Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Worklog: Mercedes 220Sb. 1962-modell.


Anbefalte innlegg

Endelig ny bil :) (eller "ny")...........

 

 

Denne Daf'en, en DAF 66SL, var russebilen til meg og to kamerater. DAF var i sin tid kjent for å være enda dårligere enn lada og skoda til sammen. Bilen er fra 1973, og har automatgir. Eller det vil egentlig si at den har kun ett gir: trinnløs automatgir kalles det, og det er det samme prinsippet som snøscootere bruker i sine motorer.

 

32.jpg

31.jpg

 

Bilen skal til EU-godkjenning om en måned :ohmy:

 

Btw, den kostet 2000,-

 

 

 

Og så, til den "nye" bilen min:

 

 

Mercedes Benz 220Sb, 1962-modell. Kjøpt for en uke siden.

Pris 15 000,-

Stand: Alle lys virker, motor går fint og jevnt. Stygge setetrekk, matt og slitt treverk, stygg plastikk innvendig, slitt beskyttelsesmateriale ved pedaler og på området på gulvet under radioen. Pen i lakken, noe rustbobler. Rust på forskjermene langs hjulbuen. Krommen er blank, men med en del rustbobler. Både sommer- og vinterdekk er fine med godt mønster. Slitte hjulkapsler. Litt stri å få i og ut av revers. Vindusviskerene virker, men ikke spylevæskepumpen.

 

 

Jeg har begynt å pusse treverket, og det ser myyyye penere ut nå. Jeg har også demontert baksetet for å lufte det før det skal trekkes om. Bilder av interiør kommer senere.

 

ALL rust på bilen skal fjernes. Jeg vurderer å sette inn en cd-spiller i bilen.

 

 

27.jpg

28.jpg

29.jpg

30.jpg

 

 

 

Om noen vet om hvor jeg kan få kjøpt billig skinn eller kunstskinn i Stavangerområdet, så ta kontakt!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
en DAF er ikke konge selv som en russebil, altså IMHO

 

Hehe! Man må selvsagt legge litt humor i det når man kjører rundt i en slik bil, og nettopp derfor var den en perfekt russebil. Alle som så den smilte og pekte på den. Bilen trakk mer oppmerksomhet enn de som hadde brukt mange tusen kroner på lydutstyr. Merk dere hvor liten bilen er ved å sammenligne størrelsen på skiltet. Da vi var 5 personer i bilen så det ut som om den skulle sprekke. :!:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...