Gå til innhold

Vietcong 2 MP Demo ute!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Noen som har en viss peiling på hvorfor jeg får "You have been kicked for cheating" når jeg skal på en server?

enable punk booster..

Hvis det er et valg.. husker ikke helt ...

blander vietcong 2 demoen, og et annet spill :p

Pirke pirke: Det heter punk buster. :p

 

Uansett, det er en bug med server-anti-cheat systemet. Det går ikke an å "enable" eller "disable" PB i demoen.

Lenke til kommentar
En kammerat av meg sa at det var like bra som half life 2, men da jeg testa det saug det i forhold! grafikken er god på våpen og folk, thats IT!

Ah, det var en logisk forklaring. Skal vi se, HL2 var genialt. Vietcong sugde. Det hadde god grafikk. Det var alt.

 

Javel, da skal vi se på hva HL2 har som gjør det så bra:

Veldig god grafikk og fysikk (state of the art) og.... Nei, det var ikke mer.

Innse det, det tekniske aspektet er det E.N.E.S.T.E. som redder HL2. Hadde HL2 hatt en middelmådig grafikk hadde det jo vært et helt elendig spill!

Det har knapt noen historie, veldig lite i spillet har en sammenheng, du er stort sett en 1-mannshær, osv osv.

 

Vietcong 2, jeg kan ikke skjønne at du synes det har bra grafikk!

Joda, grafikken er fin, den. Men den er langt ifra noe å måpe for. Det er egentlig veldig fint, for det betyr at det ikke er grafikk utviklerne har jobbet med de siste årene, men enda bedre gameplay!

 

Grafikk ER ikke alt (for HL2 er det vel det, men generelt sett kan ikke grafikken redde alt). Vietcong 2 er jeg sikker på kommer til å bli et kjempefint spill.

Noe nytt fra 1'ern er blant annet at du vil kunne spille som både US og Sør-Vietnameser i singleplayer. Man vil altså oppleve krigen fra begge siders synspunkt! Genialt!

 

EDIT: Stealth, er enig med deg. Digger Depot-mappet. Det er så forbanna lite at det blir helt villt! Man spawner jo nesten oppå fienden! :!:

Endret av MeTa][iC
Lenke til kommentar
[iC' date=09/09/2005 : 23:17]
En kammerat av meg sa at det var like bra som half life 2, men da jeg testa det saug det i forhold! grafikken er god på våpen og folk, thats IT!

Ah, det var en logisk forklaring. Skal vi se, HL2 var genialt. Vietcong sugde. Det hadde god grafikk. Det var alt.

 

Javel, da skal vi se på hva HL2 har som gjør det så bra:

Veldig god grafikk og fysikk (state of the art) og.... Nei, det var ikke mer.

Innse det, det tekniske aspektet er det E.N.E.S.T.E. som redder HL2. Hadde HL2 hatt en middelmådig grafikk hadde det jo vært et helt elendig spill!

Det har knapt noen historie, veldig lite i spillet har en sammenheng, du er stort sett en 1-mannshær, osv osv.

 

Vietcong 2, jeg kan ikke skjønne at du synes det har bra grafikk!

Joda, grafikken er fin, den. Men den er langt ifra noe å måpe for. Det er egentlig veldig fint, for det betyr at det ikke er grafikk utviklerne har jobbet med de siste årene, men enda bedre gameplay!

 

Grafikk ER ikke alt (for HL2 er det vel det, men generelt sett kan ikke grafikken redde alt). Vietcong 2 er jeg sikker på kommer til å bli et kjempefint spill.

Noe nytt fra 1'ern er blant annet at du vil kunne spille som både US og Sør-Vietnameser i singleplayer. Man vil altså oppleve krigen fra begge siders synspunkt! Genialt!

 

EDIT: Stealth, er enig med deg. Digger Depot-mappet. Det er så forbanna lite at det blir helt villt! Man spawner jo nesten oppå fienden! :!:

Må si meg uenig i deg nå. Du sier at spillet knapt har en historie. Les denne tråden du, så ser du at Half Life har en historie. Og selv synes jeg at spillet har en veldig god spillbarhet, og det var ikke grafikken som fikk meg til å spille det. Du har følelsen av å være jaget, og i motsetning til mange andre FPS-spill så har den en og annen liten gåte du må løse for å komme videre. Jeg synes at HL2 har gjort seg fortjent til alle de gode karakterene spillet har fått. :yes:

 

Når det gjelder Vietcong så får jeg ikke prøvd da nedlastningen føkker seg hele tiden... :hrm:

Lenke til kommentar

FIkk aldri følselsen av å være Gordon Freeman, jeg. Fikk aldri følelsen av å være en jaget mann. Jeg spilte det, skjøt fiendene, løste "gåtene" og ble ferdig. "Flott spill" tenkte jeg, men ikke noe mer. Det er et veldig bra spill, selvfølgelig, men uten det tekniske på topp ville ikke HL2 være noe annet enn et helt middelmådig spill.

 

Og historien ER jo ikke noe god da!

