oysfaerg Skrevet 10. september 2005 Rapporter Del Skrevet 10. september 2005 Problemet er at DHCP-serveren ikke fungerer, slik at routerne ikke får tildelt noen IP-adresse... Det hjelper ikke å release IP fra router heller, da den ikke mottar noen ny - DHCP-renew timeout... Vært nede hos meg også siden onsdag, i og for seg greit nok det, har jo nett på jobb (hvor jeg er nå), men det ergerlige er at Bluecom sier at de har rettet problemene, at rettetiden er kl. da og da, men så er det ikke i orden da... Slik som igår; "vi har rettet problemet innen kl. 20:00", kl. ble 20, 21, 22, 23, 00, 01, 02, 03, fortsatt samme idag tidlig. De sier at det skal visstnok gå hvis du kobler en PC direkte mot modemet, ikke mot router - Prøvde det også, men uten hell. Lenke til kommentar
kons Skrevet 10. september 2005 Rapporter Del Skrevet 10. september 2005 har ikke fått ruteren på nett på et par dager, men direkte fra pc til modem går det.. så jeg leste av ipadresse og det som trengs for å legge inn manuelt i ruteren.det gikk i allefall på min d-link 624+ gjorde nettopp det samme fikk forbindelse gjennom routeren med en gang, ikke noe sikker metode for lengre tids bruk akkurat men det bekrefter hvertfall at det ikke er noe feil på resten av utstyret. Lenke til kommentar
oysfaerg Skrevet 10. september 2005 Rapporter Del Skrevet 10. september 2005 Gjorde det samme selv ogsaa, fungerte bra det Men det varer ikke lengre enn den aktuelle IP-adressen er leasa da... Og naar det er, ja det er ett mysterium, hehe Lenke til kommentar
tikniver Skrevet 11. september 2005 Rapporter Del Skrevet 11. september 2005 Jeg er så irritert på bluecom... Etter 74 timer uten internett fant jeg ut dette med ip-adresser og hvordan man kunne taste disse manuelt inn i ruteren.. Og dette var jo faktisk ganske enkelt, NÅR jeg først ved en tilfeldighet oppdaget dette. Hvorfor kunne ikke bluecom opplyst om dette tidligere?? F.eks. i den elendige telefonbeskjeden.. (ja, jeg ga opp å komme igjennom ventetiden). Lenke til kommentar
Kealle Skrevet 11. september 2005 Rapporter Del Skrevet 11. september 2005 Nei, nå er det slutt på bluecom for min del. Har vært kunde der i over 3 år. De siste 6 mndene har vært et mareritt uten like. Først har de kludret noe utrolig med flytting og oppgradering av linjen. Så har de rotet noe vanvittig med fakturaer, i tillegg har nettet falt ut regelmessig opptil 20 ganger daglig i kun noen min av gangen. Utrolig irriterende! Så kom denne krasjen! Ikke at selve krasjen er så viktig, men måten de taklet den på er helt (unnskyld uttrykket) bedriten! 1. Når man ringer inn får man beskjed om at problemet er fikset, men at noen kunder fortsatt har problemer med å komme seg på nett. Vannligst avvent en stund å prøv igjen senere? Hva senere? Tull altså, de får heller si prøv igjen i morgen ikke en stund. For jeg ble sittende å prøve time for time. 2. De hadde tydeligvis veldig stor pågang på support. Og da er det veldig irriterende å ikke vite hvilken plass i køen man har. Dette burde de absolutt hatt. Irriterende å ikke vite om det er en time til man får kontakt eller 5 minutter. Har i allefall sagt opp hele linjen nå og bestilt meg 10mbit fra nextgentel til omtrent samme pris, så hade bra bluecom. Dere suger skikkelig! Lenke til kommentar
UAM Skrevet 11. september 2005 Rapporter Del Skrevet 11. september 2005 Ja, de kan jo prøve og ringe for reklamere for IP telefon igjen. Med den linjestabiliteten de har hatt i det siste, skulle de hatt forbud mot å tilby slike tjenester. Lenke til kommentar
tikniver Skrevet 11. september 2005 Rapporter Del Skrevet 11. september 2005 Er det noen som vet om det blir noen kompensasjon til de berørte kunder? Lenke til kommentar
pine Skrevet 11. september 2005 Rapporter Del Skrevet 11. september 2005 Er det noen som vet om det blir noen kompensasjon til de berørte kunder? Jeg tror at de kommer med noe sånt. Kealle Skrevet 11/09/2005 : 02:19 Har i allefall sagt opp hele linjen nå og bestilt meg 10mbit fra nextgentel til omtrent samme pris, så hade bra bluecom. Dere suger skikkelig! Og du seriøst tror at du får den linjen som er i tilleg adsl2 som noen folk har ventet på siden april , helt uten videre. Lenke til kommentar
