Gå til innhold

Er det mulig å reparere en harddisk????


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

bad sectors er det vel fint lite du kan gjøre noe med siden det er fysisk feil på disken.

 

scandisk i windows kan vel raportere dårlige sektorer og ikke bruke det området.

 

til linux har badblocks en opsjon å lage en fil som man kan fore til ef2fsck eller mkefs2 slik at man unngår de områdene som er dårlig

 

Uansett så er bad sectors ikke noe bra, dersom du får igjen noe av filsystema, kopier ut data og kast disken så langt du rekker.

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-08-09 23:59, schwenkis skrev:

Har bestilt meg en ny 80 GIG, men jeg lurer på om det fortsatt er håp om å redde min 1 år gamle 40 GIG WD??


 

Quote:


Den 2002-08-10 15:42, burre skrev:

Uansett så er bad sectors ikke noe bra, dersom du får igjen noe av filsystema, kopier ut data og kast disken så langt du rekker.


 

Western Digital disker har 3 års garanti, burde ikke kaste den lengere enn inn i butikken du handlet den :wink:

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-08-10 15:51, que skrev:


Western Digital disker har 3 års garanti, burde ikke kaste den lengere enn inn i butikken du handlet den :wink:


 

5 år er den lovfestede reklmasjonstiden. Når Western Digital har en garanti i tillegg så burde det være null problemer og få byttet den eller få pengene tilbake (vet ikke hva slags garanti de har gitt).

 

På denne siden, http://www.wdc.com/products/current/drives...p?Model=WD400BB, oppgir de en levetid på 500000 timer, ca 57 år, så disken burde holde stund :smile:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...