av angreretten. Det er jo tross alt fordi man ikke får sett produktet først, at man har angrerett.

Lenke til kommentar
Men det er ikke slik at det er synd på Netshop eller Komplett eller andre. Disse er profesjonelle butikker som er ute etter en eneste ting -profitt.

Nei det er mer synd på oss andre som ikke misbruker angrefrist i hytt og pine. Vi blir sittende med dyrere varer fordi butikkene må ha høyere fortjeneste for å dekke sine utgifter med dette.

Lenke til kommentar
Men det er ikke slik at det er synd på Netshop eller Komplett eller andre. Disse er profesjonelle butikker som er ute etter en eneste ting -profitt.

Nei det er mer synd på oss andre som ikke misbruker angrefrist i hytt og pine. Vi blir sittende med dyrere varer fordi butikkene må ha høyere fortjeneste for å dekke sine utgifter med dette.

Og for at du skal få billige varer, skal ikke vi andre få benytte oss av en lovfestet rettighet?

 

Edit:: Misforstå meg rett; jeg mener ikke at det er greit å levere tilbake et skjermkort fordi det f.eks. klokker for dårlig. Kortet fungerer da helt fint til hva det er laget for - noe som ikke er tilfelle ved pixelfeil.

Endret av Jarbra
Lenke til kommentar

Kan ikke se å sammenligne en forsikringssak og angrerett som på det helt samme.

 

Bare til opplysning så er retur av varer den største utgiftsposten på en nettbutikk, blir denne økt betraktelig med feilaktig bruk av angrerett så kan jeg love dere at prisene kommer til å gå en del opp for å dekke disse utgiftene.

 

Ingen nettsjappe blir "rike" over natten eller ved feilaktigbruk av angrefrist, dette markedet er meget hardt under press.

Endret av Samcki
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-52Y1nIV0tv
Men det er ikke slik at det er synd på Netshop eller Komplett eller andre. Disse er profesjonelle butikker som er ute etter en eneste ting -profitt.

Nei det er mer synd på oss andre som ikke misbruker angrefrist i hytt og pine. Vi blir sittende med dyrere varer fordi butikkene må ha høyere fortjeneste for å dekke sine utgifter med dette.

Ja, det kan du gjerne si. Men som NetShop sier -det er forsvinnende få som misbruker angreretten. Og det er riktig som Jarbra sier - hele poenget med at man innførte angreretten var jo fordi man ikke fikk anledning til selv å ta produktet i øyensyn før man kjøpte det.

 

Det er like akseptabelt å sende tilbake en skjerm med pikselfeil som det er å si nei takk til å kjøpe en når du står i butikken! Hverken mer eller mindre.

Lenke til kommentar

:dontgetit: Ikke for alt i verden om jeg haddet godtat døde pixler på skjermen, jeg haddet brukt angrerett eller garantien og kjøpt meg en annen lcd med gode kritikker o.l.

 

 

Kan ikke tenke meg noe mer iriterendet en pixelfeil, noe jeg ikke skall leve med i alle fall, dessuten er det en produkt svakhet og feil som ikke burdet godtas

 

Missbruke angreretten??

 

angre - rett med andre ord en rett til å angre, skall noen fortelle feks trådstarter at han ikke angrer på kjøpet av lcd med pixel feil da :whistle:

 

Edit: Det er fult mulig at personer angrer for mye, men å nekte dem den følelsen går ikke for de har alleredet angrett, som netshop sier er den eneste løsningen å stenge dem ute

Endret av simalarion
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-52Y1nIV0tv
Bare til opplysning så er retur av varer den største utgiftsposten på en nettbutikk, blir denne økt betraktelig med feilaktig bruk av angrerett så kan jeg love dere at prisene kommer til å gå en del opp for å dekke disse utgiftene.

Dette her hører jeg hele tiden -men alltid uten at noen har noe belegg for det! Jeg tviler sterkt på at det er snakk om betydelige summer for nettbutikkene -i så fall ville butikkprisene på varer vært mer konkurransedyktige enn de er, i og med at man ikke har angrerett med butikkjøp.

Lenke til kommentar
Blir som å kjøpe seg en CPU og så returnere den på grunn av at den klokker for dårlig dette.

Helt feil.

Jaha?

 

Hvorfor blir det det?

 

Skjermprodusenten garanterer ikke at skjermen ikke skal ha pikselfeil. De fleste produsentene sier at opptil fem feil godtas før du får det utbedret. Du kan håpe på å få en som er uten pikselfeil, men du kan ikke forlange å få en.

 

Når det gjelder CPU-produsenten, så garanterer denne at CPUen skal gå på en viss hastighet. Du kan håpe på å få en som kan kjøres høyere, men du har ingen garanti for å nå en gitt hastighet.

 

I begge tilfeller holder produsenten det som er lovet, men forbrukeren forventer noe mer. Hva er forskjellen?

 

-KJ

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-52Y1nIV0tv

Jevel: Det er vel neppe uenighet om at noen få pikselfeil ikke er en mangel i forbrukerkjøpslovens forstand -dette har det vel også vært en avgjørelse på i forbrukertvistutvalget tror jeg.

 

Men angreretten er jo uavhengig av dette. Har selv returnert en skjerm fordi den var utrolig stygg å se på i forhold til bildet i nettbutikken -og det er jo akkurat derfor vi har angrerett -fordi vi ikke kan SE varene ved fjernkjøp.

Lenke til kommentar

Er totalt enig i netshop jeg. Hvis dere skal ha skjermer som er uten pixel feil, så er det bare å kjøpe fra de produsentene som garanterer NULL feil. De finnes, bruk dem. Ikke starff Netshop eller noen andre for at de selger skjermer som er helt etter standarden, og dermed kan inneholde feil.

 

 

Enten må du tåle risikoen for en feil, ellers må du velge produsenter som garanterer null feil. I den virkelige verden kan en aldri få både i pose og sekk, dermed må en velge hva som er viktigst. Alternativ, FLYTT beina ned til en butikk og se på varene. Er ikke så vanskelig det heller.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...