Gå til innhold

ny HD lager høyfrekvent lyd?

Anbefalte innlegg

Skrevet

hei!

fikk meg en ny hd (80gb)idag.

den fungerer fint,men den lager en slags pipelyd høyfrekvent.

satt flere timer forran pcen før jeg la merke til den,men når jeg har det ,hører jeg den hele tiden og holder på å bli gal!! :roll:

noen som har vert med på lignende?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tilbakemeldingene til komplett.no sier at disken er svært stillegående.

Jeg ville sendt tilbake disken, og forlang å få en ny, med begrunnelse at disken lager en høyfrekvent uvanlig lyd som du ikke hørt på andre disker tidligere.

Skrevet

Jeg ville ringt importør og spurt om de hadde noen kjennskap til dette.

Er du sikker på at det er hd'n som lager lyden? Jeg kjøpte ekstra disk til en pc og det kom en slik lyd, men lyden var der selv om jeg tok ut den nye disken også! Etter mye lytting viste det seg å komme fra en kondensator i psu. Sansynligvis var den sliten fra før, og når den fikk en ekstra disk å drive ble den sur.

Skrevet

har en slik i 160gb utgave som sliter med det samme. Men den står i et alu kabinett, og det gjør at lyden blir værre. Jeg har en 160gb sata og en 250 sata, og de har ingen slike tendenser(har ikke prøvd de i alu kabinettet).

Har du din i et aluminiums kabinett?

Skrevet (endret)
Det er ikke tilfeldigvis en raptordisk?

det er denne:

http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=124745&cks=PRL

blir gal av å være i samme rom som pc`en! :cry:

Dette er en disk som overhode ikke skal lage lyder. Prøv å ha kabinettet åpent mens maskina går og sjekk at lyden virkelig kommer fra disken. Et godt tips kan være å ha disken liggende utenfor kabinettet på noe stabilt som f.eks en bok slik at du bedre kan sjekke at lyden faktisk kommer fra disken (MERK: Harddisken bør utsettes for minimalt med støt, flytting, berøring o.l mens den ligger fritt og er i bruk. Vær med andre ord ytterst forsiktig med disken). Det kan også være en god ide å teste disken i en annen maskin. Mener du at lyden kommer fra disken så sender du den bare inn igjen. Den skal som sagt ikke lage slike lyder.

Endret av Ernie
Skrevet
petterg: Noe sier meg at det tok laang tid før du fant årsaken?

Noen uker.

Spesielt problematisk var det at lyden forsvant ved hver omstart. Det tok 2-3 timer fra en omstart til lyden dukket opp. Ved kaldstart tok det 6 timer før den dukket opp.

Skrevet
Ved kaldstart tok det 6 timer før den dukket opp.

min ligger på 30 grader hele tiden

30 grader? petterg: Det hørtes veldig stressende ut :confused:

30 grader er vel ikke mye er det vell? :dontgetit:

Skrevet
Ved kaldstart tok det 6 timer før den dukket opp.

min ligger på 30 grader hele tiden

30 grader? petterg: Det hørtes veldig stressende ut :confused:

30 grader er vel ikke mye er det vell? :dontgetit:

Nei, det er faktisk ganske bra (lav) tempratur for en harddisk. Mine går opp til 40 grader på det verste.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...