Gå til innhold

"Stille PC" og mer...


Anbefalte innlegg

http://www.hardware.no/tester/annet/stille_pc/

 

Nå må dere **** meg begynne å skjerpe dere her. Folk skal drive å donere penger, og på en og det er **** ikke måte på hva dere skal få til. Så når pengene begynner å rulle inn (SOM OM DERE IKKE HADDDE NOK FRA FØR!) presterer dere å besvare tilliten med f.eks dette.

 

Dere presterer å lage en ARTIKKEL av noe slikt. Dette ligner ikke en artikkel, men mer en slags : ""Følg Ola i det spennende eventyret han finnner opp hjulet på nytt ""

 

Det er en hån mot oss som lesere som har lyst å lese om diverse spennende prosjekter med alt slags mulig kreativt snacks som skal inspirere oss til å forbedre våre egne maskiner at det annenhver uke dukker opp artikler der man putter sponsede kjøleblokker (sponsede ffs, ingen utlegg av det vi har donert. hva går de til? pølser og brus på shell stasjonen? en fulltidslønnet redaksjon som sitter og oversetter artikler og spiller kabal i nettverk dagen lang.) på lånte -eller egeninnkjøpte kort som dere klokker litt. Hva er interessangt med dette da? Hva står inne på "Siste/større artikler" på høyresiden av siden? "Billigste webshop 2001" "NVIDIA lanserer Geforce4" disse er ikke utdatert?

 

Det må SKJE noe. Det som egentlig provoserer med så vanvittig er at denne siden ikke er noe særlig å lese utenom etpar nyheter for dagen og ET FORUM VI LAGER.. SJØL!!!

 

Vi skulle bare tatt iniativ til å starte et eget forum et annet sted (med andre ord: 90% reklameinntekter forsvinner og de må slite litt for føden) så får hw litt press på seg til å lage hw og ok sider som virkelig duger.

 

[ Denne Melding var redigert av: normal på 2002-08-10 11:30 ]

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kilogram, Jeg kan godt skjønne iritasjonen som normal føler. Den testen normal siktet til, var noe som enhver kunne klare å tenke seg.

Stille pc=pc et stykke fra arbeidsplass.

 

Det er ikke uten grunn at de fleste servere står plassert på eget rom.

 

Jeg er forsåvidt enig i at det ikke skjer stort på hw.no for tida.

Hw.no fungerer for det meste som en startside for resten av sitene i samme familie. ok.no, barbara.no, digitalkamera.no osv.

 

Disse sitene klarer å hoste opp ganske mye mer stoff enn hva hw.no klarer.

 

Kanskje alle de mer spesifiserte sitene har tatt jobben fra hw?

 

En ide kan jo være litt skikkelig redaksjonelt stoff. Litt intervjuer, reportasjer osv fra diverse happenings.

Kan ikke si at jeg var veldig fornøyd av årets dekning av tg.

 

Det kunne vært en god ide å komme i kontakt med en som har litt journalistisk erfaring og få han med å lage litt snaks til oss lesere, for slik det faktisk er i dag, er det forumet som gir mest informasjon og veiledning!

 

Kilogram, det å svare slik med trusseler, med en gang en som er forbannet kommer med kritikk er ikke den beste løsningen! Virker mer som et kommusiststyre.

 

Husk det er på grunn av slike som han at hw.no er den ledende hw siten i norge!

 

Selvfølgelig går det an å ha en mer høfelig tone. Konstruktiv kritikk var noe vi alle lærte på grunnskolen.

 

edit:trykkfeil

 

[ Denne Melding var redigert av: Zamoht på 2002-08-10 14:19 ]

Lenke til kommentar

Helt enig med MOD'eren. Du er helt på jorde nå.

Jeg syntes den artikelen er helt det jeg trengte.

Noe av det mest irriternede jeg vet er en pc som høres ut som den prøver å overdøve støvsugeren.

OG "so what" om de blir spånset.

Det er dyrt å fikse på pc'er heletiden.

De jobber hardt for å vise hva de finner ut for oss.

Slik jeg forstår det, høres det ut som om du er meget misunelig på Hardware.

Overklokking.no får også deler fra selger.

Hardware.no er så vidt jeg vet det et privat forsøk på å lage en side vi andre kan få vite om deres erfaringer. Ikke et firma som prøver å selge oss en haug med fantastiske ting vi aldri vil bruke eller vil bruke.