Den er nesten ikke der. Jeg skjønner hva folk mener, at man liksom ikke skal vite hva som foregår, fordi Gordon ikke vet det heller, og du er Gordon. Slik er det i filmer som Mullholland Drive og Donnie Darko.

Valve synes jeg ikke klarte dette, i det hele tatt.

Jeg synes det føles ut som at Valve ikke klarte å finne på noen god historie, og derfor fant på denne "geniale" idèen med at de kunne la være å lage noen utfyllende historie, og derrfor late som at det liksom var spilleren sin "plikt" å finne ut hva historien er, ved å blant annet henge opp noen bilder hvor enkelte fjes manglet, osv.

Jeg har ikke noen problemer med innlevelsen min, jeg lever meg lett inn, selv i buggete spill (selv spill som Boiling Point og Vampire: Bloodlines kan jeg leve meg inn i, tross middelmådig grafikk, bugs, svak voice-over, osv), men HL2 er et FPS, og FPS har sjelden noen veldig utfyllende historie, og HL2 er ikke unntaket.

HL2 er et kjempefint spill som har god flyt, skikkelig bra lyd, grafikk, fysik, voice-over, knapt noen bugs i det hele tatt, masse ting man kan "leke" seg med, osv osv.

Historien blir uansett ikke bedre av den grunn.

 

La oss si at spillet HAr en god historie, og at jeg bare har dårlig fantasi, la meg spørre noen spørsmål angående historien:

Hvor var Gordon før? Hvorfor er det bare han som skal utkjempe denne krigen? Hvorfor velger han å gjøre dette? Hvor kom disse Combine-folka helt plutselig fra, og hvorfor? Bare for å gjøre hele jorden til slaver? Hvordan klarte de å gjøre dette da, uten noen spesiell motstand?

 

Nå er jeg Gordon, og jeg skjønner ingen ting. Jeg må jo være hjernedød jeg da, for jeg jeg vet ikke hvor jeg kom fra! Jeg vet ikke hva jeg gjorde før jeg kom til denne togstasjonen! Jeg skjønner ikke hvem jeg slåsser mot, og hva/hvem jeg slåsser for(så hvorfor i huleste velger jeg å slåsse da?)!

Ja for pokker, jeg vet jo ikke hvordan jeg selv ser ut!

Og hvorfor snakker jeg ikke? Er jeg stum? Hvorfor tar jeg ingen egne valg? Hvorfor sier jeg bare "ja" til alt med mitt tegnespråk?

 

Synes det blir fjernt da. Det henger bare ikke på greip. Historien er egentlig ikke stort mer enn at hovedpersonen kommer en plass hvor han straks begynner å kjempe med noen rebeller (etter å ha sett så fin grafikk og fysikk denne verdenen har). Jeg kjemper meg fra arena til arena, og møter nye fiender som "bare er der" helt til jeg komemr til slutten, som er i ei svær bygning hvor hovedfienden har samlet sammen massevis av folk og gjort dem om til hjernevaskede soldater kalt "Combines" (det er vel det disse folka blir brukt til? Eller er det en slags Matrix 2-greie?). Så dreper hovedpersonen hovedfienden og alt ender godt ("eller?").

 

Men nå ramler vi helt vvekk her, det er Vietcong 2 demoen vi diskuterer her, ikke HL2!

Du får heller sende meg en PM om du protesterer da. :)

Endret av MeTa][iC
Lenke til kommentar
[iC,10/09/2005 : 20:59]
jepp. har til og med formatert to ganger, uten hell. skjønner ikke hva som gjør det

Da er det, som jeg sa ovenfor, en bug anti-cheat systemet har med noen spesielle typer hardware eller software. Vil nok bli fikset i fullversjonen. ;)

hvordan forklarer det at det samme skjer med far cry?

Endret av ]zeOx[
Lenke til kommentar
[iC' date=10/09/2005 : 18:40]
zeOx[' date=10/09/2005 : 18:55] jeg får og "You have been kicked for cheating".

samme drittet som med Far Cry.

:cry::cry:

På alle serverne? Sikker på at du ikke har noe kjørende i bakgrunnen som spillet kan tolke som potensiell cheating? Anti-virus? CD-emulator? Annet?

Windows blinds ? hvilken kode blir angitt i konsollen når du åpner den etter og ha blitt kicka!

 

Personlig så liker jeg siktene på det orginale spillet bedre og det tar for lang tid når du skal legge deg ned.

Lenke til kommentar
[iC' date=10/09/2005 : 18:40]
zeOx[' date=10/09/2005 : 18:55] jeg får og "You have been kicked for cheating".

samme drittet som med Far Cry.

:cry::cry:

På alle serverne? Sikker på at du ikke har noe kjørende i bakgrunnen som spillet kan tolke som potensiell cheating? Anti-virus? CD-emulator? Annet?

Windows blinds ? hvilken kode blir angitt i konsollen når du åpner den etter og ha blitt kicka!

 

Personlig så liker jeg siktene på det orginale spillet bedre og det tar for lang tid når du skal legge deg ned.

jeg vet ikke.

hva er console-knappen i VC2?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...