Cortinarius rubellus Skrevet 6. september 2005 Skrevet 6. september 2005 Hvis jeg kjøper et x850xt har jeg et kort som varer en stund fremover? Takk på forhånd
lovehater Skrevet 6. september 2005 Skrevet 6. september 2005 Du har vel i grunnen det, men hvorfor ikke kjøpe et 7800 GT/GTX som koster ca. like mye og yter mye bedre? Er di ATi fan, så vent til R520, det gjør i hvertfall jeg...
Cortinarius rubellus Skrevet 6. september 2005 Forfatter Skrevet 6. september 2005 Jeg bøyer meg i støvet å sier det ja...JEG ER ATI-fan det blir spennende å se hva de kommer med
Mr.SS Skrevet 6. september 2005 Skrevet 6. september 2005 Siden de kommer så mye senere med de nye korta enn nvidia, så tipper jeg de nye kortene vil gruse 7800gtx !!
lovehater Skrevet 6. september 2005 Skrevet 6. september 2005 (endret) Ja, jeg har lest at noen av versjonene av R520 har færre pipelines, og noen flere. Jeg er ikke ikke noen ekspert så kan ikke avgjøre om det vil påvirke ytelsen. Jeg tror uansett at kortene blir mye råere, og priset høyt med det første... Endret 6. september 2005 av lovehater
Ozelot Skrevet 6. september 2005 Skrevet 6. september 2005 Time will show...enkelt og greit. Kan være mye morro med spekuleringer
lovehater Skrevet 6. september 2005 Skrevet 6. september 2005 Tviler på at de gidder å gi ut et kort som yter dårligerre enn 7800, det er logisk. Dermed kan man med sikkerhet fastslå at kortene kommer til å yte en god del bedre, hvis ikke hadde jo ingen kjøpt dem...
SvennAndre Skrevet 6. september 2005 Skrevet 6. september 2005 (endret) Hadde venta til R520 jeg ja. edit, radeon 1800* Endret 7. september 2005 av ThaAndre
Cortinarius rubellus Skrevet 6. september 2005 Forfatter Skrevet 6. september 2005 det kommer vel 3 typer lav, middel og det beste.....de tjener jo best på middel-klasse korta så..........jeg venter spent ihvertfall
blackbrrd Skrevet 6. september 2005 Skrevet 6. september 2005 Hvis jeg kjøper et x850xt har jeg et kort som varer en stund fremover? Takk på forhånd Ja, men pr idag så gjør du et bedre kjøpt hvis du går for et 7800gt/gtx kort... hos mpx så koster 7800gt og x850xt akkurat det samme og 7800gt er vel kjappere i.. 90% av tilfellene? http://www.anandtech.com/video/showdoc.aspx?i=2496&p=3 Idiotisk nok så er det x800xt ikke x850xt som er med i de benchmarkene, men mener å huske at x850xt ikke yter så mye bedre... Her: http://www.xbitlabs.com/articles/video/dis...e7800-gt_7.html 29 sider med benchmarks Som du ser, så får selv x850xt pe som koster 500kr mer enn 7800gt bank i høyere oppløsninger...
McKack Skrevet 6. september 2005 Skrevet 6. september 2005 Ja men det er ikke mye det er snakk om nå, og husk å ikke sammenligne 2 stk 7800 i SLI mot ett X850... Men om du skal sammenligne SLI mot ikke-SLI så er jo det ikke så stor forskjell heller, som det kanskje burde vært for utrolig mye mer penger.
blackbrrd Skrevet 6. september 2005 Skrevet 6. september 2005 (endret) Ta f.eks siste benchmarkbilde over i 1600x1200, der er det 79 vs 97 fps, dvs at 7800gt er 22% raskere enn x850xt pe. I lavere oppløsninger så er forskjellene mindre, men det er fordi man da er begrenset av prosessoren... I nyere spill som krever mer av skjermkortet vil nok forskjeller på rundt 20% kunne bli sett i 1280x1024 som er den oppløsningen de fleste med lcd skjermer kjører idag. For akkurat samme pris synes jeg det er klart hva man burde kjøpe. Endret 6. september 2005 av blackbrrd
detvarvondtdet Skrevet 7. september 2005 Skrevet 7. september 2005 Jeg bøyer meg i støvet å sier det ja...JEG ER ATI-fan det blir spennende å se hva de kommer med Jeg har også bevisst gått for ati kort tidligere. Men nå har jeg hatt mitt nye 7800gt kort i et døgn og klarer ikke slutte å smile :!:
lancaster Skrevet 7. september 2005 Skrevet 7. september 2005 Er du ATI fæn og ikke klarer å vente er valget klart. Sannsynligheten for at du har skjermkortet mer enn to år (når det da synger på siste vers, dette kommer til å skje uansett med både x850 xt og 7800GT ) er fryktelig liten, og kommer ikke til å få noe glede av den ekstra ytelsen uansett. Klarer du å vente, så er det også klart, vent på 520, tror det blir spennede å se hva ati harker opp, er i alle fall det jeg kommer til å kjøpe.
ExTerminator Skrevet 7. september 2005 Skrevet 7. september 2005 Alle disse syntetiske testene som viser noen få prosent forskjell er bare og se vekk fra. Er du ATI fan, og vil ha et kort så snart som mulig så kjøp et X850XT, det yter bra og holder i minst 2 år. Har selv X850XTPE, men du klokker lett et non-PE til PE
Elensar Skrevet 7. september 2005 Skrevet 7. september 2005 (endret) Alle disse syntetiske testene som viser noen få prosent forskjell er bare og se vekk fra.Er du ATI fan, og vil ha et kort så snart som mulig så kjøp et X850XT, det yter bra og holder i minst 2 år. Har selv X850XTPE, men du klokker lett et non-PE til PE x850XT PE er ikkje gunstig prisa i forhold til 7800GT. Akuratt no i desse tider vil x850 XT PE være eit dårleg kjøp. Endret 7. september 2005 av Elensar
fatcamper Skrevet 7. september 2005 Skrevet 7. september 2005 Lol jeg har oxo 850 Xt Pe. Det er faen meg umulig å se forskjell på et 7800 kort og dette. Hvem bryr seg om de få poengene. Ati eier:D
HKS Skrevet 7. september 2005 Skrevet 7. september 2005 Lol jeg har oxo 850 Xt Pe. Det er faen meg umulig å se forskjell på et 7800 kort og dette. Hvem bryr seg om de få poengene. Ati eier:D Er ikke noe problem å se forskjell! Hvis du spiller et spill med sikkelig HDR (FarCry eller Splinter Cell) Eller hvis du aktiverer TransparacyAA. Samt at maskinen bråker mindre da!
blackbrrd Skrevet 7. september 2005 Skrevet 7. september 2005 Alle disse syntetiske testene som viser noen få prosent forskjell er bare og se vekk fra.Er du ATI fan, og vil ha et kort så snart som mulig så kjøp et X850XT, det yter bra og holder i minst 2 år. Har selv X850XTPE, men du klokker lett et non-PE til PE Jeg linket til benchmarker av ordentlige spill, ikke syntetiske benchmarks... Forskjellen var opptil 22% i høyere oppløsninger i en benchmark som er godt optimalisert for ati kort... 7800gt overklokker nok bedre enn x850xt...
CombatPsycho Skrevet 7. september 2005 Skrevet 7. september 2005 Raptor' date='07/09/2005 : 18:00'] Lol jeg har oxo 850 Xt Pe. Det er faen meg umulig å se forskjell på et 7800 kort og dette. Hvem bryr seg om de få poengene. Ati eier:D Er ikke noe problem å se forskjell! Hvis du spiller et spill med sikkelig HDR (FarCry eller Splinter Cell) Eller hvis du aktiverer TransparacyAA. Samt at maskinen bråker mindre da! Jeg Tror at du ikke MERKER noe forskjell mellom disse tre....dette er så smått at du egentlig ikke har noe stor sjanse til å legg merke til det.... Jeg har X850xt og det kommer til å holde på full grafikk i noen år fremmover, og til den tid kommer jeg til å kjøpe nytt uansett..... Men jeg tror R520 selvfølgelig kommer til å bli bedre enn 7800gtx....men det kommer nye grafikkort HELE tiden så kjøp et av de beste som er ute nå.... en måned etter kommer det et litt bedre, som gjør bare en liten grafikk forskjell. Så jeg mener at X850xt er fortsatt et hypert grafikkort.... Slike brae grafikkort blir ikke dårlig etter noen måneder liksom.... Men x850xt kommer til å gå ned veldig i pris etter sin tid og når R520 kommer.... Har du lyst, har du lov!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå