Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

spm. angående no-ip.com


Anbefalte innlegg

Jeg har dynamisk ip tildeling gjennom adsl leverandøren, men trenger en statisk ip adresse. no-ip.com har en tjeneste hvor man får et dns navn som ruter trafikken videre til den ip adressen jeg til enhver tid har fått tildelt.

 

 

Spørsmålet er: må det lille programmet som følger med installeres på alle enhetene på nettverket for at dns adressen skal oppdateres riktig? Dette programmet kan ikke installeres på en linux box og en xbox jeg har i nettet og jeg vet ikke om jeg gidder å ha pcen på 24/7 for å få dette til.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

uff dette skjønner jeg ikke :thumbdown:

 

Sjekket i routeren, det er en 3com officeconnect cable/dsl gateway (ikke trådløs).

 

Det er en side for internet settings og den er selvsagt satt opp til dynamic. Ser at jeg kan skrive en dns. I hjelpfunksjonen står det:

 

"Dynamic IP address (automatically allocated):

This allocation mode may be used by either Cable or DSL ISP's. It is popular with Cable providers, and may also be required if your modem has a built in DHCP server.

 

If this mode is selected, your IP Address, Subnet Mask, and ISP Address will be obtained automatically from your ISP. They are not displayed on this screen, but may be viewed on the Status screen (click on "Status and Logs" on the left hand menu bar).

 

DNS Addresses: If your ISP has provided you with DNS addresses, you should enter them here. Otherwise, leave these setting at its default of 0.0.0.0. These settings are optional, and most ISP's will also provide you with DNS addresses automatically. When the addresses are obtained from your ISP, they will be displayed on the Status screen.

Host Name: Some ISP's require a host name to identify you when you connect. If you have been provided a Host Name by your ISP, you should enter it here. This field is optional, and so if you have not been provided a host name, you may leave it blank"

 

 

 

 

 

Hvis jeg lager en dns adresse på no-ip kan jeg bare legge den inn her da så oppdateres det av seg selv??

 

Håper det kan gå for jeg tror jeg vil slite med å få tak i det programmet for linuxboksen er en dreambox.

Lenke til kommentar

Har nyeste offisielle firmware men finner ikke noenting om dyndns. Det er vist noen forskjellige modeller av disse, min heter 3c857.

 

Får ta en sjangs på også min ip skifter sjelden. Jeg bruker jo pcen hver dag så det er ikke noe problem å bruke det programmet hvis det er så sjelden, men jeg innbillte meg at ipen skiftet mange ganger i døgnet :blush:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...