Gå til innhold

Word bruker maaasse prosessorkraft...

olemm

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg driver og irriterer vettet av alle andre i det åpne kontorlandskapet og vil gjerne ikke gjøre det...

Problemet er som følger; så fort jeg kjører Word (fra office 2000) med filer på 300 kb + , begynner vifta i Laptoppen å blåse kontinuerlig, med CPU-load på en hel del 80-90 %. Så sliten er ikke den laptoppen (centrino 1,4/512 ram/halvfull 40gb-disk), og jeg kjører uten problemer programmer som Photoshop med dokumenter på over 100 mb.

Har lurt på om det kan være noe med at word skriver massevis av temp-filer for å ha tilgang på undo-historie, men klarer ikke finne ut av det. Har også lurt på om det kan være noe med minnetilgang?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ikke nyeste wordversjon nei, det er den versjonen som kom med office 2000 men det bør vel ideelt sett ikke ha så stor betydning.

Hvis det er noe hjelp i å bytte til nyeste versjon så gjør jeg gjerne det, men jeg vil gjerne sjekke at det ikke er noen enklere måte å løse det på før jeg hoster opp de småsure kronene for oppgradering.

Har sjekka over systemet så godt jeg kan, defragmentert harddisken og slettet unødvendige applikasjoner som suger systemkraft, men Word insisterer stadig på å bruke mellom 80 og 99 % CPU i følge oppgavebehandling. Skjer som sagt bare med større wordfiler (300kb/+20 sider).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...