TheBoz Skrevet 11. september 2005 Forfatter Rapporter Del Skrevet 11. september 2005 Internett var nede igjen her i dag: Sun Sep 11 13:00:15 CEST 2005 Internett er nede! Sun Sep 11 13:37:05 CEST 2005 Internett OK igjen (Downtime: 2210 sekunder) Så er ikke helt stabilt hos dem enda. Var også nede litt i natt: Sun Sep 11 00:06:14 CEST 2005 Internett er nede! Sun Sep 11 00:57:04 CEST 2005 Internett OK igjen (Downtime: 3050 sekunder) Lenke til kommentar
pine Skrevet 11. september 2005 Rapporter Del Skrevet 11. september 2005 Har hatt 15min nedetid ca i går, men det stå på driftsmeldingen at de kommer å reboote den dingsen deres. Har ikke hatt utfall ellers, men da har jeg fast ip og. Lenke til kommentar
UAM Skrevet 11. september 2005 Rapporter Del Skrevet 11. september 2005 Har hatt to brudd. Greit nok de har annonsert kort avbrudd, men problemet med å få IP er fortsatt til stedet. Dermed er det virkelig en kamp for å komme seg på nett igjen. Hvis dette problemet vedvarer vil kanskje en løsning være å tilby fast IP til de som er berørt, ihvertfall til de er sikre på at problemet er løst. Det er vel en grense for hvor lang tid de ha det slik. For meg begynner det nå å nærme seg en måned med regelmessige avbrudd, men de har seff vært ekstra ille den siste uka. Lenke til kommentar
pine Skrevet 11. september 2005 Rapporter Del Skrevet 11. september 2005 Har hatt to brudd. Greit nok de har annonsert kort avbrudd, men problemet med å få IP er fortsatt til stedet. Dermed er det virkelig en kamp for å komme seg på nett igjen. Hvis dette problemet vedvarer vil kanskje en løsning være å tilby fast IP til de som er berørt, ihvertfall til de er sikre på at problemet er løst. Det er vel en grense for hvor lang tid de ha det slik. For meg begynner det nå å nærme seg en måned med regelmessige avbrudd, men de har seff vært ekstra ille den siste uka. Er bare å ringe, du får fast ip hvis du sliter. Lenke til kommentar
Bushido Skrevet 11. september 2005 Rapporter Del Skrevet 11. september 2005 fikk ikke trådløst nett.. prøvde å installere routeren på nytt. får beskjed om at internettconection er statisk, skriv inn IP. Jeg har vel ikke statisk ip, da jeg ikke betaler for det?! I tilfelle, hvordan finner jeg ut ip'n min? Lenke til kommentar
pine Skrevet 11. september 2005 Rapporter Del Skrevet 11. september 2005 fikk ikke trådløst nett.. prøvde å installere routeren på nytt.får beskjed om at internettconection er statisk, skriv inn IP. Jeg har vel ikke statisk ip, da jeg ikke betaler for det?! I tilfelle, hvordan finner jeg ut ip'n min? Du sliter vel ikke med routeren din altså ? Lenke til kommentar
UAM Skrevet 11. september 2005 Rapporter Del Skrevet 11. september 2005 Har hatt to brudd. Greit nok de har annonsert kort avbrudd, men problemet med å få IP er fortsatt til stedet. Dermed er det virkelig en kamp for å komme seg på nett igjen. Hvis dette problemet vedvarer vil kanskje en løsning være å tilby fast IP til de som er berørt, ihvertfall til de er sikre på at problemet er løst. Det er vel en grense for hvor lang tid de ha det slik. For meg begynner det nå å nærme seg en måned med regelmessige avbrudd, men de har seff vært ekstra ille den siste uka. Er bare å ringe, du får fast ip hvis du sliter. Vanskelig i helgen........ Lenke til kommentar
ErlendRU Skrevet 11. september 2005 Rapporter Del Skrevet 11. september 2005 HAr vært noen problemer her i det siste ja.. Lenke til kommentar
Bushido Skrevet 11. september 2005 Rapporter Del Skrevet 11. september 2005 om jeg sliter med routeren? jeg får nett når jeg kobler meg til modem, slik som mange andre her. sliter de med routeren? vet ikke jeg. routeren spør om static IP, jeg vet ikke min static IP, da jeg ikke skulle ha hatt det i utgangspunktet Lenke til kommentar
Snabel Skrevet 11. september 2005 Rapporter Del Skrevet 11. september 2005 Fikk Bluecom linja på forrige fredag... har ikke vært helt fornøyd jeg heller... mindre enn 50 % oppetid Lenke til kommentar
oysfaerg Skrevet 11. september 2005 Rapporter Del Skrevet 11. september 2005 Fast IP er nok en løsning, da slipper router å måtte søke etter en DHCP-server for å få tildelt en IP. Lenke til kommentar
Kealle Skrevet 11. september 2005 Rapporter Del Skrevet 11. september 2005 Off! Jeg er så søpple lei bluecom nå. Skal ringe de i morgen å forlange å slippe å betale for 2 mnd ekstra. De kan bare glemme at jeg betaler for 2 mnd oppsigelse, eller i det heletatt har 2 mnd oppsigelsestid med denne bedritne stabiliteten. Nettet har falt ut 3 ganger her i dag. Og vært så ustabilt og dissende som ræva på ei 200kg's slugge! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå