Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Bytte bil på grunn av plassmangel i førersetet.


jevel

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvis du vil ha en vanlig bil, dvs ikke Landcruiser el., er det vel ikke mange biler på markedet i Norge som har komfortabel plass til en to-metring bak rattet, samtidig som en voksen person kan sitte bak ham i baksetet. Men Peugeot 607 er en av de få med så stor kupe. 607 er en stor tung sak, med forhjulsdrift og gode kjøreegenskaper. Og enormt bagasjerom. Du kan finne en av de med minste motoralternativet (160hk) i den prisklassen du nevner. Du kan jo prøve den.

Endret av perjohan
Lenke til kommentar
Hvis du vil ha en vanlig bil, dvs ikke Landcruiser el., er det vel ikke mange biler på markedet i Norge som har komfortabel plass til en to-metring bak rattet, samtidig som en voksen person kan sitte bak ham i baksetet. Men Peugeot 607 er en av de få med så stor kupe. 607 er en stor tung sak, med forhjulsdrift og gode kjøreegenskaper. Og enormt bagasjerom. Du kan finne en av de med minste motoralternativet (160hk) i den prisklassen du nevner. Du kan jo prøve den.

Takk for tipset. Hadde ikke tenkt på 607 i det hele tatt før du nevnte den, men etter å ha kikket litt, så ser denne svært lovende ut!

 

-KJ

Lenke til kommentar
Snakker vi Volvo 240 nå, så ligger disse LANGT ned på lista i kollisjonstester.

 

Dessuten så er de mildt sagt ubehagelige å kjøre. HATER bakhjulstrekk på glatta.

 

-KJ

Tull, se på denne statistikken under her (hentet fra folksam.se), hentet ifra virkelige kollisjonstester.. fram til den dag i dag..

Og de er behaglige å kjøre, mest behaglige setene og gode kjøreegenskaper :) Bakhjulstrekk på glatta er for min del å foretrekke.

Eneste for min del, er at jeg synes jeg er litt for liten :p med mine 173cm, så har jeg utrolig god plass :p

Men det er ikke diskusjonen her.

 

Du ville ikke ha 240, helt forståelig, gammel bil..

 

 

S80 AWD burde virkelig være en bil for deg da, stor bil med veldig god plass.. Men sikkert for dyr.

 

Men som nevnt, 607 kan nok være bra ja :)

 

@Pluggen: Ikke hørt om S70? :p

post-150-1126595928_thumb.jpg

Endret av ZyreX
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Da hr jeg prøvd en del biler og tenkt og spekulert og tenkt litt mer.

 

Jeg ønsker meg primært en 4WD, og har testet Toyota RAV4 og Toyota LandCruiser. Av disse så var det faktisk klart best sete i RAV4'en. I LandCruiser ble setet rett og slett for kort i ryggen, og nakkeputen kommer midt i skulderbaldene mine, selv på høyeste innstilling(!).

 

Prøvde også Avensis med den nye dieselmotoren på 177HK i dag. Fy flate for et bånndrag. Den motoren skal jeg ha! Må bare vente på den nye RAV4-modellen som kommer medio februar, så blir det bilhandel, ja! :)

 

-KJ

Lenke til kommentar

Angående førermiljø og plass: Har vel aldri vært borti bil med makan plass som den jeg har nå, en 1999 Chrysler Concorde. Forelsket meg med en gang - er 1.90 og lang i beina, og kan sitte akkurat der jeg vil og ha all den plassen jeg kan ønske meg. Naboen på to meter sitter bak meg helt uten problemer, også, og jeg får sikkert inn fem lik i bagasjerommet, selv uten å stable.

Endret av bfisk
Lenke til kommentar
Hva med en Audi A6 med tdi og automat? Eller blir den for liten?

5123703[/snapback]

 

På papiret ser jo den der meget bra ut, men jeg tviler på at den står i stil til mine mekkekunnskaper... Synes å ha hørt fra kompiser som kjører Audi i den aldersklassen at det er en del skruing for å ta vare på dem. ;)

 

Jeg heller meget sterkt mot den nye RAV4 som kommer i februar... Den skal ha samme interiør og sammen motoren som Avensisen jeg kjørte i dag. Det kan jo bare ikke bli dårlig.

 

-KJ

Lenke til kommentar
Jeg anbefaler Volvo V70 D5. Gjerne litt dyr, vet ikke budjsetett ditt. Men, det er kanon bil vertfall. Går som en kule.

 

Anbefaler også Mitsubishi Outlander. Veldig behagelig å kjøre. Har ikke sertefikat, men mamma har hatt denne en stund nå. Fin bil til grei pris.

4815893[/snapback]

 

Hvordan kan du anbefale en bil når du ikke har prøvd den?

Lenke til kommentar
Kikket på Nissan Terrano her nå. Noen som har erfaringer med disse?

 

-KJ

4810395[/snapback]

 

Pappen til kjøresten min har en Terrano, og jeg har kjørt den litte grann og må si at jeg liker den. Den har relativt god plass inne i kupeèn, nå er ikke jeg så lang som du er, men allikavel bruker jeg å setet i bakerste posisjon. Men det var ikke nødvendig på denne bilen. Det er en 96 model, tror jeg.

Men en Toyota Landcruiser er jo en meget pen bil da, og med toyota sine velkjente driftsikre biler så blir det ikke akkurat mere negativ!

 

Jeg anbefaler Volvo V70 D5. Gjerne litt dyr, vet ikke budjsetett ditt. Men, det er kanon bil vertfall. Går som en kule.

 

Anbefaler også Mitsubishi Outlander. Veldig behagelig å kjøre. Har ikke sertefikat, men mamma har hatt denne en stund nå. Fin bil til grei pris.

4815893[/snapback]

 

Hvordan kan du anbefale en bil når du ikke har prøvd den?

5124887[/snapback]

 

Det kan jo hende at han har øvelseskjørt V70 da...og Mitsubishi Outlander.... :hmm:

Lenke til kommentar

Ja, riktig ja. Skjønner at den er for dyr...

Men du har da råd til Terrano, denne her for eksempel.

Den var jo tøff i tillegg! :thumbup:

Men det finnes endel andre billigere typer som ikke er så gammel.

Men, let og du skal finne.

Har du tenkt på import? Der kan du jo spare noen 10000,- eller mere, alt etter hvilken bil du finner....

Lenke til kommentar
  • 9 måneder senere...

Ble en LC allikevel. Med litt kreativ vinkling av buret så har jeg nå god plass til lange skanker og lang rygg.

 

Må si at jeg er utrolig fornøyd med valget. Eneste bilen jeg har prøvd som kan komme opp mot denne er Land Rover Discovery 3. Land Rover hadde mer moderne interiør og en åndssvak 4WD løsning med luftfjæring.

 

Liker imidlertid LCen sin "bakkekontakt" bedre kjøremessig. ;)

 

-KJ

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...