Gå til innhold

brukeren Herr_Ordbok


Anbefalte innlegg

Har sett flere feil i Herr_ettellerannets såkalte rettelser. Vedkommede burde først lære seg å skrive korrekt før en begynte å rakke ned på andre. Eks: Vedkommede vet ikke forskjell på bruken av og/å.

 

Hva med å ignorere slike umodne skribenter, og hva med å stenge denne tråden, ettersom den ikke har noen annen virkning enn å skape oppmerksomhet rundt disse?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Quote:


Den 2002-08-11 19:32, Herr_reKtOr skrev:

Quote:


Den 2002-08-11 18:46, kilogram skrev:

Quote:


Den 2002-08-11 15:15, havegg skrev:

Hadde han ordbok-fyren i det minste hatt peiling på rettskriving, så hadde det ikke vært så galt. Men gutten fikk sikkert en normal karakter i norsk, og hadde skrivefeil som alle andre!


 

Jo, det hadde vært like galt, om ikke værre. Han prøver å få andre til å føle seg mindreverdige, ved å rakke ned på rettskriving. Dette er uakseptabelt på ett forum slik som dette.

 

mvh.,

Vegard,

moderator

 

Jeg har nå rettet dine skrivefeil!
:grin:
(dialekt er uleslig)

 

for en unge...

Lenke til kommentar

Jeg er egentlig litt enig i det han rektoren skrev ang. (dialekt er uleselig). Jeg synes at det direkte plagsomt å lese disse dialektene. Spesielt når kommer til data-relaterte ting. Noen skriver jo til og med på den dialekten de har selv om det ikke er ett skriftmål engang.

 

Skriv bokmål og se over det du har skrevet før du poster må bli mottoet!!

 

Få Noreg ut av Norge!!

Lenke til kommentar

I utgangspunktet er dette en tråd som ikke er verdt å svare på, men jeg skal ta meg bryet allikevel.

At man i en post som faktisk har med saken å gjøre, retter på stygge skrivefeil er en ting. Å rette på skrivefeil uten å bidra til den aktuelle diskusjonen er direkte unødvendig. For øvrig er det å henge seg opp i språk, skrivefeil o.l. hos folk med meninger som avviker fra ens egene, ansett som usakelig argumentasjon.

Lenke til kommentar

Dette landet har faktisk to offisielle målformer. Nynorsk er da pokker meg ingen dialekt. Hvis noen har problemer med å forstå hva nynorskord betyr bør de snarest enten begynne å følge med i norsktimene, eller kjøpe Dag og Tid for å trene seg opp.

 

mvh

Are-Harald.

 

[ Denne Melding var redigert av: arehb på 2002-08-11 20:24 ]

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-08-11 22:51, SofaKingLame skrev:

Kilogram, du som er i siget. Kan du ikke stenge ute HELE forumet?


Eller vert da ikkje retferig, i følgje rettningslinjane?


 

Jeg synes ikke du er særlig morsom. Og det er lite pent å gjøre narr av folk som skriver nynorsk.

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-08-11 20:16, arehb skrev:


Dette landet har faktisk to offisielle målformer. Nynorsk er da pokker meg ingen dialekt. Hvis noen har problemer med å forstå hva nynorskord betyr bør de snarest enten begynne å følge med i norsktimene, eller kjøpe Dag og Tid for å trene seg opp.


mvh

Are-Harald.


 

Dette for være det du mener om saken, personlig mener jeg nynorsk er dialekt! Det er bygd opp av masse syke, uforstålige dialekter som stammer fra bygder langt oppe i fjellene! Jeg vil aktivt kjempe imot nynorsk. Mitt ønske er å få det vekk fra skolen! Eller iallefall fått det på samme nivå som gammel norsk, slik at vi trenger bare å leste litt nynorsk, ferdig med det. Det er helt teit at et så lite land skal ha to målformer, vi trenger det ikke, og som en fyr her sa: Få Noreg ut av Norge!

 

Folk fatter ikke nynorsk fordi ordboka som følger med inneholder sinnsykt mange synnonymer som ikke ligner noe vi har hørt før, noen av de stammer faktisk fra gammel norsk. Det er ikke lett å vite hva folk vil med det språket. UT MED DET!

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-08-11 01:22, kilogram skrev:

Quote:


Kebab GUD skrev (2002-08-11 01:16):

kilogram : kan du ikke ta brukeren lærer`n også .. han driver med det samme .. og det hadde vert bra å set hvem som står bak det nicket


er du snill


 

Har sett over meldingene hans, og han er nå banna permanent fra forumet, med beskjed om at han kan bruka ett anna nick og registrere på nytt når han har lært seg retningslinjene... Jeg fant ikke grunnlag for å si at det er en annen bruker som står bak det nicket.

 

mvh.,

Vegard,

pro whiner

 

<font class=editedby>[ endret av kilogram den 2002-08-11 01:23 ]</font>

 

Jeg har nå rettet dine skriveleifer! :grin: (PS: dialekt er ikke skrift språk...)

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-08-12 01:28, Herr_reKtOr skrev:

Quote:


Den 2002-08-11 01:22, kilogram skrev:

Quote:


Kebab GUD skrev (2002-08-11 01:16):

kilogram : kan du ikke ta brukeren lærer`n også .. han driver med det samme .. og det hadde vert bra å set hvem som står bak det nicket


er du snill


 

Har sett over meldingene hans, og han er nå banna permanent fra forumet, med beskjed om at han kan bruka ett anna nick og registrere på nytt når han har lært seg retningslinjene... Jeg fant ikke grunnlag for å si at det er en annen bruker som står bak det nicket.

 

mvh.,

Vegard,

pro whiner

 

<font class=editedby>[ endret av kilogram den 2002-08-11 01:23 ]</font>

 

Jeg har nå rettet dine skriveleifer!
:grin:
(PS: dialekt er ikke skrift språk...)

 

Jeg har nå rettet mine skrive_feiler_! :grin: (PS: dialekt er ikke skrift språk...)

Lenke til kommentar

Tråden stenges (retningslinjene, punkt 1). Herr_Rektor er herved utestengt.

 

SofaKingLame, hva ting er ment som og hva de oppfattast som er som oftast to ulike ting. Det å rakke ned på nokon fordi dei nyttar eit anna målføre enn deg, vil heller ikkje verte tolerert i framtida. Hadde du kritisert nokon andre brukarar enn meg, ville du nok måtte belage deg på ei veke uten forum.

 

mvh.,

Vegard,

moderator

 

 

[ endret av kilogram den 2002-08-12 01:47 ]

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...