Gå til innhold

Finnes det fortsatt bra flysimmulatorer?


Anbefalte innlegg

Jeg ser at IL-2 serien har blitt anbefalt tidligere, men jeg må bare reklamere litt til :)

 

Jeg kjører PF+FB+AEP V4.01.m som da er tre spill som er patchet sammen.

Singleplayer er litt ensformig, men online er det nesten bare fantasien som setter grenser. Jeg pleier å fly med 95% realisme (kun advanced engine managment som er skrudd av), og man har da jaggu nok og holde styr på :D

 

Online så er det ofte reine teambaserte dogfights, eller to nasjoner som spiller med forskjellige mål. F.eks så skal finske piloter senke russiske skip, mens russerne utrydder finske bakkestyrker. Alt dette skjer selvfølgelig med tidsriktige fly fra nøyaktig den perioden slaget utspiller seg. Personlig så liker jeg best å finne meg en liten og lett jager (Yak-3 :w00t: ) og fly som støtte for bombefly.

 

Jeg bruker "The all seeing eye" for å finne spill, og går under nickene "TAAB" og "Screaming Blue Messiah" hvis noen har lyst til å få skutt istykker kontrollkablene sine :mrgreen:

 

Jeg har prøvd en del forskjellige simulatorer, og hvis lyden av propeller øker pulsen din, så er PF+FB+AEP sterkt vanedannende.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Noen som vet om IL-2 kan kjøpes online? Mener jeg så det for litt siden, men husker ikke hvor.

Ser ut som to av de tre er ute i billigutgaver.

 

CDON har IL2 Forgotten battles til 109kr, Aces Expansion Pack til 189 kr.

Gamesmix has Pacific Fighters til 109kr. (og IL2 FB til 109kr, men ikke AEP)

 

(Play har en "Forgotten Battles: aces campaign", dette er en tredjepart-ting og ikke den du vil ha).

 

Øystein

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Falcon 4.0 Allied Force er morsomt. Har akkurat lært meg å starte opp kjerra (fra scratch) og Taxe ut til banen, og deretter få Flyet i lufta... Bare dette er vanskelig i Falcon vett. Men man får et lite hint på hvor mye krefter det er i en F-16 når man kjører en takeoff med full Afterburner, helt villt.

 

Har en par screens fra lockon jeg også faktisk:

http://home.no.net/apollox/lockonscreens/ScreenShot_000.jpg

http://home.no.net/apollox/lockonscreens/ScreenShot_002.jpg

Heisann, ett kjapt spørsmål:

Hvor kjøpte du F4 Allied force?

 

Ser at Play.com har det, men der koster det 208,- og da gnir vel tollerene seg i henda :(

 

Sander

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...