Gå til innhold

H320, Zen Sleek eller Ipod?


Anbefalte innlegg

Jeg skal kjøpe meg en mp3-spiller nå, og har kommet til at det står mellom en av de nevnt i topic: H320, Zen Sleek eller Ipod. 20Gb er nok, altså. Makspris ligger på ca 3000, noe jeg klarer med alle tre.

 

Fordel med H320 er at jeg kan overføre bilder fra kameraet. Den har også radio og lydopptak, som jeg har forstått skal være ganske bra. Negativt er at den er litt stor, kanskje ikke så pen?

 

Ellers så har vel også Sleek en mikrofon (og radio?). Jeg vet ikke om denne er noe god. Dette er den eneste av de jeg ser på uten fargeskjerm. Men den har fått veldig gode kritikker, og er liten og pen. Og billigst. Derfor er den helt klart et alternativ.

 

Ipoden er veldig grei - enkel og fin. Men denne krever at jeg bruker iTunes, noe jeg ikke har lyst til. Kan man overføre bilder fra kamera til denne?

 

Jeg liker ikke om man er nødt til å bruke et vedlagt program (som iTunes). Men en form for synkronisering må man jo bruke, selvsagt. Har Sleek eller H320 noen form for krav til programmer? Dinside's test mente at sleek'en hadde en dum tilkoblingsmekanisme eller noe. Det er ikke bra.

 

Noen anbefalinger? Argument for eller imot noen av spillerene?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Etter litt mer søk har jeg oppdaget et kamera som legges til listen av aktuelle spillere: iAudio X5. I tenkende stund tror jeg det blir enten h320 eller x5. Såvidt jeg forstår støtter de de samme kameraer (og andre usb-ting) - men jeg har ingen bekreftelse på om de støtter kameraet mitt: Sony Cybershot DSC-P100. Om noen har mulighet til å sjekke hadde jeg blitt veldig glad!

 

Altså:

 

-iAudio X5

-iRiver H320

-Ipod

-Zen Sleek

 

En av dem skal bestilles til uken. Nå må jeg bare bestemme meg...

Lenke til kommentar

Da har jeg bestilt en iAudio X5L (med bæreveske og fjernstyring) fra Vostok.no. Gleder meg veldig mye til den kommer! Servicen til Vostok.no er det ingenting å si på. Det tok et par dager til jeg fikk svar på mine spørsmål, pga at de var på ferie, men med en gang jeg fikk kontakt så har jeg fått besvart alle spørsmålene mine på samme dag.

 

Om det er ønskelig kan jeg komme med tilbakemelding om hvordan spilleren er (og fjernstyring og sånt).

Lenke til kommentar

Når det er snakk om spillere med såpass mye plass som 20 gb, ville jeg styrt unna iPod. Hvis du er en ekte nerd vil du fort savne mulighetene til å lage playlists "on the fly" (og ikke "on the go", som apple kaller det), fjerne playlists og gi dem nye navn. Her ville jeg nok valgt enten Zen Sleek, fordi jeg har god erfaring med Creative-produkter, eller iAudio fordi spilleren ser ut til å gi utrolig mye maskinvare for pengene samt ogg-støtte! Velger du sistnevnte så har du desverre ikke muligheten til å bla igjennom musikken etter id-tag, men dette skal ikke være noe problem hvis du har sortert musikksamlingen på riktig måte.

Lenke til kommentar

Hei Manuel. Jeg har, som min siste post sier ganske tydelig, allerede bestilt og fått iAudio X5L nå. Som du sier så vil en ekte nerd savne muligheten til å lage playlists "on the fly" - noe jeg gjør; det går ikke an å endre navn eller opprette filer med denne spilleren. Jeg kan heller ikke redigere playlister (sett bort ifra en innebygd playlist). Men dette er ikke et veldig stort problem - jeg har sortert all musikken min etter artist - album, noe som fører til at jeg finner musikken veldig fort. Og for min del er det helt greit å bare sette på et album - jeg trenger ikke bare plukke ut de fineste/tøffeste/beste sangene fra forskjellige album. Og ja: X5L er herlig :D

Lenke til kommentar
H320 kan jo spille av video og, med riktig software :)

Det kan jo faktisk iAudio-spilleren også. Hvis valget hadde stått mellom H320 og X5, ville jeg nok valgt sistnevnte fordi man faktisk får 10 gb mer lagrinsplass for en femhundrelapp mindre og fordi, av alle spillere, så sies det at Cowon-produkter er et av de få som kan utfordre Creative på portabel lyd(kvalitet).

Lenke til kommentar

X5L'en er litt stor, men ikke for stor, syntes jeg. Den er ca like stor som en vanlig ipod, men noe tjukkere. Om du har lest noen tester ser du at den får litt kritikk pga hodetelefon-pluggen som er på siden, og ikke på toppen - noe som kan gjøre det vanskelig å ha den i lommen. Jeg har fjernstyring til, som har en minimalt stor plug, og gjør at jeg får den fint i lommen. Bærevesken kommer senere, så den kan jeg ikke kommentere ennå.

 

Jeg er overmåte fornøyd, i alle fall. Har til og med hørt rykter om at firmware-oppgradering kommer til å gi støtte for å se filene sortert på id3-tag's.

Lenke til kommentar

X5L'en er litt stor, men ikke for stor, syntes jeg. Den er ca like stor som en vanlig ipod, men noe tjukkere. Om du har lest noen tester ser du at den får litt kritikk pga hodetelefon-pluggen som er på siden, og ikke på toppen - noe som kan gjøre det vanskelig å ha den i lommen. Jeg har fjernstyring til, som har en minimalt stor plug, og gjør at jeg får den fint i lommen. Bærevesken kommer senere, så den kan jeg ikke kommentere ennå.

For de fleste vil dette faktisk være en fordel, siden de fleste hodetelefoner/øreplugger har en bøy på kontakten. Med iAudio sin løsning vil man da redusere belastningen både på kontakt, plugg og ledning.

Lenke til kommentar

Ja, for ledninger med bøy på kontakten er det ikke så dumt. Og fjernkontrollen har en meget god kontakt som er bøy på, og er meget kompakt - det skal litt til å ødelegge denne, tror jeg. Uansett så er ikke dette et problem for meg, og jeg kan ikke tro det skal være et stort problem for mange... om man ikke velger denne spilleren bør det ikke være pga kontakt-plasseringen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...