Jump to content
Sign in to follow this  
Gaupa

Problemer med tilkobling til Opera Mini/UltraIM

Recommended Posts

Hei.

Har akkurat kjøpt meg en SE K750i, som jeg er meget godt fornøyd med. Fikk tips av en kamerat om å last ned Opera Mini, samt UltraIM (MSN på mobilen). Programmene ser ut til å funke fint, men det virker som om jeg har problemer med å koble meg opp via GPRS. Får beskjed i begge programmene at den ikke kan etablere en tilkobling. Oppe i venstre hjørne ser jeg bilde av en globus, som tydeligvis er et tegn på at den er koblet opp/prøver å koble seg opp mot GPRS.

Hva er det jeg gjør galt? Jeg har prøvd med instillinger fra Telenor og Chess, (tror faktisk det er samme innstllinger, men...) og jeg har ingen problemer med å surfe via GPRS med den internettleseren som følger med i telefonen.

Setter fantastisk stor pris på om noen kan hjelpe meg med dette!

På forhånd takk!

UltraIM er infisert av SpyWear. Hver gang du kobler dg til MSN sendes det informasjon til en ukjent server.

Kilde?

Dette er en av de beste msn-klientene for mobilen. Virker seriøse, betale må man også gjøre for den også.

Slett alle oppsettene du har på mobilen å legg dem inn på nytt. Husk at du må tillate programmene å koble til GPRS...

Må nødvendig vis tillate at prog. kobler seg opp når det skal sjekke MSN.

Det er mulig at denne serveren bare registrerer trafikk for opplysningens skyld, men da jeg ikke har godkjent dette blir det for dumt..

Du må gå inn på gprs kontoen, og sette apn som "internet" i stedenfor "wap", da vil alle sånne programmer virke. :!: rart det ikke er noen som får med seg dette :no: