msh Skrevet 11. august 2002 Skrevet 11. august 2002 Pcen henger etter 52grader, etter min mening, så er det ikke så varmt. Hva kan der komme av? Kan det være svakt strømforsyning? Eller kan det være at Cpuen holder på å dø? Før så kunne den tåle opp til 62grader, etter det så har det bare gått nedover, 60, 58, 56 og nå klarer den ikke mer enn 52grader før alt henger.
John_^ Skrevet 11. august 2002 Skrevet 11. august 2002 Jeg tror du kan ta det som et tegn på en døende CPU. Jeg vet ikke om du har AMD eller Intel og om du har en ny eller gammel prosessor... Sikkert litt varierende temperaturer de skal tåle. Men iallefall skal ikke en fungerende XP cpu bli ustabil sålenge temperaturen holder seg under 70 grader. (Min XP1700 har ingen problemer med 75 grader i flere timer i strekk) Ved høye temperaturer (over 70?) blir cpu'ens livstid forkortet, men dette er skjelden noe faktisk problem siden de fleste cpu'er blir byttet ut og kastet før 5-10 år har gått.
Kebab GUD Skrevet 11. august 2002 Skrevet 11. august 2002 jeg sier det samme jeg sa i tråden du startet i går om samme problem .. bytt hovedkort ... kjenner mange med samme kort og samme problem
vegge Skrevet 11. august 2002 Skrevet 11. august 2002 Jeg tipper også hovedkort! For du har vel korrekte drivere installert? Via4in1 men ikke installer AGP-greiene, for da trenger du Amds egen AGP-driver! Les mer her.. Du har denne maskinen, ikke sant? Chieftec kabinett med 340Watt Strømforsining. AMD athlon 1.4Ghz CPU Abit KG7-Raid Hovedkort 1 DVD-rom 1 Plextor Brenner 1 DVD-Brenner 1 WD120GB HD MSI Geforce4 Ti 4400 Creative Soundblaster player 1024 1 nettverkskort 1 firewire kort Ta et søk på Abit KG7 i forumet. Mange har samme problemer. Henger, låser seg, piper osv. Jeg hadde noe lignende med mitt MSI K7MASTER. Det hadde samme chipset som ditt! Tror det er chipsettet som fucker. Om det er inkompatibelt med noen komponenter eller hva som er galt, er ikke så viktig. Nytt hovedkort vil sannsynligvis løse alt! Hvis andre har synspunkter eller forslag til løsninger så post i vei. Jeg sier bare mín mening.. _________________ Pingleklokking!!! (EPoX 8K3A+) [ Denne Melding var redigert av: havegg på 2002-08-11 15:30 ]
msh Skrevet 11. august 2002 Forfatter Skrevet 11. august 2002 Hvilken hovedkort anbefaler dere da?Helst stabil,enn at den har mange funksjoner.
Mr-Smith Skrevet 11. august 2002 Skrevet 11. august 2002 Abit kx7 333 er et kjempe bra hk, test på motherbords.org http://www.motherboards.org/articlesd/motherboard-reviews/1173_1.html
vegge Skrevet 11. august 2002 Skrevet 11. august 2002 Sjekk selv tester av KT333-hovedkort da. Så velger du ut i fra dine behov/krav... tomshardware.com hardware-test.dk anandtech.com Selv kjøpte jeg EPoX 8K3A+ i håp om sinnssyk overklokking...
Kebab GUD Skrevet 11. august 2002 Skrevet 11. august 2002 jeg har kjøpt Soyo Dragon Ultra platinum den fikk bra på alle tester ...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå