Gå til innhold

Hvilken av de store operatørene er best?


Anbefalte innlegg

Jeg er i ferd med å bestille meg en ny telefon, og i den sammenhengen planlegger jeg å bytte leverandør. Det var morsomt med Chess, men for å være helt ærlig - jeg har trøblet langt mer enn ønskelig med supportavdelingen der de siste månedene, så jeg ønsker nå å gå over til et annet selskap. Det som er viktig for meg er:

 

- stabilt nett

- full støtte for alle funksjoner: GPRS, epost, WAP, 3G, +++

- support!

 

Slik jeg ser det nå er det tre alternativ, med tanke på å få sponset en telefon:

- Telenor privat +

- Netcom ActiveTalk

- Tele2 Pluss

 

Er det noen som har andre alternativ?

 

Jeg ønsker ikke å gå over til et selskap som skal ha betalt for support, eller ekstra for alt mulig rart ("aktivering" av ulike tjenester, o.l.)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

og etter nyttår koster det skjorta av deg å benytte 3G, men alle har jo da bindingstid og en 3g telefon, og sitter da i skogen og griner over at alle andre er rimligere.

 

Lokketilbud/kampanjer har _alltid_ sine baksider, men virker som altfor mange er for korttenkte.

 

"WoW.. gratis videosamtale ut året. niice.. ( kan jo bare la vær å bruke det etter nyttår ) ((Yeah right.. akkurat som med SMS.. gratis i begynnelsen og nå er du avhengig ))

Lenke til kommentar

Telenor:

 

- døgnåpen kundesupport

- eier sitt eget nett (i mots. til Tele2)

- har best dekning på sitt nett

- er norsk --> du vil vel støtte norske bedrifter fremfor svenske?

- har tidvis kjekke kampanjer

- svært bra online-administrasjon av abonnement og tjenester

Endret av PureTamil
Lenke til kommentar
Telenor:

 

- døgnåpen kundesupport

- eier sitt eget nett (i mots. til Tele2)

- har best dekning på sitt nett

- er norsk --> du vil vel støtte norske bedrifter fremfor svenske?

- har tidvis kjekke kampanjer

- svært bra online-administrasjon av abonnement og tjenester

 

Telenor kan ikke bevise at de har best dekning, og hva i all verden er poenget med støtting av et norsk selskap fremfor svensk? La oss betale mer fordi det er norsk.. at Tele2 ikke eier sitt eget nett er vel i det store og hele ikke negativt, da dette nettet tilhører det samme firmaet du lovpriser og dermed holder samme kvalitet og stabilitet som Telenor!

Endret av escobar
Lenke til kommentar

Å kjøpe telefonen subsidiert har vel blitt motbevist X antall ganger at det ikke lønner seg. Dessuten er ikke ringeprisene nå å hoppe i taket for heller.

 

Ville holdt meg til Chess jeg, hvis de ikke kan tilby videotelefoni enda tar det vel ikke lange tiden.

 

Hvis de 3 selskapene som du nevnte er eneste du er interessert i ville jeg heller tatt tele2 (lik dekning som telenor, bruker deres nett) Champion. Veldig bra priser, i og med at det er nesten likt Chess Knock-out.

Lenke til kommentar

Store operatører, gjelder også Tele2 og chess?

Ja, det er igrunn bedre å støtte et norsk selskap, enn et svensk. Dette fordi jo mer inntekter TnM får, jo mer må skattes. Jo større overskudd, de får, jo mer får de norske eierne, jo mer må disse skatte til Norge. Overskuddet hos NC havner i svenske hender, og det liker vi vel dårlig?

Lenke til kommentar
Å kjøpe telefonen subsidiert har vel blitt motbevist X antall ganger at det ikke lønner seg.

Javel! Her får du K700i med Fri 20 til kr 97.- m/frakt.- (fri innmelding)

 

Lar du abonnementet bare ligger i 12 mnd så vil telefonen koste deg kr 685.- (tjenesteleverandørkoden får du gratis) Laveste pris på denne uten abonnement er kr 1645.-

 

Kr 960.- spart det :yes:

Lenke til kommentar
Store operatører, gjelder også Tele2 og chess?

Ja, det er igrunn bedre å støtte et norsk selskap, enn et svensk. Dette fordi jo mer inntekter TnM får, jo mer må skattes. Jo større overskudd, de får, jo mer får de norske eierne, jo mer må disse skatte til Norge. Overskuddet hos NC havner i svenske hender, og det liker vi vel dårlig?

 

Som om vi ikke skatter nok allerede, og ved å velge Tele2 så støtter du jo Telenor en god del, da de får en pen slump penger for nettleien. Det samme gjelder Chess pr.dags dato, men etter oppkjøpet fra TeliaSonera så kan ting endre seg her..

 

Om overskuddet havner hos nordmenn eller svensker, det vil i det store og hele ha svært lite påvirkning på noen av våre liv.. verken skattemessig sett eller på andre måter, da Norge allerede har mer enn nok inntekter å ta av!

 

Syntes bare det argumentet at Telenor er norsk, mens Netcom/Tele2 er svensk er noe av det mer dustete jeg har hørt, som grunn for å velge operatør. Patriotisme er ikke verd den mye høyere priser Telenor generelt tar for tjenestene sine, hvis du ser bort i fra deres tidsbegrensede tilbud (som f.eks. gratis videotelefoni)! Vi er vel sikkert alle glade i landet vårt, men ikke nok til at jeg velger bort å betale 0,59 kr pr.minutt med Tele2 Champion, og istedet betale nærmere 1 kr++ pr.minutt hos Telenor!

Endret av escobar
Lenke til kommentar
Å kjøpe telefonen subsidiert har vel blitt motbevist X antall ganger at det ikke lønner seg.

Javel! Her får du K700i med Fri 20 til kr 97.- m/frakt.- (fri innmelding)

 

Lar du abonnementet bare ligger i 12 mnd så vil telefonen koste deg kr 685.- (tjenesteleverandørkoden får du gratis) Laveste pris på denne uten abonnement er kr 1645.-

 

Kr 960.- spart det :yes:

Hvem kjøper en telefon for å bare la den ligge?

Jeg synes det er et usaklig og litt dustete argument. Det er tross alt en bruksgjenstand.

Derimot hvis du kun ringer 20 min per mnd og ikke gjør noe annet skal jeg ta av meg hatten, og ved gå at jeg har tatt feil, men de 960 kr som er spart går veldig fort vekk hvis tlf blir brukt litt

Lenke til kommentar
Om overskuddet havner hos nordmenn eller svensker, det vil i det store og hele ha svært lite påvirkning på noen av våre liv.. verken skattemessig sett eller på andre måter, da Norge allerede har mer enn nok inntekter å ta av!

 

Syntes bare det argumentet at Telenor er norsk, mens Netcom/Tele2 er svensk er noe av det mer dustete jeg har hørt, som grunn for å velge operatør. Patriotisme er ikke verd den mye høyere priser Telenor generelt tar for tjenestene sine, hvis du ser bort i fra deres tidsbegrensede tilbud (som f.eks. gratis videotelefoni)! Vi er vel sikkert alle glade i landet vårt, men ikke nok til at jeg velger bort å betale 0,59 kr pr.minutt med Tele2 Champion, og istedet betale nærmere 1 kr++ pr.minutt hos Telenor!

Du burde bli politiker om du mener at vi har mer enn nok penger å ta av.

 

Og ja, det er faktisk grunn til å støtte norske bedrifter for å sikre opprettholdelse av norske arbeibsplasser i Norge. Dette handler ikke om patriotisme per se, men enkel logikk. Telenor Privat+ er ikke mye dyrere enn Tele2 "Mobil pluss".

Lenke til kommentar
Store operatører, gjelder også Tele2 og chess?

Ja, det er igrunn bedre å støtte et norsk selskap, enn et svensk. Dette fordi jo mer inntekter TnM får, jo mer må skattes. Jo større overskudd, de får, jo mer får de norske eierne, jo mer må disse skatte til Norge. Overskuddet hos NC havner i svenske hender, og det liker vi vel dårlig?

 

Som om vi ikke skatter nok allerede, og ved å velge Tele2 så støtter du jo Telenor en god del, da de får en pen slump penger for nettleien. Det samme gjelder Chess pr.dags dato, men etter oppkjøpet fra TeliaSonera så kan ting endre seg her..

 

Om overskuddet havner hos nordmenn eller svensker, det vil i det store og hele ha svært lite påvirkning på noen av våre liv.. verken skattemessig sett eller på andre måter, da Norge allerede har mer enn nok inntekter å ta av!

 

Syntes bare det argumentet at Telenor er norsk, mens Netcom/Tele2 er svensk er noe av det mer dustete jeg har hørt, som grunn for å velge operatør. Patriotisme er ikke verd den mye høyere priser Telenor generelt tar for tjenestene sine, hvis du ser bort i fra deres tidsbegrensede tilbud (som f.eks. gratis videotelefoni)! Vi er vel sikkert alle glade i landet vårt, men ikke nok til at jeg velger bort å betale 0,59 kr pr.minutt med Tele2 Champion, og istedet betale nærmere 1 kr++ pr.minutt hos Telenor!

Hvorfor ikke bare flytte til Sverige?

Om en kunde eller to går over til NC, har selvfølgelig ikke mye å si for oss. Men det er jo prinsippet! Hadde alle gjort det, eller halvparten, hadde nok mange arbeidsplaaser hos Telenor gått tapt, mens kundesørvisen til NC (som ligger ute i det store utlandet nå) og NC generelt (Telia Sonera) fått store inntekter, som Gøran på andre siden av grensa, hadde fått!

Lenke til kommentar

Å jeg vil anbefale Netcom.... Da x monopolbedriften Telenor fortsatt tror de har monopol...

 

Er nå etter 2år med begge mest fornøyd med lille netcom....

 

å fakta er at jeg har bedre dekning med min netcom en kolegaene på jobb har med sine telenor i daler å huttuheiter...................... "må låne mobiln din." er en vanlig setning å høre....

 

å netcom har EDGE utbygd MYe bedre en telenor.! (Jeg bruker edge som internett nå..)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...