Jump to content
Sign in to follow this  
TangoDown

Linksys WAP54G bridging

Recommended Posts

Fra før av har jeg en 802.11g Wireless DSL/Cable Gateway Router fra Belkin i tilknytning til det kablete nettverket mitt. For å utvide WLAN-rekkevidden til å også dekke leiligheten ved siden av, har vi gått til anskaffelse av et Linksys WAP54G aksesspunkt. Jeg ønsker å tilknytte denne nye enheten til det eksisterende nettverket gjennom trådløs forbindelse med Belkin-enheten. Er dette mulig? I så fall, hvordan? Brukermanualene til Linksys-boksen sier lite eller ingen ting om bridging.

Jeg har forsøkt å eksprimentere med instillingene uten videre hell, og søker nå hjelp fra kyndige personer her på forumet.

Er det kanskje umulig å få en Belkin-enhet til å samarbeide med en Linksys-enhet?

Edited by Porki

Legg inn for eksempel Alchemy 1.0 eller DD-WRT firmware.

Han hadde et WAP54G og den bør man ikke leke med da den er svært lett og ødelegge med feilflashing.

Legg inn for eksempel Alchemy 1.0 eller DD-WRT firmware.

Han hadde et WAP54G og den bør man ikke leke med da den er svært lett og ødelegge med feilflashing.

www.sveasoft.com har firmware til WAP. Uansett så kan den bare flashes med JTag og så prøve på nytt :)

hei

hva er flashing?

Hei!

Flashing betyr at du oppgraderer programvaren i enheten. Linksys WRT54G har mange uoffesielle firmwarer som folk har laget som ikke kommer fra Linksys og har flere funksjoner enn den orginale firmwaren.

At det heter flashing kommer av at minnet du oppgraderer er et skrivbart minne, eller flash minne.

Legg inn for eksempel Alchemy 1.0 eller DD-WRT firmware. Det er to uoffisielle firmwares utviklet med ekstra funksjoner. Som for eksempel bridging/clientmode og mye mere. Man kan også utvide sendestyrken på AP delen/eller Client mottaker delen fra 28mW til 251mW :)

http://www.dd-wrt.com/

http://wrt54g.thermoman.de/

Fungerer alle firmwarer som er laget for WRT54G på WAP54G?

du mister jo garantien da :/ jeg har utvidet nettverket slik du vil tror jeg ved å koble routeren i switchen på min smc router. Dette har gjort at smcrouteren har blitt aksesspunkt og switch...