Gå til innhold

Kjøp av kamera fra USA


Anbefalte innlegg

Har nå kikket ganske mye rundt på nettet, spesielt her på akam.no og forumet, for å bli klokere når det gjelder kjøp av digitalt ultrazoom kamera. Jeg kom egentlig frem til et par alternativer som var i passende prisklasse(S2IS,FZ5 og DSC-H1), men la også merke til at FZ20 så et hakk bedre ut, men dog dyrere. Etter litt mer virring på nettet fant jeg så en webshop fra USA som solgte FZ20 til en meget rimelig pris... Se bare her... Nå er jeg selvfølgelig klar over at det skal legges til en god dose i fraktkostnader, lurer på om ikke det nærmet seg 100$ når jeg la til noe ekstrautstyr, men likevel blir prisen en god del lavere enn her hjemme. Dollaren var forresten på ca 6,5 sist jeg sjekket..

 

Det jeg lurer på er om noen har erfaring med kjøp fra USA eller andre fjerntliggende steder, eller bare kan si noe om dette er et godt kjøp?

:hmm:

 

Jeg er forresten også klar over at den antageligvis leveres med 110V-adapter, men det burde ikke være en voldsom sum for en som passer her til lands.

 

Takk for innspill og tanker

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har nå kikket ganske mye rundt på nettet, spesielt her på akam.no og forumet, for å bli klokere når det gjelder kjøp av digitalt ultrazoom kamera. Jeg kom egentlig frem til et par alternativer som var i passende prisklasse(S2IS,FZ5 og DSC-H1), men la også merke til at FZ20 så et hakk bedre ut, men dog dyrere. Etter litt mer virring på nettet fant jeg så en webshop fra USA som solgte FZ20 til en meget rimelig pris... Se bare her... Nå er jeg selvfølgelig klar over at det skal legges til en god dose i fraktkostnader, lurer på om ikke det nærmet seg 100$ når jeg la til noe ekstrautstyr, men likevel blir prisen en god del lavere enn her hjemme. Dollaren var forresten på ca 6,5 sist jeg sjekket..

 

Det jeg lurer på er om noen har erfaring med kjøp fra USA eller andre fjerntliggende steder, eller bare kan si noe om dette er et godt kjøp?

:hmm:

 

Jeg er forresten også klar over at den antageligvis leveres med 110V-adapter, men det burde ikke være en voldsom sum for en som passer her til lands.

 

Takk for innspill og tanker

Garantien vil jo bli vesentlig dårligere om du kjøper det fra USA, så det spørs om det lønner seg i lengden å kjøpe det "over there".

 

Skal selv kjøpe meg SLR, og velger å kjøpe huset i norge, så holder jeg meg til optikk fra USA.

 

PB

Lenke til kommentar

Frakt

Moms

Fortollingsgebyr

Valutagebyr (avhengig av hvordan du har tenkt å betale)

Strømadapter

 

Når du har lagt sammen alt så vil du ikke spare veldig store summer. Når du også får mindre enn hvis du kjøper det i Norge så er det vanskelig å si at det er et spesielt bra kjøp. Hvis garantispørsmålene ikke bekymrer deg så er det en del penger å spare.

Lenke til kommentar

Glem hele denne webshoppen, se Resellerratings.

Lifetime Rating: 1.61 of 10.0

Six-Month Rating: 0.83 of 10.0

 

Let me start by saying I had been warned to not use 42nd Street Photo by various other online reviews, but I didn't listen. Oh how I regret that now!!

 

I will not buy from 42photo.com again. And I recommend you to do the same.

 

This online retailer should be investigated by the better business bureau and the attorney general

 

Skal du kjøpe fra US velg en seriøs aktør, f.eks www.bhphotovideo.com.

Lifetime Rating: 9.05 of 10.0

Six-Month Rating: 9.29 of 10.0

Lenke til kommentar

ja ok har tenkt en del på det med garanti osv ja, enig i at det blir nok en del bedre ved kjøp av en nordisk aktør.

 

i utgangspunktet hadde jeg også noen tanker rundt valget mellom de forskjellige modellene, og ser at ingen av panasonic sine alternativer har manuell fokus, men til gjengjeld raskere autofokus enn S2IS, som igjen har manuell...

 

jeg lurer på om noen kan komme med en fototeknisk uttalelse der, da jeg har store planer om å bruke kamera til sportsfotografering, type snowboard, windsurfing o.l. .. ? er det viktigere med en rask autofokus, eller en fordel med manuell som man kan stille inn i den posisjonen man vet objektet vil befinne seg når man skal ta bildet? hvis noen eventuelt har noen erfaring med bruk av disse kameraene til slike formål, særlig S2IS og FZ5 da jeg egentlig ikke regner med at kjøpet blir fra USA...?

Lenke til kommentar

Vi har kjøpt et casio exilim z750 i usa, vi fikk riktig nok min bror til å ta det med seg. Da vi kjøpte kamraet, llåg prisen på 4000 her i norge. Vi kjøpte med en sandisk 1024mb brikke og betalte 3100. Visst du kjenner noen som tilfedigvis skal bort, eller noen som skal hjem, så lønner det seg i alle fall.

Lenke til kommentar

Du slipper å kjøpe strømadapter, den som følger med dekker alt fra 110 til 240V.

Det eneste fornuftige er å betale med kort, så slipper du overføringsgebyr og har dessuten bedre sikkerhet hvis det skulle oppstå problemer.

 

Den store bakdelen med å kjøpe fra USA er selvsagt at du mister garantien, og i tillegg er ikke prisforskjellen så stor lenger når du må betale moms. Om det likevel er verdt det er det vel bare du selv som kan avgjøre. Uansett er det lurest å handle hos en seriøs butikk, som f.eks. bhphotovideo.com.

 

FZ20 har manuell fokus. Det har en egen ring på objektivet for å fokusere. Se f.eks. bildene her. Men, på den annen side har FZ5 den raskeste autofokusen av disse kameraene.

Endret av simfan
Lenke til kommentar

hmm veldig interessant det du sier der simfan, merker at fokuseringen er noe av det som vil tippe meg i den ene eller andre retningen... (heller nå litt mot FZ5) samtidig så jeg at S2IS ikke har samme begrensning på antall bilder tatt i serie(4 fine/7standard på FZ 5 og 20), selv om Panasonic igjen har høyere frekvens på bildene.. skjønner at jeg er i samme problemstilling som mange før meg, vanskelig å velge mellom disse modellene. i tillegg ser jeg at batteriløsningen med AA til canon kanskje er å foretrekke fremfor lithiumbatteriene. :hmm:

Endret av ems05
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...