Gå til innhold

Ny S939 Allround/Gaming pc ~7-8000K


Anbefalte innlegg

Heisann. En kompis av meg skal ha ny pc nå, så jeg har hjulpet han å sette sammen det jeg tror vil gi en bra pc. Den er bestillt, men jeg tenkte jeg skulle poste den her, i tilfelle jeg har oversett noe, eller noen har noen kommentarer.

Anyway, her er delene:

 

Zalman ChipsetKjøler

 

Kingston ValueR. PC3200 DDR-DIMM 1024MB

Kit w/two matched ValueRAM 512MB 912

 

XFX GeForce 6800GT 256MB GDDR3

PCI-Express, Tv-Out/DVI, Retail 3047,-

 

AMD Athlon 64 3000+ 1.8GHz Socket 939,

512KB, BOXED m/vifte 1421,-

 

NZXT Nemesis Gaming Case Black

(Uten Strømforsyning) 807,-

 

NorthQ Strømforsyning 4001BX 400W, PCI-E

, 120mm Blue LED Fan, 12-17dBA, 20/24pin 456,-

 

Abit KN8, nForce4, Socket-939, ATX 864,-

 

 

Dette kom da på 7500 med frakten.

 

(Han har harddisk + mus/tast skjerm og dvd-brenner)

 

Noen kommentarer, synspunkter?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Mitt forslag i samme prisklasse fra shg.no:

 

Asus GeForce 7800GT, 256MB GDDR3, Dual DVI, VIVO, HDTV, PCI-Express, Retail - 3.736,-

Asus A8N-E, nVidia nForce4 Ultra, Socket 939, 8 Channel Audio, GLAN, SATA RAID, SATA 3Gb/s, PCI-Express, Dual DDR400 - 776,-

Kingston Dual Channel 2x512 MB PC3200 DDR400 - KVR400X64C3AK2/1G - 853,-

Athlon64 3000+, 1.8 GHz, 512kb Cache, Venice, Socket 939, Bulk - 1.003,-

NorthQ Giant UFO Copper, Intel Socket 478&775 & AMD Socket A / 754&939, 12 – 24 db - 245,-

Chenbro PC61166-351W Gaming Bomb, Miditower, USB/Audio Front, Black/Silver incl Side Window, 400 Watt Low Noise (15-17db) - 810,-

Zalman NB47J North Bridge Chipset Cooler, No Fan - 32,-

 

7455,- u/frakt

 

MYE bedre oppsett...syntes nå jeg da! ;)

 

EDIT: Innrøm du har jukset på prisen på ditt oppsett! :w00t:

Endret av atleau
Lenke til kommentar
Det oppsettet virket jo egentlig make, bare med 7800GT, men jeg skjønner ikke hvordan du fikk den med uten å øke prisen. Og hva mener du med at jeg har jukset med prisen? hva i alle dager skal det bety?

 

 

Hehe. Bare spøker med deg. Kalkulerte prisen på dine komponenter og det stemmte ikke helt overens med oppgritt slutt pris. Jeg fikk det til ved å handle fra shg.no som fortiden er billigere enn komplett.no. De har raskere service også!

 

* Hovedkortet er bedre (nForce4 ultra)

* CPU er bedre for overklokking (ikke bråkete boxed vifte+kjøler bedre)

* Skjermkortet er betydlig bedre

* Kabinettet er bedre (sjekk Chenbro's hjemme side for reviews)

 

Alt dette for en billigere penge. Vinn - vinn! Lykke til med valget ditt! :)

Lenke til kommentar

Ja, grunnen til at det er noe dyrere er at varene er handlet inn hos Flexi-data, som er litt dyrere enn de strørste nettbutikkene, men til gjengjeld har gratis frakt og fysisk butikk i bergen (noe som kameraten min var veldig giret på, hvis det skulle bli problemer med pc'en. Ulempen er jo som sagt dyrere varer, og et litt mindre vareutvalg.

 

Så takk for oppsettet, hadde det vært jeg som skulle hatt pc i dag ville jeg heller gått for det, men det var da kompisen min som ville ha det sånn ang butikk og spesielt kabinettet, så da får det bli sånn. Som sagt i post en er delen bestillt, og kommer i morgen. Så dette var mer som en post for å forsikre meg om at jeg ikke hadde rotet noe til under bestillingen ang delenes kompabilitet med hverandre.

 

men takk for inspill.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...