Gå til innhold

Rød-grønt hever tollgrensa?


Anbefalte innlegg

Kort og godt: Dette er en fillesak. Hva i huleste spiller det for noen rolle om grensa for en frivillig handel økes til 1000kr når andre skatter og avgifter (som ikke er frivillge på samme måte) økes minst like mye??

Sett ditt eget liv i perspektiv i den store sammenhengen. Hvilken rolle spiller det egentlig om de lever eller dør, når man tenker på alle de lidelser som finnes ellers rundt i verden? :shrug:

 

Å antyde at man skal drite i små saker, fordi det finnes større, er bare dumt. Hvis du gir blaffen, så hvorfor bry deg med det?

Hadde denne saken ikke gått på bekostning av noe tilsvarende for de rødgrønne hadde det selvsagt vært en fin ting. Poenget er at når man som forbruker sitter igjen med mindre kroner totalt sett dersom denne blir innført, en dersom den ikke blir innført, ja da er det ikke mye av en sak.

Dersom det kommer forslag om å øke tollgrensen uten å sette opp tilsvarende andre avgifter, ja da vil de rødgrønne få mer støtte her.

Dette er jo det samme som om noen skulle love null moms på alle varer, men samtidig så setter de opp inntektskatten tilsvarende eller mer. Null moms høres jo unektelig meget fristende ut i seg selv.

 

Edit: Når det er sagt er jeg selvsagt positiv til en økning av tollgrensa og synes det er svært beklagelig at feks. Høyre ikke går inn for noe slikt.

Endret av Vice
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg stemmer på høyresiden fordi jeg vil det beste for meg selv og mine kjære. Min topp-prioritet her i livet er å ta vare på mine kjære og meg selv og det er det som er viktigst for meg. Dette betyr selvsagt ikke at jeg er totalt i mot velferdssamfunnet, men det må være lov å stille spørsmålstegn ved de enorme trygdeutbetalingene og det høye avgiftsnivået her i landet. Det betyr heller ikke at jeg driter i verdenssamfunnet og miljøet, fordi jeg er jo en del av verdenssamfunnet og miljøet.

 

Jeg klarer ikke å beskrive hvor forbanna jeg blir når jeg går av bussen hver dag etter å først ha stått som sild i tønne på T-banen på vei hjem fra jobb og det første jeg ser er rett bort på ei lita brun bule hvor det alltid sitter en 10-20 personer og skraler og drikker øl. Det er heller ikke bare middelaldrende folk, det er unge mennesker der også. I tillegg er det de samme hver dag. Jeg nekter å tro at de ikke har mulighet til å arbeide med et eller annet, og det er surt å tenke på at en del av mine hardt opptjente penger skal gå til den slags avskum.

 

De fleste jeg kjenner har klart å skaffe seg jobb på et par dager her i Oslo nå i løpet av sommeren/høsten, men hvis man sitter på ræva og "håper" det kommer en jobb dalende ned fra himmelen så kan man selvsagt vente lenge. Problemet er jo at man samfunnet gir en penger hvis man ikke gidder å gjøre en dritt. Det er galt, og det må det bli en slutt på.

Endret av _Xorcist
Lenke til kommentar

Jeg bor for meg selv, jobber og betaler for meg selv og vet utmerket godt hvor mye det koster å bo og leve. Jeg betaler 7000,- i måneden + strøm og har kunnet etablere meg med penger jeg la meg opp mens jeg studerte og jobbet ved siden av. Jeg sløser heller ikke for øvrig. Hva du eller jeg har på kontoen er imidlertid irrelevant for den store sammenhengen, det som er hovedpoenget mitt er at jeg blir forbanna av å vite at det er folk som snylter på dette samfunnet uten å bidra med en eneste liten ting.

 

Kan jeg forresten spørre deg hva du mener om 6 timers arbeidsdag, og evt. hvem du har tenkt at skal betale for slaraffenlivet?

Lenke til kommentar
Bare det forslaget er grunn nok til og stemme AP

Stemmer nok heller FrP, som er for det samme, men har mye bedre politikk enn sosialistene.

Kutte u-landshjelp osv...

Være mer kritiske til hvem som får u-landshjelp, slik at ikke diktatorer (f.eks. kongen av Swaziland) får de pengene. Men sosialistene ser ikke ut til å bry seg om sånt.

Endret av stigfjel
Lenke til kommentar
Jamen da blei det RødGrønn regjering da!

 

Hipp hipp hurra!

Jaja, 4 år med en kommunistregjering. Ikke akkurat noe å se frem til... :cry:

ehhh, rødgrønne er for 1000kr grense da :ermm:

 

sosialister er et mer passende ord

Sosialisme er kommunisme med nytt navn.

 

Edit: neida, skal ikke være useriøs. Men litt galgenhumor må man jo ha.

 

Edit edit: men jeg er ikke akkurat i humør, nå som vi får en ny situasjon hvor sosialister styrer, og det er ikke akkurat noen ønskesituasjon.

Endret av stigfjel
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...