Jump to content
Sign in to follow this  
ChrisMansion

DoA-vare til verksted, NetShop

Recommended Posts

Hei!

 

Kjøpte et digitalkamera hos NetShop for 3 uker, men var defekt når jeg fikk det (dead on arrival). Sendte det i retur, og NetShop sendte det til verksted. Nå, 3 uker etter at jeg sendte det i retur har jeg enda ikke noe informasjon om hva som skjer med kameraet.

 

I en sak hvor noe er defekt når man får det levert, er det ikke normalt å få sendt en prikk lik "ting" (i mitt henseende; et likt kamera) som kompensasjon? Trodde ikke bare butikker kunne sende avgårde feilvare til kundene.

 

Noen som har noen erfaringer med noe lignende? Kan hende det er jeg som er litt kravstor, men har aldri opplevd å få sendt noe defekt for så at butikken tar det til verksted.. Åpnet knapt boksen og satte i strømmen før jeg måtte pakke å sende det i retur. Angrer litt på at jeg ikke bare krevde pengene tilbake..

Edited by ChrisMansion

Share this post


Link to post

Her burde du fått et nytt kamera med det samme. På en DOA sak får forretningen en ny enhet fra sin leverandør/produsent, slik at "ingen" taper på det utenom produsenten. Send dem en mail, forklar situasjonen, og forlang et nytt kamera. Jeg regner med de er såpass seriøse at de ordner opp asap.

Share this post


Link to post

Bra det ikke bare er jeg som har det synet på saken. Er mulig det er derfor de sendte det til verkstedet. Det rare i saken er jo at jeg først fikk beskjed på mail om at "slikt var trist, men skjer av og til. Ta kontakt med ## og hør med dem hva du skal gjøre". Ringte da til dette verkstedet som tok seg av sakene til denne kameraprodusenten, og der mente de at det var en retursak med NetShop. Ringte så til NetShop hvor de sa jeg bare skulle sende den tilbake til NetShop. Gjorde da det, men en uke etterpå sa de at de hadde "testet" kameraet, og sendt det videre til verksted..

 

Begynner å ta litt tid det her nå, men har sendt en "høflig" men klar mail til NetShop nå hvor jeg presenterte synet på saken fram til nå så får se hva de har å si.. Syns da DOA er en såpass stor mangel at man iflg kjøpsloven kan kreve erstatningsprodukt, men men..

Share this post


Link to post
Bra det ikke bare er jeg som har det synet på saken. Er mulig det er derfor de sendte det til verkstedet. Det rare i saken er jo at jeg først fikk beskjed på mail om at "slikt var trist, men skjer av og til. Ta kontakt med ## og hør med dem hva du skal gjøre". Ringte da til dette verkstedet som tok seg av sakene til denne kameraprodusenten, og der mente de at det var en retursak med NetShop. Ringte så til NetShop hvor de sa jeg bare skulle sende den tilbake til NetShop. Gjorde da det, men en uke etterpå sa de at de hadde "testet" kameraet, og sendt det videre til verksted..

 

Begynner å ta litt tid det her nå, men har sendt en "høflig" men klar mail til NetShop nå hvor jeg presenterte synet på saken fram til nå så får se hva de har å si.. Syns da DOA er en såpass stor mangel at man iflg kjøpsloven kan kreve erstatningsprodukt, men men..

Normal prodsedyre hos de fleste produsenter er at erstaning gies av forhandler/verksted. Hp sin er feks at produktet returneres forhandler og doa nummer blir gitt. Kunde får ny vare der og da.

 

3 uker er drøyt uansett om det var en mangel eller DOA, så her burde du presse på.

Share this post


Link to post
Guest Slettet-52Y1nIV0tv

Hvorfor benyttet du deg ikke bare av angreretten? Det er jo kostnadsfritt for deg -så kan du bare legge inn bestilling på et nytt kamera?

Edited by Slettet-52Y1nIV0tv

Share this post


Link to post
Hvorfor benyttet du deg ikke bare av angreretten? Det er jo kostnadsfritt for deg -så kan du bare legge inn bestilling på et nytt kamera?

Hna må betale frakta den ene veien hvis han benytter seg av angreretten.

Share this post


Link to post
Guest Slettet-52Y1nIV0tv

Det er riktig, men det er ikke mange kronene det dreier seg om. Tenker at hvis Netshop blir truet med et angret kjøp ville de nok lagt seg i selen og erstattet kameraet ditt -angreretten er DYR for nettbutikkene.

Share this post


Link to post

Fikk svar fra NetShop idag hvor Svenn-Age Lysebo ryddet opp i saken og beklaget måten saken var håndtert på og hvor normal prosedyre ville vært omlevering med en gang.. Så nytt kamera er på vei nå:)

 

Takk for responsen på post'en - har lært en ting og to nå ihvertfall om noe lignende skulle skje med noe annet siden, samt fått studert forbrukskjøpsloven:)

Share this post


Link to post

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...