TkaPower Skrevet 1. september 2005 Skrevet 1. september 2005 Hei jeg bruker min bærbare pc til og surfe wlan hjemme men da jeg skal prøve å nå min stationere på 10.0.0.23\c$ så kommer passord rute opp men der man skal taste brukenavn er grået ut og er bare gjest man kan bruke noe som ikke virker da den sier feil brukern navn og slik men skal da kunne logge på med administrator? det går andre veien fra pc til bærbar takk får svar mvh Tord
Zl8 Skrevet 2. september 2005 Skrevet 2. september 2005 Fresh xp install? Del noen mapper på den stasjonære, og åpne opp for fildeling så ordner det seg vel.
kjbu Skrevet 2. september 2005 Skrevet 2. september 2005 Du må aktivere Gjest/Guest kontoen og gi tilgang til mappene/filene til gjest-kontoen. Men siden dette er et wlan, bør du absolutt sette passord på gjest-kontoen også. Du har et stort sikkerhetsproblem på din bærbare hvis hvem som helst kan skrive \\ip-adresse\c$ og dermed kommer inn på din harddisk. Altså gjør følgende : - Skru av "simple file sharing" (søk på nettet hvordan) - Aktiver Guest-account - Sett passord på guest account - Del ut mappe og gi kun tilgang til guest-kontoen (lese og/eller skrive rettighet) - Endre rettighet på filer/mapper slik at guest-account har tilgang (lese og/eller skrive rettighet) mvh Kjetil
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå