Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

problemer med linksys wrt54g


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
eller lag en jtag  se http://www.ranvik.net/prosjekter-privat/jt...54g_og_wrt54gs/  du må åpne den og lodde litt. eller hvis du bor i sandefjord(vestfold) kan jeg gjør det for 50kr

JTAG er det siste du forsøker hvis ingenting annet funker.

 

Prøv først å oppgradere med TFTP:

Last ned Auto Upgrade Utility fra

http://www1.linksys.com/download/firmware.asp?fwid=201

og kjør denne for å flashe til original firmware.

Lenke til kommentar

Slapp av, dette er ikke noe problem, har gjort dette flere ganger..

 

Når du bruker Auto Upgrade utilty, må du sette nettverkskortet på pc til 10 Mbit Half duplex, hvis ikke vil ikke det fungere. Husk også riktig statisk ip på pc i forhold til hva som er default på boksen.

 

Det du sannsynligvis har gjort galt, er at du må nulstille konfigurasjonen på boksen før du oppgraderer den, hvis ikke skjer dette.

 

Før du gjør noe av dette, vil jeg anbefale deg å trykke på reset knappen på boksen, prøv gjerne noen ganger. Hender de kommer opp på gammel konfig og med ny firmware bare av å gjøre dette. Hvis ikke er det 10/half og auto upgrade som gjelder.

 

Iscariot

Lenke til kommentar

har forsket litt i det siste, og funnet ut at når jeg bruker Auto Upgrade Utility eller TFTP og får lyset til å slutte blinke og kommer inn på ruter, kan jeg forandre på alle innstillinger og save, uten at lyser begynner blinker hele tiden

 

med 1 untak! når jeg forandrer local ip adress : fra 192.168.1.1 til 10.0.0.10 foreksempel (har nextgentel) og trykker save begynner bare lyset å blinke vilt igjen

Endret av kewell79
Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...