Gå til innhold

netshop lov til å nekte meg angrefrist?


Anbefalte innlegg

Blir som å kjøpe seg en CPU og så returnere den på grunn av at den klokker for dårlig dette. Så lenge produsenten ikke garanterer at skjermen skal være fri for døde piksler så har du ingen ting å klage på. Kjøp skjerm fra en produsent som garanterer mot pikselfeil neste gang.

 

-KJ

:lol: Lo litt der ja. Men du har selvklart rett, folk har blitt mere og mere kresne. Varen kan jo ha fått seg en smell under transporten. En pixel er ikke all verden men hvis de dukker i hytt og pine så er det en annen sak.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nei jeg synes ikke det wohoo (forklart tidligere) i det hele tatt

 

svar til forige post (msulland)

 

Så du tror at Netshop ønsker dette.

 

Jeg tror heller at de irirterer seg grønne på den dårlige lcd kvaliteten å gleder seg til det blir crt kvalitet (med tanke på holdbarhet) på dem

Endret av simalarion
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-52Y1nIV0tv

Hvorfor betale ekstra for en garanti hos Samsung når man kan oppnå akkurat det samme hos Netshop med hjelp av angreretten.

 

Det store spørsmålet er enkelt og greit hvem som skal bære risikoen for dårlige varer. Er det kunden som blir sittende med et defekt produkt eller er det forhandleren som kan pulverisere tapet ut på alle kundene sine??

 

Enkelt svar spør du meg.

Lenke til kommentar
Hvorfor skal ikke forbrukerne få perfekte produkter? Kan du gi meg ett eneste fornuftig svar på det?

Ganske enkelt å svare deg på det: Relativt. Hva om er perfekt for deg kan være urealistisk i forhold til hva andre kaller perfekt. Du kan være typen som dumper dama bare fordi hun har en føflekk. Mens andre ikke bryr seg om slikt. Bare for å sette det litt på spissen.

 

Du får fortsatt hva du betaler for. Og jeg tror virkelig butikkene har lov til å nekte deg angrefrist hvis du har voldt dem store tap.

Lenke til kommentar
Dette her hører jeg hele tiden -men alltid uten at noen har noe belegg for det! Jeg tviler sterkt på at det er snakk om betydelige summer for nettbutikkene -i så fall ville butikkprisene på varer vært mer konkurransedyktige enn de er, i og med at man ikke har angrerett med butikkjøp.

For vår del står returavdelingen for 24% av den totale arbeidsstokken vår i skrivende stund målt i antall mennesker (dog har vi akkurat nå relativt stor bemanning der for å komme litt i forkant på retur, så mellom 18 og 20% hadde nok vært ett mer riktig tall). Lønnskostnaden står for cirka 60% av våre totale kostnader. I tillegg kommer rene utgifter ved bytte av varer for kunde, med påfølgende kostnader til å sende varen mot leverandør, selge denne igjen som demo når den kommer tilbake osv-osv. I tillegg skal man jo dekke frakten til kunde av ny vare, samt kostnadene kunden har ved innsending. Jeg tror ikke jeg tar veldig feil om jeg sier at den totale kostnaden kun på varer ligger på mellom 1,5 og 2% av brutto omsetning.

 

Totalkostnad ved retur hos oss ligger derfor på langt over 3% av brutto omsetning, og er vår helt klart størst kostnadsdriver målt mot omsetning.

 

Så det er klart man må ha fokus på dette Benny.

 

Har for øvrig ikke noe tall på hvor stor andel av returene som er angrerett kontra retur av defekt vare, men skal finne det ut etter hvert (men er jammen ikke sikkert jeg vil fortelle alt her da for å si det sånn, dette bør vel egentlig være mer info enn dere burde ha fått, da våre konkurrenter garantert leser dette) ;)

 

Mvh Svenn-Aage, Netshop

Lenke til kommentar

Helt enig at pixelfeil er god grunn til å angre. Hvis du er av typen som forventer en lcd uten pixelfeil, så ANGRER du selfølgelig på at du kjøpte denne lcdén. Og når du angrer så er det helt normalt og bruke angreretten.

 

Si du var en kunde som ga en lang blanke f*** i om det var pixelfeil på lcd, så ville du mest sannsynlig ikke bruke angreretten. Fordi du ikke bryr deg så meget om dette "lille" problemet.

Lenke til kommentar

Krysser fingrene for at Netshop har en "slemme gutter" liste, eller som en skjult avhukingsboks på kundeinfo... som medfører ikke noe mer godteri ;)

 

Og forøvrig, har en 19"LCD skjerm selv, fant en død pixel første dagen, men fortsatt like fornøyd med den :)

 

Lurer på om de som er så opptatt av skjermer uten pixelfeil begynner å gråte om kabinettet dems får en liten ripe i seg... :p selv om de sikkert ville ha sendt det tilbake på angrett om det skjedde innen 14 dager og krysset fingrene for at butikken ikke la merke til ripa...

 

Hva er angrettloven?

Angrerettloven gir mulighet til å komme ut av et impulsivt kjøp uten at du behøver å begrunne overfor selgeren hvorfor du vil gå fra kjøpsavtalen.

 

Altså, den er lagd for folk som handler ting på impuls og ikke tenker så nøye over hva de kjøper før de kjøper det... Vil nå si at de som kjøper LCD skjermer og skal ha den helt uten pixelfeil neppe handler på impuls... men de koser seg i gråsonen av loven gitt.

Lenke til kommentar

Den sammenlingningen var i beste fall dårlig.

 

Fordi man handler på nett å ikke kan se varen har du angrerett, helt sikkert ikke pga Netshop å andre ærlige webhsops men først å fremst tvshop.no osv.

 

Tror foresten de fleste har skrevet sin mening her, tråden starter å gå i sirkel igjen, forøvrig en smitsom sykdom i alle forum

Endret av simalarion
Lenke til kommentar

Til mystix:

 

Tull, tøys og rene spekulasjoner!

 

Lurer på om de som er så opptatt av skjermer uten pixelfeil begynner å gråte om kabinettet dems får en liten ripe i seg... tongue.gif selv om de sikkert ville ha sendt det tilbake på angrett om det skjedde innen 14 dager og krysset fingrene for at butikken ikke la merke til ripa...

Det er stor forskjell på skader man selv har laget, og skader som er på et nytt produkt. Selv er jeg veldig opptatt av pixelfeil, men jeg ville aldri vurdert å sende tilbake en vare jeg selv har ødelagt.

 

Hva er angrettloven?

Angrerettloven gir mulighet til å komme ut av et impulsivt kjøp uten at du behøver å begrunne overfor selgeren hvorfor du vil gå fra kjøpsavtalen.

 

Altså, den er lagd for folk som handler ting på impuls og ikke tenker så nøye over hva de kjøper før de kjøper det... Vil nå si at de som kjøper LCD skjermer og skal ha den helt uten pixelfeil neppe handler på impuls... men de koser seg i gråsonen av loven gitt

 

Nok en gang: Tull og tøys! Denne loven er laget for at man skal kunne returnere varer som man angrer på at man har kjøpt, nettopp fordi man ikke får sett produktet før man handler.

Lenke til kommentar
Hvorfor ikke bare kjøpe fra de som garanterer null feil? Vil jo bety at de som ikke gjør det, ikke får solgt noe. Dermed vil en jo være med på å snu markedet mot at produsentene må lage bedre paneler.

 

Alternative er jo å velge skjermer fra de produsentene som får førstevalget på paneler.

Hvorfor kan ikke alle produsentene garantere null feil snart, det er jaggu på tide. LCD teknologien har vært i bruk i maaaaaaaaaaange år nå. På tide at produsentene skjerper seg spør du meg. Jeg tror dessuten webbutikkene hadde blitt glad for det...

Lenke til kommentar
Hvorfor ikke bare kjøpe fra de som garanterer null feil? Vil jo bety at de som ikke gjør det, ikke får solgt noe. Dermed vil en jo være med på å snu markedet mot at produsentene må lage bedre paneler.

 

Alternative er jo å velge skjermer fra de produsentene som får førstevalget på paneler.

Hvorfor kan ikke alle produsentene garantere null feil snart, det er jaggu på tide. LCD teknologien har vært i bruk i maaaaaaaaaaange år nå. På tide at produsentene skjerper seg spør du meg. Jeg tror dessuten webbutikkene hadde blitt glad for det...

Det er nok ikke gratis å garantere dette for produsenten heller.

Lenke til kommentar

Dette er ein slik diskusjon som tydleg har to sider.

 

Lovmessigt er det klart at ein kan angre på eit kjøp frå kva som helst nettbutikk. Det kan ein gjere om vara er heilt perfekt, eller om den har "ubetydlege" feil. Dersom ein har lyst står det ein del om det på Lovdata.no

 

Når det kjem til det moralske, er det ei anna sak. Eg må nok seie at dersom du kjøper ein relativt billig skjerm, frå ein produsent som ikkje garanterer at det ikkje er døde pixler, er det i beste tilfelle tvilsom å angre på det kjøpet. Det er klart at ein kan gjere det, men for min del tykkjer eg ikkje at ein bør gjere det.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-52Y1nIV0tv

Netshop: Flott å endelig få noen tall på dette!

 

Jeg skjønner at dette kanskje ikke er noe du kan kommentere, men det regnestykket skiller jo ikke mellom skitt og kanel -det vil si angrerettreturer og reklamasjoner. Jeg regner med at det knytter seg adskillig større kostnader til reklamasjoner enn angrefristsaker.

 

I alle tilfeller utgjør ikke dette så fryktelig mye i kroner og øre pr. produkt at det er noen grunn til å skrike opp om det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...