Hardware.no har gitt meg mange tips som jeg aldri ville ha funnet ut selv. Takker så meget for det.

Hilsen en som er meget fornøyd.

 

:grin: :grin: :grin:

Lenke til kommentar

Jeg er kjempefornøyd med dette forumet ,

dette er den siden jeg er mest inne på når jeg surfer , og jeg får mange gode tips og problemstillinger her som jeg kanskje ikke hadde funnet ut av selv.

iogmed at jeg jobber innen data kontorutstyr liker jeg å holde meg oppdatert.på hva folk mener om produkter slik at jeg kan anbefale eller ikke på vegne av egne og andres erfaring.

og liker enkeltpersoner seg ikke her, kan de jo bare la vær å komme innom.

Lenke til kommentar
Den 2002-08-10 14:37, normal skrev:

hvis du leser gjennom siste delen er det en del av poenget mitt... det er forumet som trekker siden opp og gjør den attraktiv.

 

og forumet er det vi som lager, ikke redaksjonen. det er VI som ER forumet

 

 

 

er jo enig i det , Du kan jo lage en side du!

 

 

[ Denne Melding var redigert av: Neo0 på 2002-08-10 14:43 ]

Lenke til kommentar

Normal:

 

Du går hardt ut og kritiserer oss for at det skjer lite. Tenk da over følgende: Når på året tror du folk sitter mest foran PC'n? Når tror du vi gidder sitte inne og skrive artikler, teste utstyr osv?

Svaret er i alle fall ikke på sommeren. Mange har ferie (deriblandt webshop - ansatte) til forskjellige tider. Mange prioriterer sommerkos og sommeraktiviteter framfor å sitte foran PC'n. Slikt blir det lite artikler av.

 

Jeg kan i allefall love at vi på overklokking vil markere oss i tiden framover. Det er litt av hvert som skal gjøres når man tar over en site. Blandt annet må jeg gå igjennom flere hundre sider for å rette opp feil. Videre må jeg lage et nytt oppsett bak siten - og til slutt lage nytt design og ny layout. I mellomtiden har jeg pisket på medarbeiderne slik at det produseres noe.

 

Jeg håper at dette gir dere håp om bedre tider. Selv håper jeg at "normal"'s hissige utbrudd ikke er representativt for resten av brukerne.

 

Mvh. Vidar Fagerjord, siteadmin for http://www.overklokking.no

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-08-10 14:15, Zamoht skrev:

Kilogram, det å svare slik med trusseler, med en gang en som er forbannet kommer med kritikk er ikke den beste løsningen! Virker mer som et kommusiststyre.


 

Eg er lei av samanlikningen mellom moderatorar og "kommuniststyrer". Om dette hadde vore eit kommuniststyre, ville han vorte tatt utanfor og hengt. :razz: Det har me ikkje gjort. Advarselen gjekk på språkbruk. Din post er heller ikkje konstruktiv kritikk. Grunnen til at eg svarte med ein gong, var at eg dreiv på å lese på forumet då han posta meldinga.

 

mvh.,

Vegard,

moderator

Lenke til kommentar

poenget mitt er likevel at siden faktisk er et firma med en ganske høy inntekt på reklame og HELTIDSANSATTE.

 

da må brukerene kunne kreve at den drives rimelig profesjonelt, og ikke hele tiden: "vi har ikke tid vi skal å bade", "håkon er på ferie, nils har mistet kortet" "ps: bildene ble slettet da lillebror formaterte c:" inne i artiklene osv osv.

 

og hadde du sett deg litt rundtom på responsen til de forskjellige artiklene ville du lagt merke til at dette faktisk er en utbredt mening enten du vil eller ikke.

 

[ Denne Melding var redigert av: normal på 2002-08-10 18:22 ]

Lenke til kommentar

Jeg er ikke enig i normal sin kritikk.

 

Det er sommer

 

For normal, meg og noen andre var nok den artikkelen lite lærerik.

 

For den alminnelige leser av hw.no som sjekker sida et par ganger i måneden tror jeg denne artikken var midt i blinken. Det er rimelig mange poster som går på stillhet i forumet også.

 

Normal viser et engasjement i innlegget sitt som kan tyde på at han har veldig sterke følelser i forhold til hvordan hw.no burde se ut. Det synes jeg er rart.

 

 

Dog savna jeg en ting i artikkelen. Den desidert enkleste og billigste måten å få vifter til å bråke mindre, er jo ikke å kjøpe nye dyre vifter fra microplex, men å skifte spenning fra 12 til 5 eller 7 volt. Dette trikset synes jeg burde ha vært med.

 

 

mvh

Are-Harald.

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-08-10 14:16, Lenny skrev:

Helt enig med MOD'eren. Du er helt på jordet nå.

Jeg syntes den artikkelen er akkurat det jeg trengte.

Noe av det mest irriternede jeg vet er en pc som høres ut som den prøver å overdøve støvsugeren.

OG "so what" om de blir sponset.

Det er dyrt å fikse på pc'er heletiden.

De jobber hardt for å vise hva de finner ut for oss.

Slik jeg forstår det, høres det ut som om du er meget misunelig på Hardware.

Overklokking.no får også deler fra selger.

Hardware.no er så vidt jeg vet et privat forsøk på å lage en side der vi andre kan få vite om deres erfaringer. Ikke et firma som prøver å selge oss en haug med fantastiske ting vi aldri vil bruke. Hardware.no har gitt meg mange tips som jeg aldri ville ha funnet ut selv. Takker så meget for det.

Hilsen en som er meget fornøyd.


:grin:
:grin:
:grin:


 

Jeg har nå rettet dine skrivefeil :wink:

Lenke til kommentar

Takk Herr_ORdbok.

 

Jeg skrev det i all hast og i forbannelse på at noen gidder å skrive noe så tåpelig.

 

Og navnet ditt Normal kan ikke stemme litt. Men nok om det uansett. Håper du hadde bare en dårlig dag eller var jævlig trøtt.

 

For om du har et problem så går det ann å skrive det myyyyyyyyyyyyyyyyyyyyye mer høflig enn det du gjorde.

Hvis jeg skulle behandle folk i daglig livet, slik du gjør her så hadde jeg ikke hatt noen venner eller jobb.

 

Hardware gjør en god jobb i forhold diverse andre sider jeg har vært på. Hvis du syntes HW.no er så dårlig, så sett deg ned og lag din egen side. Så kan vi komme og klage på deg. Med hissige toner!!!!!!!!!!

 

Håper du er i et bedre humør, og MOD'ene ikke stenger deg ute for livstid.

 

PS. Og så om jeg skriver litt feil av og til. Det er f... ikke bare meg som gjør det.

 

:grin: :grin: :grin:

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-rXRozPkg

Når jeg først leste artikklen alt dette handler om (Stille PC), så tenkte jeg, HVA F! Dette må være det største tullet jeg har lest på lenge.... og jeg har lest på hw.no og søstersidene (etterhvert som de har dukket opp) i en del år nå...

 

Så jeg er forsåvidt enig med Normal i det han sier...

Men jeg skal ikke klage på samme måte, det er tross alt gratis å lese dette stoffet...

 

Et annent eksempel jeg fikk en HVA F! opplevelse på var da HW.no testa Corsair XMS2700 minne:

 

Quote:

Satte vi systembussen (FSB) og dermed minnebussen høyere enn 144 MHz, ville ikke maskinen starte opp i det hele tatt. Vi ville forsikre oss om at dette ikke skyldes minnebrikken (lite trolig), og satte minnefrekvensen til "HCLK-33" uten at det utgjorde noen forskjell. Ved 144 MHz FSB er det jo slik at vår Athlon XP 1800+ testprosessor opererer med en frekvens på 1657 MHz (tilsvarende XP 2000+ hastighet), som nok er helt i grenseland av hva prosessoren klarer. Selv om vi matet prosessoren med 1.85V spilte det ingen rolle - fortsatt null boot.


Dermed hadde vi ikke mulighet til å sjekke fullt ut hva Corsair-brikken er god for. Corsair lover derimot at brikken skal klare 166 MHz på CAS2 og vi har ingen grunn til å betvile det. Andre tester har nemlig vist at Corsair XMS2700 klarer opptil 190 MHz minnefrevens!


 

Hva er vitsen med å publisere en artikkel om sinnsvak raskt DDR333 minne når man bruker et hovedkort med KT266A chipsett, og ikke klarer å kjøre en FSB på 166MHz?

 

Siden har OK.no kommet med en bedre test av det samme minnet...

 

[ Denne Melding var redigert av: lumted på 2002-08-11 13:00 ]

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...