Gå til innhold

Redd dine videokassetter!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Høres jo greit ut for jeg har tenkt å kassere VHSen min, og har kjøpt meg DVD brenner med harddisk, men når jeg nå prøver å kopiere Disney filmene mine til DVD ligger det en slags kopisperre på disse videokasettene! Klarer denne brenneren disse sperrene, eller er det andre måter å kopiere disse filmene på?? :hmm:

Det er vel pga. macrovision, så hvis du klarer å disable dette på VHS-spilleren(?) så skal det gå ann å kopiere dem allikevel.. evnt bruke en gammel VHS-spiller uten macrovision.

Ok.

Takk skal du ha :yes:

Lenke til kommentar
Høres jo greit ut for jeg har tenkt å kassere VHSen min, og har kjøpt meg DVD brenner med harddisk, men når jeg nå prøver å kopiere Disney filmene mine til DVD ligger det en slags kopisperre på disse videokasettene! Klarer denne brenneren disse sperrene, eller er det andre måter å kopiere disse filmene på?? :hmm:

Heia!

Du må nok kjøpe en A/V-boks som fjerner macrovision-sperra. Tviler på at den greia fra Philips gjør det. Søk litt på nettet sp finner du dingsen du trenger. Er måde macrovision (som kødder med sync-signalet) og oxo noe gain-klussing som funker som kopisperrer på vhs..

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Da er planen å få tatt backup av gamle VHS-kasetter, men har noen spørsmål i den anledning:

 

Jeg har et "WinFast TV2000 XP Expert"-tvkort og lurer på om kvaliteten blir den samme med dette som med en slik kombi-spiller som kan lese og skrive både VHS og DVD? Evt. hva blir beste (billigste er jo kjekt det også) løsning?

 

Er det så enkelt som å koble VHS-spiller til dette kortet, ta opp det som er, brenne ut på dvd og 'nyte' timesvis med feriefilm, eller har jeg gått glipp av noe?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...