Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Bluecom nede på Østlandet


Anbefalte innlegg

Jeg har også fortsatt problemer med linja. får tildelt IP adresse fra DHCP etter noen forsøk, men routeren min klarer tydelighvis ikke å søke lenge nok etter IP, for den får jeg ikke igang. Veldig kjedelig å sitte med kun en pc tilkoblet og ikke få brukt det trådløse nettet.

 

Sendte mail til support i går litt før 11 på formiddagen, har fortsatt ikke fått svar.

Trodde liksom et firma som selger internett tilgang skulle være minst like lette å nå på mail som på telefon.

 

Sliter med akkurat det samme selv. Routeren min klarer ikke å hente opp en ipadresse.

 

Fått noen tilbakemelding på mailen du sendte?

Jeg fikk bare et standardsvar om at de har hatt problemer med linja.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

bluecom sine problemer begynte torsdag i forrige uke, så kom den opp igjen litt, og nå har den DHCP servern blitt veldig ustabil igjen..Sikker på at de jobber med saken, er kanskje ikke rart man ikke får svar, sikkert nok mailer som spør om akkurat det samma..

Endret av ffs
Lenke til kommentar

Ja, bluecom har brukt lang tid på dette. De har vist seg svært useriøse med hensyn til informasjon og ekstraservice. Når et firma med så mange kunder får problemer slik som dette burde de straks sette igang tiltak som:

 

1. Døgnåpen supporttelefon.

2. Sende ut masse SMS til berørte kunder om status på nett.

3. Ha en automatisk beskjed når man ringer support telefonen som gir litt mer spesifikk informasjon om "en sentral router er nede hvis du ikke kommer på nett restart alt utstyr og prøv igjen. Dersom ikke dette hjelper forsøk igjen _SENERE_." Folk vil ikke høre senere, eller "om litt". Folk vil ha klokkeslett og mer detaljert informasjon! Dersom man ikke kan gi den informasjonen får man si "Vi regner med at problemene skal være løst innen morgendagen".

4. De burde skaffe seg et køsystem slik at man vet hvilken plass man har i køen.

 

 

Nå som uhellet har vært ute burde de som en av norges største leverandører gi alle sine kunder denne mnd gratis. (vet det er skummelt mye penger) men fornøyde kunder må være viktigere. Jeg for min del har sagt opp abbenomentet, og fikk idag kvittering på oppsigelsen. De beviste for meg at de ikke er glade nok i kundene ved å gi så dårlig informasjon. Samt hevde at alt var i orden når det slettes ikke var i orden.

Lenke til kommentar

Nei, og helt i orden er det fortsatt ikke her hos meg. Har problemer med å fornye leasen på IP og må gå inn manuelt for at det skal skje. Dette må da gjøres hver 24. time. Nå er jeg rimelig lei, dette problemet hadde jeg før storkollapsen, men fant det lite hensiktsmessig å følge opp ettersom det ble vanskelig å skille snørr og bart. Men i morgen tidlig........... :mad:

Lenke til kommentar
Ja, bluecom har brukt lang tid på dette. De har vist seg svært useriøse med hensyn til informasjon og ekstraservice. Når et firma med så mange kunder får problemer slik som dette burde de straks sette igang tiltak som:

 

1. Døgnåpen supporttelefon.

2. Sende ut masse SMS til berørte kunder om status på nett.

3. Ha en automatisk beskjed når man ringer support telefonen som gir litt mer spesifikk informasjon om "en sentral router er nede hvis du ikke kommer på nett restart alt utstyr og prøv igjen. Dersom ikke dette hjelper forsøk igjen _SENERE_." Folk vil ikke høre senere, eller "om litt". Folk vil ha klokkeslett og mer detaljert informasjon! Dersom man ikke kan gi den informasjonen får man si "Vi regner med at problemene skal være løst innen morgendagen".

4. De burde skaffe seg et køsystem slik at man vet hvilken plass man har i køen.

 

 

Nå som uhellet har vært ute burde de som en av norges største leverandører gi alle sine kunder denne mnd gratis. (vet det er skummelt mye penger) men fornøyde kunder må være viktigere. Jeg for min del har sagt opp abbenomentet, og fikk idag kvittering på oppsigelsen. De beviste for meg at de ikke er glade nok i kundene ved å gi så dårlig informasjon. Samt hevde at alt var i orden når det slettes ikke var i orden.

Da kommer linja til å koste deg dobbelt så mye. Greit å kreve mye, men du nevner ikke at du er villig å betale mer for disse tjenestene.

 

De fleste leverandører i norge har service avtaler, noen som garanterer deg rettetid, eller tiltak som skal holde deg på nett innen 3 timer fra utfall. Koster noen kr ekstra i måneden, men men. Vi har gjort oss så jævla avhengige av internettilkoblingen, at vi anser det som en rett, ikke en tjeneste.

 

Og det beste måten å få noe ut av kundeservice er å mase mase mase. Problemene fikser seg ikke av seg selv.

 

@Scorpio

 

Har hatt Bluecom selv i lang tid nå, har ikke opplevd en eneste problem. Har kanskje opplevd max 5 timers nedetid den siste uka alle snakker om. Bor i Vestfold. Og folk som syter og maser her utgjør kanskje 0.0001% av kundemassen.

Endret av pine
Lenke til kommentar

Ja, sier jeg å.. Kan ikke bare forvente å få et klokke slett når man faktisk ikke vet når ting er fikset. Det er bare sånn det med visse ting..

Uansett så holder de på å fikse problemet. Det ikke alltid alt funker etter 2 minutter.. Og hvor dyre skal tjenestene da bli hvis man skal ha alle de tjenesten der. Sier meg veldig enig med deg pine..

Lenke til kommentar

Egentlig er det litt urettferdig å si at Bluecom er helt håpløse. Har til vanlig opplevd svært korte svartider på support, samt utrolig lite nedetid, helt til dette skjer. De har sikkert ikke utløst disse problemene for å være "slemme" eller for å plage oss som kunder, og de har sikkert revet seg minst like mye i håret som det jeg har. Når det er sagt, er jeg enig i at informasjonen kunne ha vært bedre, samt at en form for kompensasjon for den lange nedetiden er på plass. Sender linken til denne tråden til support hos Bluecom, så får vi se hva som skjer..

Lenke til kommentar

Jeg kan uten tvil anbefal de, da faktisk har hatt lite nedetid (bortsett fra den siste uka :p ) har ikke prøvd IP-telefoni, men kommer vel etterhvert. De er og raske til å svare når det gjelder kundeservice over telefon. Har ikke prøvd mail. Dessuten er prisene ganske så bra syns jeg. Selvom f.eks NGT har 2500/600 til 398 inkludert IP-telefoni ville jag aldri vurdert det pga kundestøtte. Betaler heller litt ekstra for det..

Så mao: anbefales på det sterkeste igrunn :D

Lenke til kommentar

Har hatt BC i 10 mnd nå og dette er første gangen de har hatt nedetid for meg..De gangene som det har vært småproblemer har jeg bare ringt support og problemet har stort sett blitt løst samme dag....Kundesupporten til BC er ihverfall den beste jeg har opplevd av de 3 isp`ere jeg har brukt...At det skjer noe alvorlig fra tid til annen kan jo skje alle isp`ere..Det at vi skal begynne og skrike opp for og få 2-3 måneders kompensasjon for at de har hatt problemer 2-3 dager syns jeg er veldig urimelig.... :hmm:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...