Gå til innhold

Canon i850, druknet i blekk


Anbefalte innlegg

Har av grunner jeg ikke forstår fått druknet min i850 i blekk. Oppdaget ikke hva som var skjedd før den ikke ville skrive mere, da så jeg noe mistenkelig røyk fra printeren, og slo den tvert av. Noen som har peil på hva som kan ha skjedd ?

Utett blekkpatron, eller feil montering er vel grunnen, men hva tar skade når blekket kommer steder det ikke skal ? Sabla frustrerende dette her, er det i det hele tatt håp for denne, eller bare å kaste den ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er det original eller refill patron du har brukt?

 

Har opplevd at det kan lekke en del ifra patroner man har drevet og fyllt opp selv.

(Har nå kjøpt laser så eg slipper det griseriet lenger...)

 

Så eg ville ha åpna den og sett etter hvor røyken kom ifra. Om det bare er blekket som har truffet en veldig varm komponent og fordampa så holder det å tørke av blekker, men om det har kortslutta noe inni der slik at du har sluppet ut den magiske blå røyken av en av komponentene, så....

(Alle kretser drives av magisk blå røyk. Så lenge kretsen er tett fortsetter den å virke, men blir den utett og slipper røyken ut... Alt pratet om mikroskopiske transistorer er bare bløff for å skjule at magi faktisk virker)

Lenke til kommentar
Så eg ville ha åpna den og sett etter hvor røyken kom ifra. Om det bare er blekket som har truffet en veldig varm komponent og fordampa så holder det å tørke av blekker, men om det har kortslutta noe inni der slik at du har sluppet ut den magiske blå røyken av en av komponentene, så....

(Alle kretser drives av magisk blå røyk. Så lenge kretsen er tett fortsetter den å virke, men blir den utett og slipper røyken ut... Alt pratet om mikroskopiske transistorer er bare bløff for å skjule at magi faktisk virker)

 

Jeg beklager nå min svært så OT....

 

:!: :!: :!:

Lenke til kommentar

Skaden har jo allerede skjedd, hvor blekket kommer fra kan da neppe spille noen rolle, siden det er sølt utover steder der det ikke skal være.

Patronen kommer vel fra blekkpatron.no, men mulig lekkasjen har skjedd en gang jeg prøvde med noe refill greier som funka dårlig, sikkert brukerfeil.

 

Spørsmålet er om det lar seg gjøre å få liv i skrivern igjen ? Eller om dagens priser og utskriftskvalitet på ny skrivere forsvarer å kjøpe en ny ? Må jo ha nye blekkpatroner igjen til min i850, og da er man jo nesten halveis til ny skriver :(

Lenke til kommentar

Gode skrivere er rett og slett så billige no at eg hadde ikkje giddet å bry meg. Om du klarer å få sving på skriveren sjølv, så er det sikkert en lang vei å gå med masse griseri, og det lønner se helt sikkert ikkje å betale noen (Canon) for å få den renset.

 

Kjøp deg ny du :cool:

 

Og eg syntest den teorien om magisk blå røyk var litt morsom eg da :D

Endret av Dastardly
Lenke til kommentar

Noen hengte seg visst helt opp i mitt forsøk på å være morsom...

(Det er en forklaring som bruker å gå igjen i visse elektronikk forum, så eg kan desverre ikkje ta all kreditten for den)

 

Det eg mente var at kom røyken ifra blekk som hadde truffet en veldig varm komponent(en som er varm på naturlig vis) så trengte den bare en rens.

Om røyken kom pga. en kortslutning derimot, så er skrivern skrot.

Lenke til kommentar

Leverer jeg skriveren inn til rep/service, så kan jeg likegodt kjøpe en ny med tanke på kostnad, men er litt usikker på om jeg i det hele tatt greier fjerne alle de blekkrestene som nå sikkert har tørka, overalt der det har blitt sølt, demontere skriveren i molekyler har jeg ikke så veldig stor lyst til :no:

 

Blekk har jo ikke kommet på noe annet enn mekaniske deler etter det jeg ser, elektronikkdelene er liksom adskilt, men hva med blekk som har tørka inni skriver-hodet, lar dette seg løse opp, hvis så hva må jeg bruke ? Ha tynner på alle blekkpatronene å kjøre renseprogrammet ? (hvis jeg får den i gang da)

Får jo ikke tørket på annet enn det overfladiske, men er sikkert ikke der som problemet er heller.

Lenke til kommentar

Dersom skrivehodet er inntørka så kan du bruke isopropanol(f.eks en vanlig CD renseveske), dyppe en Q-tip i veska og gni forsiktig på skrivehodet.

 

Eg bruker en skummende rensespray for å fjerne blekk og anna dritt ifra datautstyr. Bare spray på, la det boble litt og så tørk vekk. fjerner tilogmed nikotin ifra tastatur...

(Eg kjøpte min sprayboks på Esselte Office, men de fleste data og kontor rekvisita forretninger selger slikt)

Lenke til kommentar

Har rengjort til den store gullmedalje i dag, samme resultat som tidligere når jeg prøver å skrive ut noe. For det første kommer det ikke noe på utskriften hvis jeg prøver å skrive ut en side, ser noe svak svart skrift, men fargene funker ikke i det hele tatt. Etter at utskriften er ferdig, begynner det å ryke/knitre nedi der blekket blir overført mot papiret ? Usikker på hva jeg kaller den delen...

Uansett blir det en masse blekksøl under printeren etterpå, så jeg må vel bare konstantere at denne skriveren har gjort sitt :(

Lenke til kommentar

Har du vært i kontakt med blekkpatron.no? De har meget god kundeservice der, og siden du har kjøpt blekket som lekket ut hos dem er de helt sikkert villige til å hjelpe med råd og tips, de har erfaring med det meste innen skrivere. De kan sikkert svare deg på hva som har klikka og om det er håp om å få den reparert.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...