Gå til innhold

Skal kjøpe 19" LCD skjerm


SuperWay

Anbefalte innlegg

Jeg skal kjøpe meg en 19" LCD skjerm.

Maks pris ligger rundt 5000kr (+1000 om noen av dere synes det er absolutt nødvendig :p )

Er for det meste til vanlig bruk. For det meste er det skolearbeid det er snakk om men med passe mye spilling også.

 

Lurer mest på om hva som er best å ha mellom NEC og Eizo eller er kanskje Samsung bedre? :hmm:

 

Jeg har sett på disse to, er de gode og hvilken er egentlig bedre?

NEC MultiSync 1970NX

Eizo FlexScan L768

 

Setter pris på det om dere kunne komme med andre forslag eller kan gi noen personlige erfaringer om disse to.

 

På forhånd takk for hjelpen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva med en Eizo FlexScan S1910? Det er en ny 19" fra Eizo med 12 ms midtone responsetid og 16 ms "typical" (trolig svart/hvit responstid). Denne er dermed adskillig raskere enn Eizo FlexScan L768 sånn sett, og dermed bør den egne seg bedre til spilling.

 

S1910 finnes riktignok ikke i butikkene enda, men i følge Eizo Norge skal den være tilgjengelig innen 14 dager, og den kommer til å koste rundt 4.400,-.

 

Jeg vurderer denne modellen selv, men er også litt fristet til å legge på noen tusenlapper og kjøpe meg en Eizo FlexScan S2110W, som er en widescreen 21,1" med 8ms midtone responstid og 16ms "typical", samt en oppløsning på 1680x1050. Denne modellen vil koste ca 8.500,-, og vil trolig ha bedre fargegjengivelse dersom man skal dømme ut fra reklameteksten på Eizo's nettsider, siden denne også skal egne seg for "graphic artists". :)

 

Men den koster jo nesten dobbelt så mye da... :p

 

Edit: Oi, jeg glemte å svare på det du faktisk spurte om, dvs hvilken av de to du listet opp jeg vil anbefale. Vel, jeg er noe usikker på hvilken jeg vil anbefale, siden de nærmest kommer likt ut i hardware-testen. Men har du muligheten til å vente i 14 dager, ville jeg heller gått for Eizo Flexscan S1910 i allefall.

Endret av Juke
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...